AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #1 Skrevet 6. juli 2012 Har de siste årene plutselig uten grunn fått sinnssyke smerter nederst i magen, går på do og sitter der til det kommer noe vanlig vis gir smertene seg etter toalett besøk. Før var dette noe som skjedde max 1 gang i månene, men nå har det gradvis skjedd fler og fler ganger og i en "dårlig" periode kan det være fler ganger om dagen. og mine "gode" perioder varer aldri lengre enn en ukes tid før det er pån igjen. Jeg er ikke allergisk mot noen mat varer og har plukket ut stort sett alt av matvarer i kostholdet mitt for og se om det ble bedre. Men uten resultat. Har ikke vært til legen(dumme meg) med magen, har rett å slett ikke kommet så langt. Men jobber selv innenfor helse( vil ikke si hva) og misstenker at dette er irritabel tarm, men på samme måte bekymrer jeg meg for at det kan være noe langt alvorligere. fler i nermeste familie har Crohns :S Også til det som var dråpen, i dag hadde jeg gledet meg til godt taco middag med familien og venner. 5min før maten blir servert kjenner jeg at smertene kommer, unnskylder meg og sir jeg må på toalettet. Satt i 10 smertefulle minutter, det kom avføring men smertene gidde seg ikke, jeg kald svetter og misstenker at jeg har fått feber også. ble verken taco eller familie kos på meg, men sengen... JIPPI!!! dritt lei... ( er vell påtide og komme seg til legen, trenger et lite dytt Anonym poster: c3087a6fc054939b0c52123ec9a0287e
Roo Skrevet 6. juli 2012 #2 Skrevet 6. juli 2012 Som du sier selv, du bør ta deg en tur til legen. Gjør det! Ingen her kan stille diagnose for deg, men føler med deg. Magevondt er ikke noe gøy. God bedring
Sessipn Skrevet 6. juli 2012 #3 Skrevet 6. juli 2012 Hvordan kan du være så sikker på at du ikke reagerer på noe mat når du ikke har vært hos legen? Jeg hadde det også sånn som du beskriver og det viste seg at det var mat intoleransene i tillegg til betennelse i tarmen. Men uansett bør du ta en tur til legen og få sjekket det ut
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #4 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har akkurat det samme. Må akutt på do, kaldsvetter og får gåsehud, veldig løs avføring. Sitter i ca. 10 min, veldig ubehagelig, men så er det over. Har vært hos legen, men de fant ikke noe. Ernæringsfysiologen min rådet meg til å kutte alt av melkeprodukter og minimere inntaket av sukker og gjær. Vet det skjer når jeg spiser for mye sukker eller overspiser på mat generelt. Melk og alt av melkeprodukter har jeg kuttet helt ut, og har blitt noe bedre. Fortsatt kommer denne perioden hvor magen er vill, mest i helgene da jeg spiser mer sukker :gjeiper: Men i hvor lange perioder har du kuttet ut matvarer? Dette med sukker tok flere mnd før jeg merket forskjell. En annen ting er at det ofte kommer når jeg vet jeg skal ut på noe, f.eks. middag med venner. Henger ofte sammen med det psykiske, selv om jeg ikke gruer meg. Bare det at jeg VET at nå må jeg ikke få vondt i magen fordi jeg skal noe, gjør at jeg får vondt i magen. Er vel sånn at noen tarmer er mer aktive enn andre, også mer ømfintlige. Uansett utrolig kjedelig, håper du finner ut av det! Anonym poster: c10afddd0e1528a6a44ed5a90284cea8
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #5 Skrevet 6. juli 2012 Hvordan kan du være så sikker på at du ikke reagerer på noe mat når du ikke har vært hos legen? Jeg hadde det også sånn som du beskriver og det viste seg at det var mat intoleransene i tillegg til betennelse i tarmen. Men uansett bør du ta en tur til legen og få sjekket det ut Har vært utredet for det meste av allergier for en stund siden, men da ikke i forbindelse med mage problemene Anonym poster: c3087a6fc054939b0c52123ec9a0287e
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #6 Skrevet 6. juli 2012 Jeg har akkurat det samme. Må akutt på do, kaldsvetter og får gåsehud, veldig løs avføring. Sitter i ca. 10 min, veldig ubehagelig, men så er det over. Har vært hos legen, men de fant ikke noe. Ernæringsfysiologen min rådet meg til å kutte alt av melkeprodukter og minimere inntaket av sukker og gjær. Vet det skjer når jeg spiser for mye sukker eller overspiser på mat generelt. Melk og alt av melkeprodukter har jeg kuttet helt ut, og har blitt noe bedre. Fortsatt kommer denne perioden hvor magen er vill, mest i helgene da jeg spiser mer sukker :gjeiper: Men i hvor lange perioder har du kuttet ut matvarer? Dette med sukker tok flere mnd før jeg merket forskjell. En annen ting er at det ofte kommer når jeg vet jeg skal ut på noe, f.eks. middag med venner. Henger ofte sammen med det psykiske, selv om jeg ikke gruer meg. Bare det at jeg VET at nå må jeg ikke få vondt i magen fordi jeg skal noe, gjør at jeg får vondt i magen. Er vel sånn at noen tarmer er mer aktive enn andre, også mer ømfintlige. Uansett utrolig kjedelig, håper du finner ut av det! Anonym poster: c10afddd0e1528a6a44ed5a90284cea8 Har en tildens til og komme i de værst tenkelige øyeblikk ja, når jeg er stresset osv! Kuttet ut gjær, hvete, sukker, mettet fett osv hver for seg i flere måneder uten noe resultat... Anonym poster: c3087a6fc054939b0c52123ec9a0287e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå