Gjest Bertemor Skrevet 7. juli 2012 #1 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har så store problemer med humøret mitt spesielt i begynnelsen av en mens-periode, men generelt under hele mensen også. Jeg skjeller ut samboeren min uten grunn, og gjerne for gamle ting som vi for lengst har blitt enige om at vi er ferdige med. Dette tærer på forholdet vårt, og jeg merker at han er lei av det der. Han er forståelsesfull likevel, da. Men jeg bjeffer til andre folk også, og jeg føler at jeg kan bli uvenn med nære venner fordi jeg er så "grinete". Men ellers når jeg ikke har mensen er jeg den solstrålen, og smiler fra øre til øre. Er nå 24 år, og har hatt problemer stort sett siden jeg fikk mensen første gang i 13-års alderen. Er det flere damer/jenter her inne som har humørproblemer under mensen? Hva gjør dere for å kontrollere sinnet deres?
Gjest wahaj Skrevet 7. juli 2012 #2 Skrevet 7. juli 2012 Går du på noe prevensjon? Søsteren min var helt lik (+ veldig deprimert før mensen), hun gikk på p-ring, og etter hu kuttet ut alt så ble hu mye bedre.
Gjest Svampen Skrevet 7. juli 2012 #3 Skrevet 7. juli 2012 Om du ikke allerede bruker prevensjon, kan du prøve det. Har en venninne som bestandig ble skikkelig grinete når hun hadde mensen, men etter å ha startet på p-piller ble det mye mye bedre
Gjest Bertemor Skrevet 21. juli 2012 #4 Skrevet 21. juli 2012 Gikk på p-piller før, men mistet sex-lysten helt, så jeg slutta. Bruker bare kondomer nå...
Månestråle** Skrevet 21. juli 2012 #5 Skrevet 21. juli 2012 (endret) Jeg er sånn, bare at jeg blir mer deprimert enn sint i forb. med mensen. For min del hjelper det å holde kjeft og trene, hehe. Ellers syns jeg nattlysolje har hatt en effekt, har du prøvd det? Dessuten syns jeg det hjelper å erkjenne at jeg er i dårlig humør, men at jeg har ingen grunn til det. Når jeg kjenner meg deppa, ser jeg på kalenderen også skjønner jeg at jeg har det slik fordi hormonbalansen i kroppen er i ulage akkurat da. Endret 21. juli 2012 av Månestråle**
Gjest Bertemor Skrevet 22. juli 2012 #6 Skrevet 22. juli 2012 Nattlysolje har jeg ikke hørt om før, skal vurdere dette! Takk for alle tips!
RaiChu Skrevet 22. juli 2012 #8 Skrevet 22. juli 2012 Blir litt hissig et par dager før, ikke verre enn det. Men jeg kan lett gråte som et uvær og bli skikkelig deppa, så det merkes jo.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå