Gå til innhold

Roten til alt ondt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er sex roten til alt ondt? Tenk hvor mye trøbbel vi hadde spart oss for hvis det ikke fantes. Ingen playere, ingen voldtekter, ingen sexpress eller utroskap.. Hadde vært så mye enklere hvis man laget barn på en måte som ikke førte til nytelse bare helt nøytral handling for å lage barn...

Anonym poster: 73c1e565ef2e8757ec0fb41f34d5d98e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men tenk på hva man hadde gått glipp av... :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Men tenk på hva man hadde gått glipp av... :sjenert:

Hva så? Har vestibulitt så har ikke så mye glede av det uansett..

Anonym poster: 3dbf27e612393c8c9aad06aad7534dbd

Skrevet

Auda, nei det forstår jeg.

Men jeg har nå glede av det da, når jeg får meg noe...

AnonymBruker
Skrevet

Jepp, er lei av at det eneste gutter vil ha av meg er noe som påfører meg store smerter :(

Skrevet

Medfører seg mange problemer, ja.

Noen arter har jo faktisk omgått problemet og har kjønnsløs reproduksjon.

Trenger altså ikke sex for å reprodusere seg.

Problemet til mennesket er jo at de fleste har behov for å ha sex for å oppnå nytelse som belønning. Selv om barn ikke er ønsket.

Svaret på spørsmålet "Er sex roten til alt ondt?" er: ikke helt.

Roten til alt ondt er det følgende:

1. Griskhet.

2. Egoisme.

3. Sex.

Vil jeg påstå. Hva som er verst kan diskuteres.

Gjest Anna.S
Skrevet

Jeg tror sex bare er et virkemiddel for de du nevner uansett. Playere hadde eksistert selv om de ikke kunne fått sex, for dem handler det om å få egoboost mer enn sexen tror jeg. Voldtektsmennne hadde nok bare vært voldelige, for dem handler det om å ha makt over en person og det er det de tenner på og ikke selve handlingen tror jeg.

Det eneste som hadde vært borte hvis ikke sex eksisterte var kvinner mulighet til å ta betlt for sex og hvis den muligheten hadde vært bort er det mange kvinner som hadde hatt det ekstremt mye bedre enn de har det nå. Ingen menneskehandel ingen prostitusjon.

Men i bunn og grunn handler det om holdninger og ikke sex. Holdninger som vi som mennesker ikke har tatt anvar for når vi har oppdratt barna våre.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror sex bare er et virkemiddel for de du nevner uansett. Playere hadde eksistert selv om de ikke kunne fått sex, for dem handler det om å få egoboost mer enn sexen tror jeg. Voldtektsmennne hadde nok bare vært voldelige, for dem handler det om å ha makt over en person og det er det de tenner på og ikke selve handlingen tror jeg.

Det eneste som hadde vært borte hvis ikke sex eksisterte var kvinner mulighet til å ta betlt for sex og hvis den muligheten hadde vært bort er det mange kvinner som hadde hatt det ekstremt mye bedre enn de har det nå. Ingen menneskehandel ingen prostitusjon.

Men i bunn og grunn handler det om holdninger og ikke sex. Holdninger som vi som mennesker ikke har tatt anvar for når vi har oppdratt barna våre.

Sexpress hadde jo også vært borte. Jeg måtte bare lufte litt frustrasjon. Er så lei av det store sexfokuset som er både i og utenfor forhold. Sex gjør vondt og jeg vil ikke ha mas om det :kjefte:

Skrevet

Sex gjør vondt og jeg vil ikke ha mas om det :kjefte:

Da bør du være alene.

AnonymBruker
Skrevet

Da bør du være alene.

Uenig. Det er ikke sånn at man er dømt til å være alene bare fordi man har den sykdommen jeg har.

Skrevet

Uenig. Det er ikke sånn at man er dømt til å være alene bare fordi man har den sykdommen jeg har.

Nei, jeg ble nok litt vel konsekvent/bastant i min uttalelse her.

Jeg mente egentlig at du bør vurdere å være alene.

Men du kan jo selvfølgelig satse på å finne en mann som ikke har behov for sex, og som har behov for å leve i et par.

Det bør jo faktisk være mulig i dag hvis du bare spesifiserer dette på en eller annen datingside etc.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ble nok litt vel konsekvent/bastant i min uttalelse her.

Jeg mente egentlig at du bør vurdere å være alene.

Men du kan jo selvfølgelig satse på å finne en mann som ikke har behov for sex, og som har behov for å leve i et par.

Det bør jo faktisk være mulig i dag hvis du bare spesifiserer dette på en eller annen datingside etc.

Er ikke sånn at jeg ikke kan ha sex, men blir jo i litt mer begrenset hyppig- og varighet. Er ikke noe jeg har lyst til å flagge på en datingside nei. Heldigvis tror jeg det finnes forståelsesfulle menn også. Alle er vel ikke like ille.

Skrevet (endret)

Er ikke sånn at jeg ikke kan ha sex, men blir jo i litt mer begrenset hyppig- og varighet. Er ikke noe jeg har lyst til å flagge på en datingside nei. Heldigvis tror jeg det finnes forståelsesfulle menn også. Alle er vel ikke like ille.

Tror ikke du bør holde dette skjult for aktuelle kandidater, for da blir det nok fort skivebom.

Fordelen med å være ærlig er at man da faktisk kan finne noen som man passer i sammen med.

Endret av Steinar40
Skrevet

Er sex roten til alt ondt? Tenk hvor mye trøbbel vi hadde spart oss for hvis det ikke fantes. Ingen playere, ingen voldtekter, ingen sexpress eller utroskap.. Hadde vært så mye enklere hvis man laget barn på en måte som ikke førte til nytelse bare helt nøytral handling for å lage barn...

Sex har en utrolig nyttig funksjon, som det ikke finnes paralleller til i naturen. Det er uten tvil den beste måten å reprodusere seg på, og det er også derfor dyr gjør det så ofte i naturen.

Her er en kort video som forteller om fordelene med sex for reproduksjon.

Skrevet

Roten til alt ondt er de folka som gjør tingene du nevner.

Sex i seg selv er jo bare artig ;)

Gjest Anna.S
Skrevet

Sexpress hadde jo også vært borte. Jeg måtte bare lufte litt frustrasjon. Er så lei av det store sexfokuset som er både i og utenfor forhold. Sex gjør vondt og jeg vil ikke ha mas om det :kjefte:

:klemmer:

Det dukker opp en mann som er forståelsesfull og som er klar for løsninger og ikke problemer. Jeg kan hooke deg opp med eksen min, han hadde null sexlyst og det var visst ikke jeg som var problemet.. :sjenert: Kanskje det er flere der ute som ikke er så glad i sex? Og så har det jo seg slik at det finnes andre måter å tilfredstille verandre på enn vaginalt da :)

AnonymBruker
Skrevet

:klemmer:

Det dukker opp en mann som er forståelsesfull og som er klar for løsninger og ikke problemer. Jeg kan hooke deg opp med eksen min, han hadde null sexlyst og det var visst ikke jeg som var problemet.. :sjenert: Kanskje det er flere der ute som ikke er så glad i sex? Og så har det jo seg slik at det finnes andre måter å tilfredstille verandre på enn vaginalt da :)

Er så typisk at alle mennene jeg har vært borti har hatt ekstremt stor sexlyst. Føler jeg alltid møter på de jeg ikke passer sammen med. Litt merkelig da jeg overhodet ikke ser spesielt sexy ut :sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...