Gå til innhold

Trene brystmusklene...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å gå ned i vekt og trenger forskjellige øvelser der jeg trener spesielt brystmusklene... Jeg bruker D85 i BH, og jeg er livredd for at dem skal bli mye mindre og slappe. :sukk: Så noen tips?

Anonym poster: 6d1bc2089e08301665a0dbfca18f9572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Benkpress (velg mellom manualer og stang)

Flyes (ligg på rygg, hold armene rett opp med liten knekk i albuene, senk manualene ned til hver side)

Armhevinger med bredt grep (du kan legge ekstra vekt på ryggen for ordentlig motstand)

Anonym poster: 50a0cccd9a5c539913dbb913b2dcaa7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, det er ikke muskler i puppene... Så om du vil trene brystet for å unngå slappe pupper så er du litt på villspor. Musklene under puppene vil gjerne vokse, men det vil ikke hjelpe på selve puppene.

Anonym poster: 50a0cccd9a5c539913dbb913b2dcaa7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he

Jeg har trent masse brystmusklatur og kan skrive under på at det ikke hjelper ( ikke det at jeg trodde det heller) Jeg har gått fra store og svulstige E, men nå er det slappe c'er med massssssse skinn å boltre seg i. Jeg skal ha brystløft når jeg er ferdig, men så lenge jeg står igjen med en naturlig B kommer jeg ikke til å legge inn noe, men opp skal de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme BH størrelse som deg, gikk ned i størrelse gitt.. Du vil få muskler under puppene, men de vil nok ikke bli noe strammere og går du ned i vekt vil du nesten garantert få mindre pupper også.

Jeg trener benkpress, dips og skråbenk med manualer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg jente men på meg virker det veldig logisk at puppene kan bli fastere eller løfte seg litt av å bygge opp musklene under puppene, at de da blir mindre og fastere da styrketreningen også setter i gang fettforbrenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skogmann

Nå er ikke jeg jente men på meg virker det veldig logisk at puppene kan bli fastere eller løfte seg litt av å bygge opp musklene under puppene, at de da blir mindre og fastere da styrketreningen også setter i gang fettforbrenningen.

Nah. Det er riktig som du sier at styrketrening (spesielt!) øker forbrenningen etter trening. Men husk på at pupper består av fett, ikke muskler. Kvinners brystmuskler er veldig små, omlag 0,5cm i "høyde" og selv om du går hardt inn for det skal det godt gjøres å øke til noe mer enn 1-2cm. Fettet(puppene) er dessuten omgitt av hud, og når man går ned i vekt vil selvsagt også fettet i puppene forbrennes. Huden forsvinner imidlertid ikke og puppene får et mer "hengete" utseende. Det er desverre forsvinnende lite man kan gjøre som forandrer puppers utseende til det bedre..Huden trekker seg desverre ikke sammen når fettet forsvinner, og mindre hud som omkranser fettet gjør at det vil henge mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg jente men på meg virker det veldig logisk at puppene kan bli fastere eller løfte seg litt av å bygge opp musklene under puppene, at de da blir mindre og fastere da styrketreningen også setter i gang fettforbrenningen.

Puppene vil bli mindre, ja, men HUDEN vil ikke krympe... Og fett blir aldri fast. Så det fettet man har igjen på puppene vil ha like mye hud å fylle. Altså vil puppene bli løsere, og i og med at fett ikke er fast, vil det bety at ting siger nedover, ikke spretter utover. Noe som kan bety at man kan få fuglehundørepupper :P

Anonym poster: 50a0cccd9a5c539913dbb913b2dcaa7f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puppene vil bli mindre, ja, men HUDEN vil ikke krympe... Og fett blir aldri fast. Så det fettet man har igjen på puppene vil ha like mye hud å fylle. Altså vil puppene bli løsere, og i og med at fett ikke er fast, vil det bety at ting siger nedover, ikke spretter utover. Noe som kan bety at man kan få fuglehundørepupper :P

Anonym poster: 50a0cccd9a5c539913dbb913b2dcaa7f

Godt forklart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...