Gå til innhold

Jeg er ikke "klar" i hodet..

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter veldig med å konsentrere meg både ved å lese eller følge med på hva folk sier til meg. Jeg klarer liksom ikke helt å henge med i hverdagen. Det føles ut som om det er en tung sky i hodet mitt.

Uansett om noen forteller meg noe viktig/alvorlig, så har det på en måte falt bort for meg like etterpå. Jeg husker det, men tenker rett og slett ikke på det. Det må være noe galt med meg. Det er som om når noen snakker til meg noen ganger, så føler jeg meg nesten ikke til stede..

HVA er galt med meg??

Anonym poster: bdae0ed7089f0fa3c90a9b7cfb5ef128

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Konsentrasjonsvansker?

Jeg blir litt sånn bomull i skallen når jeg ikke klarer å følge med på noe, hvis noe blir "kjedelig" eller uinteressant.

Eller bare glemmer å følge med.

AnonymBruker
Skrevet

Små epileptiske anfall?

Anonym poster: 2acf5d3537baeb41d40b46a92d852bdd

Skrevet

Jeg sliter veldig med å konsentrere meg både ved å lese eller følge med på hva folk sier til meg. Jeg klarer liksom ikke helt å henge med i hverdagen. Det føles ut som om det er en tung sky i hodet mitt.

Uansett om noen forteller meg noe viktig/alvorlig, så har det på en måte falt bort for meg like etterpå. Jeg husker det, men tenker rett og slett ikke på det. Det må være noe galt med meg. Det er som om når noen snakker til meg noen ganger, så føler jeg meg nesten ikke til stede..

HVA er galt med meg??

Anonym poster: bdae0ed7089f0fa3c90a9b7cfb5ef128

Jeg er akkurat likedan. I tillegg til at jeg har slitt med lavt energinivå. For meg har det hjulpet til en viss grad med B12-injeksjoner - har du fått sjekket B12-nivået ditt? Og stoffskifte og jern?

Legen min var også inne på at han trodde jeg kunne være deprimert. Jeg var ikke det i utgangspunktet, men man kan jo fort bli det av å leve i en bomullsdott. Men han konkluderte med at jeg ikke var det.

Ellers har jeg fått liten hjelp og har avfunnet meg med at jeg bare må leve slik. Så får jeg håpe venner er tålmodige og gjentar seg til det kjedsommelige siden jeg har gullfiskhjerne..

Skrevet

Det kan ha flere årsaker, du kan ha vitaminmangel, trenge tilskudd av omega 3 (svært viktig for konsentrasjon), tungmetaller i kroppen (særlig hvis du har amalgam fyllinger), eller det kan være andre fysiske årsaker du må få sjekket hos lege. Spis riktig og finn et godt omega 3 tilskudd (flytende mer effektivt) til å begynne med, og se om det gir endring i løpet av noen uker, ellers ta turen til lege og ta prøver.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var sånn før jeg ble medisinert mot lavt stoffskifte. Det kalles fog brain.

Anonym poster: bc5cc0b4c577a47d8f73633ad960fe01

Skrevet

Jeg var sånn før jeg ble medisinert mot lavt stoffskifte. Det kalles fog brain.

Anonym poster: bc5cc0b4c577a47d8f73633ad960fe01

Brain fog mener du nok. Også kalt pseudo-demens.

AnonymBruker
Skrevet

tusen takk for alle svar.. jeg er vell ikke deprimert, men sliter en del med tunge tanker. jeg har lenge tenkt på å gå til fastlegen min, men jeg tør rett og slett ikke. Synes det er vanskelig å skulle begynne å legge ut om alt til en fremmed, når jeg ikke engang vil gjøre det til mine nærmeste..

Anonym poster: 417f85ce0a6b09aca1feac54edb7c42e

Skrevet

tusen takk for alle svar.. jeg er vell ikke deprimert, men sliter en del med tunge tanker. jeg har lenge tenkt på å gå til fastlegen min, men jeg tør rett og slett ikke. Synes det er vanskelig å skulle begynne å legge ut om alt til en fremmed, når jeg ikke engang vil gjøre det til mine nærmeste..

Du trenger jo ikke gi legen livshistorien din, men fortelle h*n symptomene du har, og få tatt tester.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn og, ba om å bli utredet for ADHD i fjor, og fikk diagnosen til slutt. Først tok legen div blodprøver, som stoffskiftet, og jeg ble teste i EEG for epilepsi. De fant ikke noe galt med meg så da ble det ADHD på meg. Og jeg kjenner meg VELDIG igjen i ADHD-diagnosen, blant annet fordi jeg har slitt hele livet.

Hvor lenge har du hatt det slik? Er det ikke noe du er født med så er det ikke ADHD. Kanskje det er stoffskiftet eller vitaminmangel, uansett så bør du dra til legen. Du må ikke legge ut om alt som feiler deg så lenge du nevner hovedproblemene, også får legen vurdere om han/hun vil spørre deg om mer. Legen vet hva de skal spørre om, også er det din jobb å svare :)

Eller så kan du skrive ned alt du vil si og gi legen brevet når du er der.

Lykke til!

Anonym poster: ac0ce4402e97330e4d287069fa5085d3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har det sånn og, ba om å bli utredet for ADHD i fjor, og fikk diagnosen til slutt. Først tok legen div blodprøver, som stoffskiftet, og jeg ble teste i EEG for epilepsi. De fant ikke noe galt med meg så da ble det ADHD på meg. Og jeg kjenner meg VELDIG igjen i ADHD-diagnosen, blant annet fordi jeg har slitt hele livet.

Hvor lenge har du hatt det slik? Er det ikke noe du er født med så er det ikke ADHD. Kanskje det er stoffskiftet eller vitaminmangel, uansett så bør du dra til legen. Du må ikke legge ut om alt som feiler deg så lenge du nevner hovedproblemene, også får legen vurdere om han/hun vil spørre deg om mer. Legen vet hva de skal spørre om, også er det din jobb å svare :)

Lykke til!

Har tenkt på at det kan være ADHD. Har alltid slitt med å konsentrere meg og når jeg var yngre(frem til jeg var ca 16) var jeg ekstremt hyper, nå har jeg mer gått over til å være litt "døs" :forvirret:

Spørs på om jeg må ta meg en tur til legen ganske snart. Dette begynner virkelig å plage meg. Jeg vil jo ikke være slik.

AnonymBruker
Skrevet

Lykke til!

Hva skjer når man får den diagnosen da? Kan man gjøre noe så det blir bedre? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer når man får den diagnosen da? Kan man gjøre noe så det blir bedre? :)

ADHD er en diagnose som ser ut til å bare øke, og det er alarmerende mange unge som går på adhd-medisiner. Samtidig inntas det store mengder sukker, dårlig fett, aspartam, og generellt mye ferdigmat, som helt klart har en enorm innvirkning på slike symptomer. Gjør endringer i diett først og fremst!

Anonym poster: 4afdf5c1afcffdc895fd1b7504846c0e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...