AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #1 Skrevet 5. juli 2012 Har tidligere i kveld vært på en hyggelig kaffedate med en kjekk og hyggelig fyr. Han kontaktet meg på nettet og inviterte ut. Etter daten var vi enige om at det hadde vært trivelig, også nevnte han at vi evt kunne chattes, også blunket han ( ). Jeg VET jeg ikke trenger å tenke, men noen ganger får jeg inntrykk av at det er feil når jenta tar initiativ, fordi gutta "liker å jakte". Samtidig er det vel ikke ulogisk at han spiller ballen litt over til meg heller, for å se om jeg er interessert? Eller, eller? Kanskje han uansett tar kontakt om han er keen..? Men hvor interessert blir han egentlig av å ikke vite hvor han har meg? Han her kunne jeg faktisk tenke meg å treffe igjen... Så for å understreke spørsmålet - pleier dere jenter å ta kontakt, har det hendt dere tror dere har gått glipp av å treffe noen igjen fordi dere har ventet på at han skal fortsette å ta initiativet? Eller er det bare sånn at han uansett tar kontakt hvis han er hypp nok for noe..? Anonym poster: 62d11916777dd31ce41503fcfbeaf997
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #2 Skrevet 5. juli 2012 Jeg ville aldri gått glipp av å møte noen igjen fordi jeg ikke tørr å ta initiativ, får da være måte på! Kan ikke huske at noen ikke tok kontakt med meg igjen 1-2 dager etter, men hadde de ikke gjort det hadde jeg garantert gjort det selv. Spill og lek er bare travelt. Anonym poster: 4545f532ced0b6e3e48720178697995e
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Selvsagt er jeg ikke redd for å ta kontakt. Noen sjanser må man jo ta, og jeg mener det er like mye opp til meg som den andre å ta kontakt. Og svarer han ikke, så slipper jeg jo å bruke mer tid og energi på å tenke på han Anonym poster: df5bb75ea3729b761a3caf35f1955667
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Har alltid tatt kontakt hvis jeg har hatt lyst, aldri har det vært feil. Anonym poster: 78602edbd1f563fa99ff543ffc62b8f5
Gjest Mog Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Da det er slik at du vil treffe han igjen, ser jeg ingen grunn til å ikke kontakte han. Kjør på, og "spill" ballen til han om han vil møte deg. Regner jo med at du forsatt har lyst til å bli bedre kjent med han?
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Takk for svar Ja, jeg kommer til å ta kontakt, mulig jeg venter til i kveld for å se om jeg hører noe fra ham. Selv om jeg overtolker for mye har jeg blitt litt flinkere til å gjøre det jeg egentlig har lyst til... Sist jeg tok initiativ etter en date, begynte fyren å kontakte meg ganske ofte, så ser jo at noen kan være interessert, men blir usikre på hvilke signaler jeg har sendt og sånn. Anonym poster: 62d11916777dd31ce41503fcfbeaf997
Gjest Anna.S Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Jeg ville ikke tatt kontakt hvis han hadde sagt at vi eventuelt kunne chattes og så blunka.. Men jeg tar heller ikke kontakt etter date fordi jeg har brent meg litt på det. Jeg har blitt ei som de "greit" treffer igjen fordi jeg viser interesse, selv om de egentlig ikke er intressert selv. Jeg vil ikke være en som får en ny sjanse bare fordi jeg tar kontakt. Jeg er flink med å vise interesse når jeg er på date og viser han og forteller han at jeg synes det var hyggelig og gjerne vil treffes igjen mens vi er på daten. Hvis han da ikke tar kontakt vet jeg at han ikke har den samme interessen.
Flanør Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 Jeg ville ikke tatt kontakt hvis han hadde sagt at vi eventuelt kunne chattes og så blunka.. Men jeg tar heller ikke kontakt etter date fordi jeg har brent meg litt på det. Jeg har blitt ei som de "greit" treffer igjen fordi jeg viser interesse, selv om de egentlig ikke er intressert selv. Jeg vil ikke være en som får en ny sjanse bare fordi jeg tar kontakt. Jeg er flink med å vise interesse når jeg er på date og viser han og forteller han at jeg synes det var hyggelig og gjerne vil treffes igjen mens vi er på daten. Hvis han da ikke tar kontakt vet jeg at han ikke har den samme interessen. Ehh. Hva om han tenker det samme, at siden du ikke tar kontakt så er du ikke interessert? Kan jo være at han også har brent seg litt på det, og blitt en som kvinner greit treffer siden han tross alt tok kontakt og ville ha en ny date. Du må nesten prøve å forestille deg hvordan det vil se ut om han gjør det samme som deg. Ville du likt det? Ikke? Nei, akkurat. Da vet du at dette er en dårlig idé. 5
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #9 Skrevet 5. juli 2012 Anna.S: Jeg forstår din innstilling også. Nå er nok ikke jeg den som er flinkest til å vise eller si på daten at jeg vil treffes igjen, har endel indikasjoner på at jeg virker tilbaketrukket og vanskelig å lese også, så jeg tenker det er greit at jeg tar litt initiativ nå. Selv om det er godt mulig han er selvsikker nok til å ikke gruble over mine signaler og ville kontaktet meg etter hvert uansett. Sendte ham en melding angående noen ting vi snakket om, og sa jeg kunne tenke meg å treffes igjen. Får se hva han svarer når han ser meldingen, jeg tåler å få nei også, jeg. Anonym poster: 62d11916777dd31ce41503fcfbeaf997
Gjest Anna.S Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 Ehh. Hva om han tenker det samme, at siden du ikke tar kontakt så er du ikke interessert? Kan jo være at han også har brent seg litt på det, og blitt en som kvinner greit treffer siden han tross alt tok kontakt og ville ha en ny date. Du må nesten prøve å forestille deg hvordan det vil se ut om han gjør det samme som deg. Ville du likt det? Ikke? Nei, akkurat. Da vet du at dette er en dårlig idé. Jeg er ikke tenåring lenger så derfor fungerer dette veldig bra for meg. De mennene jeg dater har selvtlitt nok til å ta kontakt hvis de er intessert. Hadde jeg vært 20 så hadde jeg nok tatt initiativ jeg også. Ingenting galt med det, men etter en sånn "vi kan chattes og blunk" hadde jeg ikke gjort det uansett..
Flanør Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 Jeg er ikke tenåring lenger så derfor fungerer dette veldig bra for meg. De mennene jeg dater har selvtlitt nok til å ta kontakt hvis de er intessert. Hadde jeg vært 20 så hadde jeg nok tatt initiativ jeg også. Ingenting galt med det, men etter en sånn "vi kan chattes og blunk" hadde jeg ikke gjort det uansett.. Tja. Siden du da ikke tar kontakt du heller så kan vi jo konkludere med at du ikke har selvtilit nok til å ta kontakt, ikke sant? Hva gjør deg bedre enn han som chattes og blunker? 5
Gjest Tidssone Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Det er ikke ofte jeg tar kontakt. Jeg rekker det ikke før de har tatt kontakt. Av en eller annen årsak, treffer jeg menn som er ganske kjappe på kontakt etter date. Men jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å sende en sms som førstemann etterpå dersom jeg var interssert.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 Jeg har pleid å ta kontakt, syns det er like greit å sende en melding Om han ikke svarer eller åpner for mer kontakt så vet jeg jo hvor jeg har han og slipper å tenke mer på det. Da jeg møtte kjæresten min sendte jeg han alt en melding da jeg var kommet hjem fra privat-taxien. Var en intern melding der vi hadde tullet tidligere på kvelden om den turen hjem, så da passet det seg å sende melding tenkte jeg. (Ville dog ikke gjort det om han eller jeg var veldig fulle, men begge hadde bare drukket et par øl, møttes på en bursdag der vi begge var perifere venner av hun som hadde bursdagen.) Neste morningen våknet jeg opp av en "god melding" fra han og etter det har vi holdt kontakten og ble raskt sammen, vært sammen i 3 år nå. Vi hadde nok blitt sammen uansett, men han sa etter en stund at han ikke hadde turt å sende meldingen dagen etter om jeg ikke hadde tatt kontakt først. Da hadde han ikke turt å sende melding før om 3 dager, sa han Anonym poster: c2e477f45e77af8b5682a62f3ca23096 2
kjole100 Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Jeg synes ikke det er feil å ta kontakt, men så har jeg kanskje heller aldri vært flink til å følge "date-reglene" 1
Gjest Anna.S Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Tja. Siden du da ikke tar kontakt du heller så kan vi jo konkludere med at du ikke har selvtilit nok til å ta kontakt, ikke sant? Hva gjør deg bedre enn han som chattes og blunker? Du kan konkludere akkuratt hva du vil du, jeg skal ikke stoppe deg.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #16 Skrevet 5. juli 2012 Det er ikke ofte jeg tar kontakt. Jeg rekker det ikke før de har tatt kontakt. Av en eller annen årsak, treffer jeg menn som er ganske kjappe på kontakt etter date. Men jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å sende en sms som førstemann etterpå dersom jeg var interssert. Jeg gjør nok et eller annet galt, for det er ikke så ofte de tar kontakt med meg etterpå Men noen av de jeg har vært på date med har virket ganske usikre på seg selv, og jeg har sikkert ikke virket interessert ovenfor disse (har ikke vært det...). De har jeg gjerne ikke hørt et ord fra. En ville gjerne treffes igjen, selv om jeg syntes første møte var nokså snålt. En annen ble glad og nokså ivrig da jeg tok kontakt, men da er det godt mulig han tolket meg som uinteressert på forhånd, på grunn av ting som skjedde. Jaja. Får bare se an nå da, og det er flere fisker i havet Anonym poster: 62d11916777dd31ce41503fcfbeaf997
Gjest Anna.S Skrevet 5. juli 2012 #17 Skrevet 5. juli 2012 Anna.S: Jeg forstår din innstilling også. Nå er nok ikke jeg den som er flinkest til å vise eller si på daten at jeg vil treffes igjen, har endel indikasjoner på at jeg virker tilbaketrukket og vanskelig å lese også, så jeg tenker det er greit at jeg tar litt initiativ nå. Selv om det er godt mulig han er selvsikker nok til å ikke gruble over mine signaler og ville kontaktet meg etter hvert uansett. Sendte ham en melding angående noen ting vi snakket om, og sa jeg kunne tenke meg å treffes igjen. Får se hva han svarer når han ser meldingen, jeg tåler å få nei også, jeg. Anonym poster: 62d11916777dd31ce41503fcfbeaf997 Det er viktig å tåle et nei, problemet er ofte det at de ikke tror vi tåler ett nei. Så enten så sier de masse piss, eller så svarer de ikke.. hehe Satser på at han er oppegående og setter pris på at du viser litt selvtilitt ved å ta kontakt og at han svarer
Flanør Skrevet 5. juli 2012 #18 Skrevet 5. juli 2012 Du kan konkludere akkuratt hva du vil du, jeg skal ikke stoppe deg. Hvordan ellers skal vi tolke utsagnet ditt da? Hvordan ville du ha lest utsagnet ditt i mine sko? Du sier at menn du treffer tar kontakt med deg etter date fordi de har selvtillit nok til det Med andre ord: hadde de ikke tatt kontakt selv om de ønsket det har de ikke nok selvtillit DU tar heller ikke kontakt etter date selv om du ønsker nytt møte= ENESTE MULIGE KONKLUSJON: DU HAR IKKE NOK SELVTILLIT TIL DET. Kom igjen Anna, jeg vil høre deg si det: du har ikke nok selvtillit til det. 2
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 5. juli 2012 #19 Skrevet 5. juli 2012 Jeg trodde vi var litt ferdige med disse dating-reglene jeg, om at kvinner ikke skal ta kontakt. Er det virkelig sånn at menn blir "skremt" hvis kvinnen tar kontakt først, eller er dette noe vi kvinner bare har funnet på, slik at vi kan virke litt uoppnåelig. Jeg har hvert fall aldri vært redd for å ta kontakt, og det virker ikke som mennene har hatt noe i mot dette. 1
Flanør Skrevet 5. juli 2012 #20 Skrevet 5. juli 2012 Jeg trodde vi var litt ferdige med disse dating-reglene jeg, om at kvinner ikke skal ta kontakt. Er det virkelig sånn at menn blir "skremt" hvis kvinnen tar kontakt først, eller er dette noe vi kvinner bare har funnet på, slik at vi kan virke litt uoppnåelig. Jeg har hvert fall aldri vært redd for å ta kontakt, og det virker ikke som mennene har hatt noe i mot dette. Siden nær alle menn på spørsmål om de liker at jenter tar initiativ bekrefter dette så er det nærliggende å tro at det bare er en myte at menn liker å ta initiativet alene. Husk også på at mange kvinner har interesse av menn tar all kontakt: de slipper å risikere noe, de trenger ikke risikere avvisning, samtidig så føler de seg anerkjent og begjært. Full pott for dem. Men spør deg selv: ville du hatt en mann som var så lettskremt? Selv foretrekker jeg å ta initiativet siden jeg er nokså utadvendt, men det er både smigrende og hyggelig om hun tar kontakten først.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå