Gå til innhold

Alternativ til potetgull

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvert år kjører familien på biltur til sverige/danmark og det skal vi i år også. I bilen blir det gjerne noe godt som potetgull og brus, men jeg er på "slankern" og lurer på om noen har noe godt alternativ til det?

Anonym poster: f22eaf648ecc487108c44b95de81cab2

Videoannonse
Annonse
Gjest Cevita
Skrevet

Vannmelon og jordbær og litt nøtter?

Skrevet

Knaskegulrøtter og sitronvann? Bringebær og blåbær?

Ellers er vel det beste å venne seg av med å småspise i bilen.

Skrevet

Ovnsstekte kikerter :-)

Ha ferdigkokte kikerter på et stekebrett med bakepapir og drypp litt olje over. Krydre etter egen smak og stek til de er sprø og nydelig!

AnonymBruker
Skrevet

Ovnsstekte kikerter :-)

Ha ferdigkokte kikerter på et stekebrett med bakepapir og drypp litt olje over. Krydre etter egen smak og stek til de er sprø og nydelig!

Haha ja jeg tenkte å foreslå det samme :)

http://www.mineoppskrifter.no/ristede-kikerter/

Anonym poster: fe81ef929322ed728b63531502e600f9

AnonymBruker
Skrevet

Nå var vel ikke TS ute etter dine synspunkter på spisevanene hennes. :roll:

Jeg sliter med det samme, TS, frukt osv. er en grei erstatning for søtsaker, men det er vanskelig å finne noe som tilfredsstiller lysten på noe salt og godt. Stekte kikerter høres ikke så verst ut da. :)

Anonym poster: 6fd8a5227342e61e0940e42d4e4fff30

• Liker 1
Gjest Nanne70
Skrevet

Grønnkålchips? Skal visstnok være skikkelig godt og en god erstatning for potetgull, men en brøkdel av kaloriene:) Alternativt kan lollosalat brukes i stedet.

Du trenger:

1-2 grønnkål eller 1 hode lollosalat

Oliven- eller rapsolje

Fingersalt

Evt parmesan

Vask og tørk kålen/salaten i salatslynge eller kjøkkenhåndkle. Den må være skikkelig tørr for at den skal bli sprø. Bruker du grønnkål, må du fjerne stilkene. Del salaten opp i passe store biter, "potetgullstørrelse" er greit. Ha salatbitene i en stor bolle, hell over litt olje og bland forsiktig til salaten er dekket av et tynt lag olje. Legg bitene på bakeplate dekket med bakepapir, strø med salt og evt finrevet parmesan og bak i stekeovn på midterste rille ved 200 grader i 10 min.

Hvis du ikke skal spise chipsen med en gang, må du la de avkjøle helt og oppbevare dem i en lufttett beholder.

AnonymBruker
Skrevet

Knaskegulrøtter og sitronvann? Bringebær og blåbær?

ja jeg vet det er best, men det er ikke veldig lett med 4 andre i bilen som spiser som om de aldri har sett mat før :fnise: men tusen takk for tipsene, skal prøves ut:)

Anonym poster: 4fc8a0c322f96f5bc1810935b748f5b8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

tuusen takk til alle som har svart :hjerte:

skal prøve ut alt før jeg drar så finner jeg sikkert noe som jeg liker :)

Anonym poster: 4fc8a0c322f96f5bc1810935b748f5b8

Skrevet

Popcorn er et greit alternativ. En kopp popcorn er ca 80 kalorier

Gjest BabyBlue
Skrevet

Må bare si at om man er av typen som knasker i seg mye nøtter når man først har begynt får man ofte i seg mer kalorier enn man egentlig regner med. For selv om nøtter er sunt er det ikke akkurat "lett" mat for folk på slankern. Men om du vil kjøpe nøtter er naturlige peanøtter (de der i skall) det beste alternativet =) Mener å ha hørt at peanøtter er det beste for folk som vil ned i vekt?

Og jordbær er kjempebra slankemat. Det smaker søtt og godt, og 100 gram inneholder kun 34 kalorier.

Skrevet

Druer, nøtter, banan, eple, kiwi, fersken, moreller, rips for mat og smoothie/vann istedenfor brus. :)

• Liker 1
Skrevet

Hva med grønnsaker og dip (laget av mager kesam eller så er hummus veldig godt)? Det burde hjelpe mot saltsuget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...