Gå til innhold

Strekkmerker - Gutt

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann.

Først og fremst håper jeg at ingen av dere har noe imot at en person av det motsatte kjønn beveger seg inn på forumet, heh..

Jeg er en gutt på 15 år som har fått en del strekkmerker, primært på begge sider av magen, høyre armen, skuldrene og over venstre bryst.

Etter at det begynte å danne seg på høyre armen, tok jeg initiativ, og har begynt å løpe, og jeg forsøker å danne bedre matrytmer. Dette er naturligvis for å hindre at det blir verre..

Dette er noe som naturligvis preger meg og som stopper meg i å leve det livet jeg skulle ønske jeg kunne, for å si det slik. Jeg er ikke av verdens tynneste personer, men det finnes flere eksempler både i klasse, i nærmiljø og på skole som veier mer enn meg og er mye rundere enn meg, som ikke har strekkmerker.

Det å akseptere det hele for meg innebærer å basere meg på et liv i en grotte(-lignende tilstand). Jeg har nærmest som uttalt politikk at jeg aldri vil bli gift, nettopp pga dette problemet her. (Med andre ord er selvtilliten ikke på topp..) Det er også dette som setter kjepper i hjulene når det kommer til ferien til Kroatia. (Jeg er enebarn, merk merk).

Mitt spørsmål, til kvinner, er: Har dere noe imot en gutt/mann med strekkmerker? Er dette noe som vil prege både sjanser til forhold og et eventuelt forhold?

På forhånd: Takk!

Anonym poster: a81c8093eb2f669ca6f08822ce637852

Videoannonse
Annonse
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Jeg gifter meg med en mann med strekkmerker om seks uker.

Skrevet

Det har ingenting å si om en gutt har strekkmerker eller ikke, og du er bare 15 år så de kommer garantert til å blekne med tiden (tro meg, jeg hadde strekkmerker over hele rompa da jeg var 15, som nesten ikke synes nå). Synes du skal kose deg på ferien og ikke gå rundt og svette i en genser fordi du er flau. Ingen kjenner deg der nede og hvis du begynner å se deg om så ser du sikkert mange andre med strekkmerker også :)

Skrevet

Mannen min har også strekkmerker.

Grunnen til at du får strekkmerker er at huden utvides for fort, det kan bety at en enten legger på seg, vokser eller bygger muskler.

Helt normalt.

Gjest gjest17
Skrevet

Veldig mangen har strekkmerker og skal ikke så mye til for å få heller... Så tror nok ikke du skal legge det på deg :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt med strekkmerker også på menn :)

Mannen min har aldri vært overvektig, trener kampsport 6 dager i uken og selv han har strekkmerker her og der - de er kommet ved vekst i tenår, akkurat som hos meg.

Alle mine kamerater har også varierende grad av strekkmerker, også på magen.

Strekkmerker blir også langt mindre synlige over tid - jo lengre tid det går.

Det er kjempebra at du ønsker å komme i form - bare pass på å gjøre det på en sunn og riktig måte :)

Du burde spise sunn variert mat, og være normalt fysisk aktiv(både styrke og utholdenhet)

Gutter vokser spesielt raskt i perioder, og da er strekkmerker nesten umulig å unngå. Så du kan slappe helt av med tanke på kjærester :)

Anonym poster: e47b6a4c6f01837d1cc95a6e8267df05

Skrevet

Er ikke noe å tenke på i det hele tatt. Har flere kompiser som har strekkmerker har det selv også, det plager meg ikke i det hele tatt. Skal innrømmet at det gjorde det da jeg først fikk de, men lærte meg fort å leve med de, ingen som bryr seg noe om det. Verken kvinner eller menn, det er helt normalt og noen er mer utsatt til å få det enn andre. Det betyr ikke at man er tykk selv om man har det. Alle kompisene mine som har det er slanke og venninner også.

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Strekkmerker er det siste jeg bryr meg om :-) seriøst !! Det er ingenting som er så herlig med folk som gir f i strekkmerkene sine :-P

Skrevet

Strekkmerker er ganske normalt, eg hadde ikkje brydd meg om noe sånt og man må være rimlig overfladisk om man sier nei til eit forhold med ein person, kun basert på det.. Eg har strekkmerker selv, forloveden min har også strekkmerker og eg vil nok få enda fleire om vi skal ha barn. Du får trøste deg med at de blir mindre synlige med tiden :)

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten min har fått en del i løpet av det siste året. Jeg har sett det, men aldri tenkt noe over det, egentlig.. Ikke før han plutselig kommenterte det selv

Anonym poster: bd2701924037581f2022f558c7882d4b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...