Gå til innhold

Hvilken farge har dere på sofaen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lyst på ny sofa. I dag har jeg hvit skinnsofa. Jeg er lei av skinn, det er kaldt og hardt. Jeg vil ha stoffsofa.

Problemet er at jeg har litt problemer med å se for meg noe annet enn en lys sofa. Jeg liker å ha ting lyst og luftig, men hvitt stoff er jo omtrent det mest upraktiske jeg kan tenke meg.

Jeg vil ha hjørnesofa, av størrelse som en typisk 3+2+hjørne.

Hvordan er det med en slags lys grå? Synes flekker og slikt litt mindre der?

Hvilken farge på sofaen har dere? Er dere fornøyd? Både med tanke på utseende, vedlikehold, og om den får rommet til å virke lite og trangt e.l?

Anonym poster: 8517fd1be863027184a59aa325cc870b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har beige sofa, den er faktisk den beste sofaen jeg noen gang har hatt, et meget solid stoff, så den ser ny ut etter 6 år!

Ser innbydende ut, alle trekkene kan tas av og vaskes i maskin, samt at rommet ikke blir mindre. Jeg kan også bruke omtrent alle farger for å variere rundt.

Hadde selv en drøm om hvit sofa, men fornuften seiret heldigvis. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beige her å. Liker sofaen men kan ikke ta av puter eller trekk så noe upraktisk.

Anonym poster: fe7cf512ee91a46f6a2d90530b8e4ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må definitivt ha en som kan vaskes. Jeg pleier ikke søle i sofaen, men det er kanskje fordi det er skinn. Jeg ser for meg at med en gang jeg får en stoffsofa kommer jeg til miste middagstallerkener fulle av tomatsaus opp ned i den ukentlig, så for sjelefredens skyld er avtagbart trekk et must :gjeiper: Men vil ikke måtte gjøre dette ofte, det er jo etter min erfaring mye styr å ta trekk av og på (må ofte demontere heile driden).

Er ikke personlig så glad i beige. Jeg er helt hjelpeløs med interiør og det å se for meg hvordan ting blir seende ut helhetlig. En ting er å se den i utstilling i butikken, men det å overføre dette til hvordan den vil passe inn i min stue er jo helt umulig.

Anonym poster: 8517fd1be863027184a59aa325cc870b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle sofaen min var mørk beige. Veldig fornøyd med fargen, ble ikke spesielt lett skitten, selv med stor, sort hund i huset.

Sofaen vi har nå er lysere beige/grå, men den er veldig gammel og har nok en del misfarging og flekker fra tidligere.

Nå vil jeg ha sort skinnsofa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beige :) Kan ta av alle trekk, også har jeg et fleeceteppe i lik farge på sitteputene, fordi jeg har en 2-åring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skinnsofa er det styggeste og hardeste og kaldeste og klammeste jeg vet av :( hadde ikke hatt det om jeg hadde fått det gratis med noe attåt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest17

Vi har mørk grå. Veldig fornøyd med fargen, var ganske lei av sorte sofaer så synes det var ett greit alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta et eksempel. Vi har sofa fra Bolia i stoffet Nantes - Multi Grey. Du ser det her:

http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/stuen/sofaer/milano/01-014-25_359.aspx

Klikk på et stoff og sofaen øverst "dekkes" med det stoffet. Nantes er slitesterkt, syntetisk og flekkavvisende. Hvis man søler noe på det så tar det litt tid før det trekker inn, sånn at det er mulig å tørke det bort før det skjer for mye skade. På denne sofamodellen kan man også ta av trekkene, men de må renses.

Anonym poster: 8620375d70ec7098c659aab7ac377a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-37809-0-32611900-1341578822_thumb.j

Vi har lys grå sofa, den heter "Kansas" og er kjøpt på Bohus.

Har hatt den i et halvt år og er fornøyd foreløpig,

den viser ikke tegn til å sige ihop i puter/form ennå ihvertfall!

Hadde mørkebrun bycast/skinnsofa tidligere, og jeg savner at den var

lettvint å holde ren - bare å tørke av med klut,

MEN, tekstilsofa er sååå mye bedre å sitte i :)

Anonym poster: fd8f2dbb7665d724f68901219021615e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sort skinnsofa

Anonym poster: 54c83d2ad51276f19c4b9d8756f3774a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta et eksempel. Vi har sofa fra Bolia i stoffet Nantes - Multi Grey. Du ser det her:

http://www.bolia.com/nn-no/catalog/norway/bolia_no/stuen/sofaer/milano/01-014-25_359.aspx

Klikk på et stoff og sofaen øverst "dekkes" med det stoffet. Nantes er slitesterkt, syntetisk og flekkavvisende. Hvis man søler noe på det så tar det litt tid før det trekker inn, sånn at det er mulig å tørke det bort før det skjer for mye skade. På denne sofamodellen kan man også ta av trekkene, men de må renses.

Anonym poster: 8620375d70ec7098c659aab7ac377a37

Vi har ikke samme sofa, men samme stoff og samme farge. Veldig fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har grå sofa. Litt lysere enn den som ble beskrevet fra bolia over her. Men langt i fra lys. Er svært fornøyd :)

Har også en brun sofa i stue nr. 2. Den har jeg lyst til å kaste så langt jeg klarer, men den må nok dessverre bli boende hos oss litt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har en mørk rød sofa o.O Den lyser opp i den grønne stua vår xD

Haha, det har vi også! Men hvit-ish stue da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...