AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Del Skrevet 5. juli 2012 Hvorfor skal det gå så langt før slike hundeeiere blir stoppet? Er det på tide å lage et påbud om å teste alle hunder?? Tenker tester som avslører hundens evne til å takle stress osv. Dette er ikke første gangen at hunder går til angrep i dette området. I fjor ble en hund drept av en annen hund og for to år siden ble to hunder angrepet av en og samme hund som sleit seg løs. To andre hunder har blitt meldt flere ganger til politiet. Trenger vi et nytt lovverkt for å få gjort noe med disse hundene og eierne som tydeligvis ikke kan ta vare på hunder eller er det politiet som er for forsiktige. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Kamphunder-forsokte-a-dra-toaring-inn-i-skogen-6936389.html Anonym poster: 21cb9ec38e345ce84892f10c9ee41cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sebra Skrevet 7. juli 2012 #2 Del Skrevet 7. juli 2012 Da synes jeg heller man skal teste menneskene for å se om de er egnet til å ha en hund. For de aller færreste om noen hunder er født aggressive og ondskapsfulle. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fishi Skrevet 7. juli 2012 #3 Del Skrevet 7. juli 2012 Tror heller det er eierene som bør bli testet!!!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #4 Del Skrevet 7. juli 2012 Jeg stemmer for obligatorisk kurs i hundepsykologi og dressur for alle hundeeiere. I kurset bør også hundeloven gjennomgås og hvor stor skade feil oppdragelse kan gjøre. Å teste eiere blir nok vanskelig men forebygging kan gjennomføres. Dessuten mener jeg politiet gjør en for slett jobb her, de bør kontakte alle hundeeiere som blir meldt for en alvorsprat på kammerset. Når hunder angiper til blods enten det er barn, voksne eller andre dyr bør de avlives eller iallefall fratas eier permanent. Anonym poster: 21cb9ec38e345ce84892f10c9ee41cc2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elyssa Skrevet 8. juli 2012 #5 Del Skrevet 8. juli 2012 Jeg stemmer for hunde-sertifikat! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #6 Del Skrevet 8. juli 2012 Hvorfor skal det gå så langt før slike hundeeiere blir stoppet? Er det på tide å lage et påbud om å teste alle hunder?? Tenker tester som avslører hundens evne til å takle stress osv. Dette er ikke første gangen at hunder går til angrep i dette området. I fjor ble en hund drept av en annen hund og for to år siden ble to hunder angrepet av en og samme hund som sleit seg løs. To andre hunder har blitt meldt flere ganger til politiet. Trenger vi et nytt lovverkt for å få gjort noe med disse hundene og eierne som tydeligvis ikke kan ta vare på hunder eller er det politiet som er for forsiktige. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/--Kamphunder-forsokte-a-dra-toaring-inn-i-skogen-6936389.html Anonym poster: 21cb9ec38e345ce84892f10c9ee41cc2 Orka ikke gå inn på linken,men er det de tre siste dagers hendelse, s er de sakene ille Når vil du teste hundene da? Hunder utvikler seg. De blir preget av eieren. Kom med et lovpålegg om obligatorisk dressurskurs. Den ene saken, der en person har tre kamphunder l i hagen, er jo helt vilt. Der har eier ikke vist ansvaret med hund. Hva skal en med tre kamphunder. Alle som har hund forstår, at hoper en hund over gjerdet, så hopper de andr etter Det er flokkdyr. De andre hopper etter og skal passe på, hjelpe til. det er instinktet Om du har tre mopser som er rolig, og du går tur med de og den ene beg å bryske til en hund som kommer imor, så beg. de to andre også. Så hadde han blandingshund på de to andre. To sterke raser. Fyren må jo være helt idiot. Dobbermann og Rottweiler var blandingen. De har forskjellige egenskaper i en kropp. Du får den hunden du fortjener. Den i Sverige som angrep, lå rolig vedsiden av eieren sin, som var dritings. Det sier meg mye. Sikkert ikke første gang eier var dritings. Rusmisbrukere bør få forbud mot slike store hunder. Ikke at hundene er farlig,men eieren er uforutsigbar. Det er slike folk som ødelegger hundemiljøet i norge Anonym poster: 009662e46e41702737bf49aa26e8a330 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #7 Del Skrevet 8. juli 2012 Orka ikke gå inn på linken,men er det de tre siste dagers hendelse, s er de sakene ille Når vil du teste hundene da? Hunder utvikler seg. De blir preget av eieren. Kom med et lovpålegg om obligatorisk dressurskurs. Den ene saken, der en person har tre kamphunder l i hagen, er jo helt vilt. Der har eier ikke vist ansvaret med hund. Hva skal en med tre kamphunder. Alle som har hund forstår, at hoper en hund over gjerdet, så hopper de andr etter Det er flokkdyr. De andre hopper etter og skal passe på, hjelpe til. det er instinktet Om du har tre mopser som er rolig, og du går tur med de og den ene beg å bryske til en hund som kommer imor, så beg. de to andre også. Så hadde han blandingshund på de to andre. To sterke raser. Fyren må jo være helt idiot. Dobbermann og Rottweiler var blandingen. De har forskjellige egenskaper i en kropp. Du får den hunden du fortjener. Den i Sverige som angrep, lå rolig vedsiden av eieren sin, som var dritings. Det sier meg mye. Sikkert ikke første gang eier var dritings. Rusmisbrukere bør få forbud mot slike store hunder. Ikke at hundene er farlig,men eieren er uforutsigbar. Det er slike folk som ødelegger hundemiljøet i norge Anonym poster: 009662e46e41702737bf49aa26e8a330 Huff, jeg begynner å se meg lei på at disse kalles kamphunder.Vitner om særdeles liten kunnskap om hund dessverre. Anonym poster: 72e68a32bc72c924ab7380f77a3789df 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majott Skrevet 8. juli 2012 #8 Del Skrevet 8. juli 2012 Huff, jeg begynner å se meg lei på at disse kalles kamphunder.Vitner om særdeles liten kunnskap om hund dessverre. Anonym poster: 72e68a32bc72c924ab7380f77a3789df Er så enig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Antlers Skrevet 9. juli 2012 #9 Del Skrevet 9. juli 2012 (endret) Orka ikke gå inn på linken,men er det de tre siste dagers hendelse, s er de sakene ille Når vil du teste hundene da? Hunder utvikler seg. De blir preget av eieren. Kom med et lovpålegg om obligatorisk dressurskurs. Den ene saken, der en person har tre kamphunder l i hagen, er jo helt vilt. Der har eier ikke vist ansvaret med hund. Hva skal en med tre kamphunder. Alle som har hund forstår, at hoper en hund over gjerdet, så hopper de andr etter Det er flokkdyr. De andre hopper etter og skal passe på, hjelpe til. det er instinktet Om du har tre mopser som er rolig, og du går tur med de og den ene beg å bryske til en hund som kommer imor, så beg. de to andre også. Så hadde han blandingshund på de to andre. To sterke raser. Fyren må jo være helt idiot. Dobbermann og Rottweiler var blandingen. De har forskjellige egenskaper i en kropp. Du får den hunden du fortjener. Den i Sverige som angrep, lå rolig vedsiden av eieren sin, som var dritings. Det sier meg mye. Sikkert ikke første gang eier var dritings. Rusmisbrukere bør få forbud mot slike store hunder. Ikke at hundene er farlig,men eieren er uforutsigbar. Det er slike folk som ødelegger hundemiljøet i norge Anonym poster: 009662e46e41702737bf49aa26e8a330 Jeg er enig med deg, bortsett fra det jeg har uthevet. Hunden min var godt trent, rolig, balansert og snill mot mennesker og dyr, store som små. Det har dessverre endret seg over tid, takket være gjentatte angrep fra hunder som eieren ikke har hatt kontroll på. Hunder som uprovosert har flydd rett i strupen eller nakken på min hund - flere ganger så brått at han ikke engang så at det var en annen hund der før den satte tennene i ham. Tisper og folk går fortsatt greit. Katter, kaniner og hamstere er artige lekekamerater. Ser han derimot en annen hannhund, går stressnivået rett i taket. Han bjeffer, knurrer og drar det han kan i båndet, for erfaring tilsier at dette er en livsfarlig situasjon. Angrep er det beste forsvar. Etter flere år med trening klarte jeg faktisk å få ham til å gradvis slappe av rundt andre hannhunder igjen. Det var ikke snakk om hilsing, det tok jeg ikke sjansen på, men han kunne passere uten å bry seg nevneverdig. Plutselig en dag kommer en eier gående med hunden sin løs. Jeg roper ut at vedkommende må ta på bånd, men får til svar "Neida, han er så snill, så". Hunden kommer mot oss for å hilse. Min hund takler det overraskende fint, med tanke på tidligere episoder. Han står der rolig og logrer forsiktig. Fem sekunder senere silblør han fra pannen, hvor den "snille" hunden har bitt to store hull - ett av dem bare en cm fra øyet. Stressnivået når vi møter hannhunder er igjen intenst. Jeg holder alltid hunden min i bånd. Jeg går omveier der jeg kan, for å unngå å komme for nær andre hunder. Det er mitt ansvar å passe på at hunden min ikke skader andre mennesker og dyr, uavhengig av om det er de som provoserer, men jeg gjør det minst like mye for å beskytte min egen hund. Har jeg fått den hunden jeg fortjener? Nei, det føler jeg virkelig ikke. Hunden min fortjente ikke å bli utsatt for disse angrepene. Jeg har fått en traumatisert hund, som følge av at andre hundeeiere ikke tok ansvar. Jeg har gjort mitt beste for å få en trygg og harmonisk hund. Jeg hadde en trygg og harmonisk hund, men negative opplevelser kan dessverre prege hunden like mye som positiv trening. Uhell kan skje alle, men når man ikke engang gidder å ta enkle forholdsregler bør man ikke få lov til å eie hund. Vet ikke om det bare er området jeg bor i, men jeg ser flere og flere eksempler på uegnede eiere. En sløv narkoman som ser ut som om han veier 50 kilo går og leier rundt på rottweileren sin i et bånd som ser ut som en råtten lakenstrimmel - godt mulig hunden faktisk er "verdens snilleste", men når eieren tar seg en blund på benken med lakenstrimmelen surret et par ganger rundt håndleddet, vitner det ikke akkurat om stor ansvarsfølelse. Flere narkomane går rundt med hundene sine løse - hunder som de trener opp til å angripe ting (riktignok døde gjenstander) i parken. En notorisk biter av en hund løper fritt gjennom sentrum (den samme som nesten tok øyet på hunden min), og politiet må ha vært der minst 20 ganger, men eieren setter ham bare i bånd til politiet har dratt, deretter er det på'n igjen. En bekjent har en rottweiler valp som vedkommende såvidt klarer å holde igjen. Det er ikke snakk om noe trening her, så det kan jo bli interessant når den er ferdig utvokst. Så har vi en annen artig en som kun går etter mennesker. Den bet meg i armen en gang (ignorerte hunden min fullstendig), og jeg våget ikke anmelde, da jeg visste det bare ville blitt bråk ut av det. Eierene er folk man virkelig ikke vil ha etter seg. Det verste er at det ikke hjelper å anmelde med mindre en hund omtrent har bitt et annet menneske ihjel. Forebygging er visst ikke særlig interessant. Dyrevernet har jeg også forsøkt uten hell. Jeg ringte angående nabohunden som hver dag stod utendørs i all slags vær, festet i et meterlangt tau, uten tilgang på vann og ly. Fikk kun gå tur på søndag, og fikk null mental stimulering. I tillegg ble den slått eller sparket når den hoppet eller pep for å forsøke å få kontakt med eieren(e). De fikk beholde hunden, for den var jo så blank og fin i pelsen, og tydeligvis glad i folk (hunden var jo overlykkelig når det endelig kom mennesker som snakket til ham). I tillegg informerte de om at det var en ung jente (som jeg var på det tidspunktet) som hadde ringt inn, og den eneste unge jenta i området på det tidspunktet var meg.... Endret 9. juli 2012 av Antlers 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sulosi Skrevet 9. juli 2012 #10 Del Skrevet 9. juli 2012 Trist lesning Antlers. Jeg har opplevd det samme selv. Hadde en bedagelig hund som ikke enset hverken andre hunder, katter eller folk. Han kom alltid når vi ropte og satt alltid rolig og ventet når vi var på butikken. Vi hadde absolutt ingen problemer med den og hadde egentlig tenkt å overta den (bodde hos oss i ett år mens eieren var utenlands). En dag gikk vi forbi en bundet hund. Det var god avstand mellom hunden. Plutselig kommer den andre hunden lydløst løpende rett bort og bet vår hund i strupen. Hunden ble som din hund, helt ødelagt. Og politiet,...ja de kunne ikke gjøre noe til tross for at dette ikke var første gang denne hunden gikk til angrep uten forvarsel. Ikke engang en telefon til eier tok de. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #11 Del Skrevet 9. juli 2012 Kamphunder ja ... var de brukt til det altså? Eller er de stemplet som kamphunder av historiske årsaker her? En hund som er av en spesifikk rase som for 100 år siden ++ ble brukt som kamphunder mot andre dyr og hunder gjør den IKKE til en kamphund i dag. Og for dere som er så redd for disse kamphundene? Visste dere at en kamphund IKKE skal være aggressiv mot mennesker? Det finnes bare en hunderase som er genetisk aggressive mot mennesker.. og den rasen er forbudt i Norge og har alltid vært det. Anonym poster: f61ead1725cc992653285018ed4ee57c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #12 Del Skrevet 9. juli 2012 Kamphunder ja ... var de brukt til det altså? Eller er de stemplet som kamphunder av historiske årsaker her? En hund som er av en spesifikk rase som for 100 år siden ++ ble brukt som kamphunder mot andre dyr og hunder gjør den IKKE til en kamphund i dag. Og for dere som er så redd for disse kamphundene? Visste dere at en kamphund IKKE skal være aggressiv mot mennesker? Det finnes bare en hunderase som er genetisk aggressive mot mennesker.. og den rasen er forbudt i Norge og har alltid vært det. Anonym poster: f61ead1725cc992653285018ed4ee57c Å. .!? Hvilken mener du det er? Ingen av de rasene er aggressive mot mennesker uten å bli trent opp til det, selv om noen raser er mer skeptisk enn andre.. Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #13 Del Skrevet 9. juli 2012 Ærlig talt, så utrolig mye idiotisk dere skriver her! Obligatorisk kurs og hunde-sertifikat.... jøjje meg.... Jeg reagerer også på at de fleste her skylder på eierne. Hva om hundene har vært i et annet hjem hvor de ble lite sosialisert, nesten aldri fikk være utendørs osv, og at den nye eieren overtok disse fordi han ville få dem vekk fra hjem nr 1. Da er det klart at hundene ikke endrer atferd med en gang selv om de har kommet til et bedre hjem, slike ting tar tid. Det tar LANG tid å rehabilitere nervøse, stressa eller aggressive hunder. Lang, lang, lang tid.... Jeg har selv vært der. Jeg kjøpte en omplasseringshund som ikke hadde fått opplev livet utenfor døra si, og var svært skeptisk ovenfor mennesker og hunder. Jeg ble forelsket, for jeg visste at denne hunden hadde et godt hjerte. Jeg satte i gang med treninga fra dag 1, og hunden viste tydelige tegn til trivsel hos meg. Hun stolte på meg. Da det hadde gått over 1 år ble hun bare verre og verre. Da nærmet hun seg 2 år. Uansett hvor bra jeg trente hun, stelte hun og elsket hun, ville hun aldri bli helt komfertabel utendørs. Hun hadde arvet dårlige gener fra moren og faren sin, som begge var aggressive og stressa hunder, og i tillegg blitt "oppdratt" hos eiere som tydeligvis ikke brydde seg om hunden. Dette er ting som setter klare spor i hunden, og det finnes ingen garanti på om hunden vil takle hverdagen eller ei. Jeg skriver dette fordi det er altfor mange som kritiserer eiere som har hunder som kan virke stressa, utagerende osv. Hadde min hund stukket av så hadde hun garantert løpt ned folk hun møtte på, og knurret, pga da ville hun vært en stressbombe uten like. Dette skjedde heldigvis ikke, for jeg passet godt på. Men derfor må dere huske på, at de hundene som angriper når de er løse, behøver ikke nødvendigvis å være eiern sin skyld, altså at det er eiern som har oppdratt hunden feil. Anonym poster: dd6e37cda69a622dd4fbd351dc7e2080 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #14 Del Skrevet 9. juli 2012 Ærlig talt, så utrolig mye idiotisk dere skriver her! Obligatorisk kurs og hunde-sertifikat.... jøjje meg.... Jeg reagerer også på at de fleste her skylder på eierne. Hva om hundene har vært i et annet hjem hvor de ble lite sosialisert, nesten aldri fikk være utendørs osv, og at den nye eieren overtok disse fordi han ville få dem vekk fra hjem nr 1. Da er det klart at hundene ikke endrer atferd med en gang selv om de har kommet til et bedre hjem, slike ting tar tid. Det tar LANG tid å rehabilitere nervøse, stressa eller aggressive hunder. Lang, lang, lang tid.... Jeg har selv vært der. Jeg kjøpte en omplasseringshund som ikke hadde fått opplev livet utenfor døra si, og var svært skeptisk ovenfor mennesker og hunder. Jeg ble forelsket, for jeg visste at denne hunden hadde et godt hjerte. Jeg satte i gang med treninga fra dag 1, og hunden viste tydelige tegn til trivsel hos meg. Hun stolte på meg. Da det hadde gått over 1 år ble hun bare verre og verre. Da nærmet hun seg 2 år. Uansett hvor bra jeg trente hun, stelte hun og elsket hun, ville hun aldri bli helt komfertabel utendørs. Hun hadde arvet dårlige gener fra moren og faren sin, som begge var aggressive og stressa hunder, og i tillegg blitt "oppdratt" hos eiere som tydeligvis ikke brydde seg om hunden. Dette er ting som setter klare spor i hunden, og det finnes ingen garanti på om hunden vil takle hverdagen eller ei. Jeg skriver dette fordi det er altfor mange som kritiserer eiere som har hunder som kan virke stressa, utagerende osv. Hadde min hund stukket av så hadde hun garantert løpt ned folk hun møtte på, og knurret, pga da ville hun vært en stressbombe uten like. Dette skjedde heldigvis ikke, for jeg passet godt på. Men derfor må dere huske på, at de hundene som angriper når de er løse, behøver ikke nødvendigvis å være eiern sin skyld, altså at det er eiern som har oppdratt hunden feil. Anonym poster: dd6e37cda69a622dd4fbd351dc7e2080 Nå er det da faktisk sånn at både eier og hund er kjenninger av politiet fra før da, og hunden har blant annet drept en hund tidligerre.. Og helt ærlig, så var du nok ikke egnet til å ha den hunden du hadde, og den kunne nok ha utviklet seg riktig retning med en eier som har mer kunskap om hund enndet du tydeligvis har! Det du beskriver her minner veldig mye om fryktaggsjon, noe som er en av de vanligste grunnene til at hunder blir " aggressive". Det er fullt mulig å gjøre noe med, hvis man faktisk forstår hunden, men om man går rundt å tror at hunden er "sinnt og aggressiv" så gjør man ofte bare vondt værre! Ps: alle hunder er umulige fra 1-2 års alderen, puberteten heter det!! .Jeg "mislikte" min egen hund i den alderen, og det var en periode alle de positive sidene ved å ha hund var fullstendig irrelevante, og de negative sidene var overveldene... Men plutselig en dag så ble hun voksen gitt, og nå er humdelivet en fryd.. (men jobb fortsatt med å bygge opp selvtilliten hennes, da hun også har slitt litt med fryktaggsessjon). Når man hører aggressiv og stressa i samme setning så er det noe som skurrer! Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #15 Del Skrevet 9. juli 2012 Nå er det da faktisk sånn at både eier og hund er kjenninger av politiet fra før da, og hunden har blant annet drept en hund tidligerre.. Og helt ærlig, så var du nok ikke egnet til å ha den hunden du hadde, og den kunne nok ha utviklet seg riktig retning med en eier som har mer kunskap om hund enndet du tydeligvis har! Det du beskriver her minner veldig mye om fryktaggsjon, noe som er en av de vanligste grunnene til at hunder blir " aggressive". Det er fullt mulig å gjøre noe med, hvis man faktisk forstår hunden, men om man går rundt å tror at hunden er "sinnt og aggressiv" så gjør man ofte bare vondt værre! Ps: alle hunder er umulige fra 1-2 års alderen, puberteten heter det!! .Jeg "mislikte" min egen hund i den alderen, og det var en periode alle de positive sidene ved å ha hund var fullstendig irrelevante, og de negative sidene var overveldene... Men plutselig en dag så ble hun voksen gitt, og nå er humdelivet en fryd.. (men jobb fortsatt med å bygge opp selvtilliten hennes, da hun også har slitt litt med fryktaggsessjon). Når man hører aggressiv og stressa i samme setning så er det noe som skurrer! Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0 ...og så synes jeg du er litt korttenkt... Hadde eieren dør deg vært nødt til å ta hundesertifikat før hun skaffet seg hund så hadde hun jo ikke ødelagt hunden som du sier.. Hehe Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #16 Del Skrevet 9. juli 2012 Nå er det da faktisk sånn at både eier og hund er kjenninger av politiet fra før da, og hunden har blant annet drept en hund tidligerre.. Og helt ærlig, så var du nok ikke egnet til å ha den hunden du hadde, og den kunne nok ha utviklet seg riktig retning med en eier som har mer kunskap om hund enndet du tydeligvis har! Det du beskriver her minner veldig mye om fryktaggsjon, noe som er en av de vanligste grunnene til at hunder blir " aggressive". Det er fullt mulig å gjøre noe med, hvis man faktisk forstår hunden, men om man går rundt å tror at hunden er "sinnt og aggressiv" så gjør man ofte bare vondt værre! Ps: alle hunder er umulige fra 1-2 års alderen, puberteten heter det!! .Jeg "mislikte" min egen hund i den alderen, og det var en periode alle de positive sidene ved å ha hund var fullstendig irrelevante, og de negative sidene var overveldene... Men plutselig en dag så ble hun voksen gitt, og nå er humdelivet en fryd.. (men jobb fortsatt med å bygge opp selvtilliten hennes, da hun også har slitt litt med fryktaggsessjon). Når man hører aggressiv og stressa i samme setning så er det noe som skurrer! Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0 Det er ikke ofte jeg reagerer her inne på kg, men nå er det nok! Hvordan er det du snakker til folk? Hvordan kan du ut i fra et innlegg avgjøre om brukeren her ikke har nok kunnskap og er uegnet til å ha hund? Det er lov å snakke til mennesker på en rolig og grei måte uten å beskylde folk for å være både det ene og andre. Anonym poster: eacc0a41ece81749b686dd3ab8e77f75 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #17 Del Skrevet 9. juli 2012 Man er vel litt lei og trist kver alle hundene som kommer til omplassering, hvor denne historien omtrent er standardfortellingen... Som regel viser det seg at eier har misforstått hunden sin veldig! Vil anbefale derre å lese Litteratur av Turid Rugaas og Gry Løberg! Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. juli 2012 #18 Del Skrevet 9. juli 2012 Nå er det da faktisk sånn at både eier og hund er kjenninger av politiet fra før da, og hunden har blant annet drept en hund tidligerre.. Og helt ærlig, så var du nok ikke egnet til å ha den hunden du hadde, og den kunne nok ha utviklet seg riktig retning med en eier som har mer kunskap om hund enndet du tydeligvis har! Det du beskriver her minner veldig mye om fryktaggsjon, noe som er en av de vanligste grunnene til at hunder blir " aggressive". Det er fullt mulig å gjøre noe med, hvis man faktisk forstår hunden, men om man går rundt å tror at hunden er "sinnt og aggressiv" så gjør man ofte bare vondt værre! Ps: alle hunder er umulige fra 1-2 års alderen, puberteten heter det!! .Jeg "mislikte" min egen hund i den alderen, og det var en periode alle de positive sidene ved å ha hund var fullstendig irrelevante, og de negative sidene var overveldene... Men plutselig en dag så ble hun voksen gitt, og nå er humdelivet en fryd.. (men jobb fortsatt med å bygge opp selvtilliten hennes, da hun også har slitt litt med fryktaggsessjon). Når man hører aggressiv og stressa i samme setning så er det noe som skurrer! Anonym poster: f49530048f9f2d7db9b8871e2f28b7b0 Det var fryktelig unødvendig av deg å skrive! Jeg ofret ALT for den hunden! Ble sjukemeldt fra jobb fordi jeg ble sliten psykisk og fysisk, fordi jenta mi brukte alt av energi jeg hadde. Jeg kuttet ut alt av familie og venner, fordi hun taklet ikke andre mennesker. Min faste dyrlege fulgte oss hele veien, og det var et eneste mareritt for jenta mi å være hos dyrlegen. Han var også helt enig i avgjørelsen som dessverre ble tatt. Og du sier jeg ikke er egnet som en hundeeier? Jeg betalte over 20 000 tilsammen med undersøkelser hos vet og hundetrener, på det halvannet året jeg hadde hun. Jeg elsket den jenta over alt på jord, hun var virkelig en hund helt for seg selv. Jeg har også ganske mye hundeerfaring, men denne tispa var den første hunden jeg har overtatt fra noen andre. Kjenner jeg blir litt lei meg når folk kommer å slenger sånt.... jeg gjorde virkelig alt for den hunden, men både dyrlegen og hundetreneren var enige i at det beste ville være å la hun få slippe. Og det er det vanskeligste valget jeg har tatt i hele mitt liv.. Jeg mener det er "oppdretternes" feil, som krysset såpass mange raser sammen, og i tillegg var moren og faren nervøse og stressa hunder. I tillegg er det jo forrige eierns feil, han som først kjøpte hun da hun var valp, fordi han holdt hun inne i et bur mesteparten av tiden fram til hun var 7 mnd...... Verdens vakreste og herligste, var hun.... Anonym poster: dd6e37cda69a622dd4fbd351dc7e2080 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 9. juli 2012 #19 Del Skrevet 9. juli 2012 Forbudte hunderaser i Norge: lenke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lammelåret Skrevet 9. juli 2012 #20 Del Skrevet 9. juli 2012 Jeg stemmer for hunde-sertifikat! Hvordan tenker du at det kan praktiseres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå