AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 En venninne og jeg snakket sammen her om dagen. Jeg fortalte om en fyr som prøvde seg på meg, og han var mildt sagt særdeles lite attraktiv. Han faller innunder alle kategorier som ikke oppfattes som tiltrekkende, både utseendemessig og når det gjelder personlighet. Er det lov å bli litt fornærmet når han virkelig tror han har sjans? Venninnen min mente det, og jeg er egentlig litt enig. Anonym poster: 68d7a63e5621e47acf7dddec6f32a413 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Skjønnhet er subjektivt Enig. Ellers så synes jeg du er en overfladisk person som kategoriserer folk etter utseende. Er du så vakker selv da? Anonym poster: af09799db1500c996300b884f834345c 9
Lemuren Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 Kanskje han syntes du var det nydeligste som fantes på to ben, og tok mot til seg og turte å ta kontakt/flørte el.l. Er vel lov det vel, uten å ta det som noe frekt. 31
kråkefjas Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Klart det er lov. Selv blir jeg ikke direkte fornærmet, men det hender jeg får en ørliten knekk på selvtilliten og må ta meg en ekstra titt i speilet. Men det er fort glemt.
Ibanez Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Jeg kategoriserer folk etter utseende, ja. Der tok du meg på kornet Hvorfor bli fornærmet om en annen person synes du er pen og prøver seg, selv om det ikke er gjengjeldt? Det er vel da bare hyggelig å bli sjekket opp 4
Månestråle** Skrevet 6. juli 2012 #7 Skrevet 6. juli 2012 Nei, ikke når noen som er mindre pen. Men når frekke folk prøver seg, med sjekketriks à la "du er stygg" eller PUA-gutter, DA er det lov å bli fornærmet. 10
Steinar40 Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Det er lov å ikke være interessert. Bli fornærmet er bare tull. 16
Gjest Anna.S Skrevet 6. juli 2012 #9 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir smigret uansett hvem det er som er tiltrukket av meg jeg. Fornærmet burde du bli hvis ingen var intressert i deg i det hele tatt. 6
Gjest Mog Skrevet 6. juli 2012 #10 Skrevet 6. juli 2012 Slik som jeg ser det, så har jeg selv truffet på kvinner som jeg synes er mindre attraktive. Om de i tillegg gir meg et dårlig førsteinntrykk, så hjelper det dessverre lite videre. Allikevel synes jeg at de er verdt å snakke med videre. Kanskje den indre personligheten deres faktisk er mye mer interessant enn det kvinnen allerede har presentert til meg? Må jo innrømme at utseende har en viss betydning, men det er ikke alt. For min del er personligheten det aller viktigste hos en partner. Som TS sier, så kan det hende at hun ble fornærmet da han fyren prøvde seg. Det kommer jo litt an på hva han sa, og hans oppførsel. Jeg spekulerer når jeg ser for meg at kanskje de var ute på byen, høy musikk, sent på kvelden... Han fyren var litt full, og litt svett i tillegg? 1
Gjest Maruwan Skrevet 6. juli 2012 #11 Skrevet 6. juli 2012 Det er så klart lov, men det er noe grunnleggende usympatisk ved det å irritere seg over mindre pene mennesker. Ville nok ikke gått for en dame som er sånn, om hun så ikke anså meg som en av de stygge. Foretrekker reflekterte damer med et godt hjerte. 2
kråkefjas Skrevet 6. juli 2012 #12 Skrevet 6. juli 2012 Hvorfor bli fornærmet om en annen person synes du er pen og prøver seg, selv om det ikke er gjengjeldt? Det er vel da bare hyggelig å bli sjekket opp Hvorfor bli fornærmet hvis kelneren serverer deg en bøtte med dritt? Det er da bare hyggelig å bli servert mat! 3
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. juli 2012 #13 Skrevet 6. juli 2012 (endret) Det har skjedd meg også, men kan ikke si jeg tar meg nær av det Han spurte til og med om vi skulle gifte oss hahahaha Og så møtte jeg han tilfeldigvis en annen gang også. Da sa han at jeg måtte si ifra når vi skulle gifte oss. Synes det hele var morsomt. Og NEI det er ikke lov å føle seg fornærmet av det. Den som inte våger, inte vinner. De må få lov som alle andre. Endret 6. juli 2012 av Evilposelos 3
Gjest NozMonster Skrevet 6. juli 2012 #14 Skrevet 6. juli 2012 sikker på at han egentlig ikke kan "katogoriseres som penere enn deg", og anså deg som et lett, simpelt knull da!? Det er tråder som dette her som får meg til å tro at enkelte her bare lager en tråd for å provosere mest mulig 10
Silfen Skrevet 6. juli 2012 #15 Skrevet 6. juli 2012 Hmmm, jeg lurer på om det er greit å bli fornærmet når jeg sjekker opp vakre mennesker og de sier nei ... Jeg mener, jeg er jo grei og sånn, at jeg ikke er så vakker er ikke min feil! Syns godt de kunne godtatt meg som jeg er, jeg altså. 3
Dreaming Skrevet 6. juli 2012 #16 Skrevet 6. juli 2012 Synes det er litt vel mange fine jenter ute og går i slike tråder og stygge mannfolk. Vil tippe endel er feiloppfatning av sin egen vs andres skjønnhet... 3
kaffemor Skrevet 6. juli 2012 #17 Skrevet 6. juli 2012 Jeg blir ikke fornærmet hvis noen mindre pene prøver seg. Skjønnhet er subjektivt og alle må da få lov å prøve, så lenge de ikke blir sure når de får avslag. 2
super-s Skrevet 6. juli 2012 #18 Skrevet 6. juli 2012 Det finnes vel ingen lov om at det ikke er lov til å bli fornærmet, men det er veldig veldig overfladisk! Å kategorisere utseendet til folk er noe man bør ha sluttet med når man er blitt voksen. Utseendet har da vel ingenting å si?
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #19 Skrevet 6. juli 2012 Hvorfor spørre om det er lov? Enten blir man fornærma eller ikke. Det er ingen lover eller normer som forteller hva du kan føle og ikke føle. Jeg skjønner ikke hvorfor dere tenker sånn stadig vekk. Anonym poster: 3a1e35a83211a9bc36b45b50068de202
Steinar40 Skrevet 6. juli 2012 #20 Skrevet 6. juli 2012 Hvorfor spørre om det er lov? Enten blir man fornærma eller ikke. Det er ingen lover eller normer som forteller hva du kan føle og ikke føle. Jeg skjønner ikke hvorfor dere tenker sånn stadig vekk. Anonym poster: 3a1e35a83211a9bc36b45b50068de202 Det dreier seg om å ha oppdragelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå