Gå til innhold

Beste wok-oppskrift!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken er din BESTE wok-oppskrift.... ? :)

Anonym poster: ad672479dd3156bab2e810927a69c481

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stek biff, paprika, vårløk og litt chili. Sausen lager du av soyasaus, fiskesaus, sweet chili-saus og saften fra en halv lime (rundt to ss av det andre).

Trooooor det er sånn den lages hvertfall, holder på å flytte så boka oppskriften er i er pakka ned :)

Gjest Yellow Taxi
Skrevet

Kotte oppe gronnsaker, pott i varma pande og stek ! Nom nom

oldchina.jpg

• Liker 2
Skrevet

Jeg er veldig glad i wok med sweet chili sauser, men det er jo standard så her er en favoritt: stekte wok grønnsaker, quorn (erstatning for kylling), kikerter og tikka masala saus. Gud så godt det er og litt annerledes? Man kan selvsagt ha ris eller nudler ved siden av, men jeg bruker bare maaasse grønnsaker :D

Gjest cool_water
Skrevet

Jeg kutter opp det jeg vil ha først, f.eks. kylling, brokkoli, gulerøtter, wokmix(bønnespirer, chili, vannkastanje, babymais og en ting til :P), løk, aubergin, sukkererter osv. Kommer helt an på hva jeg har i kjøleskapet.

Kutter opp litt fersk chili, ingefær og hvitløk også. Steker først kjøttet, hiver oppi grønt etter tur, spørs helt hvor lang tid de bruker. Har oppi litt sukker og soyasaus, for å få en soyasaus sirup. chili, hvitløk og ingefør hives oppi md litt juice og krydder som koriander og spisscumin og litt sweet chili sauce. Er godt med litt cashewnøtter over og, serveres med ris :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...