Gjest alice Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Har du noengang fått sparken fra jobb? Noen som vil dele historien? noe morsomt elle trist? Gjerne ikke mange som vil fortelle om det, men det kan jo være til hjelp for andre som f.eks nettopp har mista jobben eller no.
Alouette Skrevet 5. juli 2012 #3 Skrevet 5. juli 2012 Ja, blev uppsagd pga nedskärningar i 2008. Inte speciellt kul där och då men det ledde till nytt jobb och flytt, massa nytt och spännande. Inget ont utan något gott! 1
marielle171 Skrevet 5. juli 2012 #4 Skrevet 5. juli 2012 Jeg jobbet som servitør i en ganske fancy restaurant engang men var ikke særlig flink. Kunne ikke så mye om vin og jeg hadde det litt for koselig med gjestene så jeg var også litt treig. Jeg fikk mindre og mindre vakter (noe som jeg syntes var helt greit for jeg likte virkelig ikke jobben men jeg tjente veldig godt) og etter en stund fikk jeg en telefon fra sjefen om ikke jeg kunne komme for å levere klærne mine for de hadde funnet noen som skulle jobbe den sommeren. Hun sa aldri at jeg fikk sparken eller at jeg ikke trengte å komme mer men vi skjønte det begge to.
Gjest padawan Skrevet 5. juli 2012 #5 Skrevet 5. juli 2012 Fått sparken en gang og jeg skjønte etterhvert tegningen. jobbet som ringehjelp og det ble det brått slutt på.
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 Ble ansatt i en vernet bedrift engang for å ha oversyn på de ansatte( skiftleder ?) Endte med at jeg stod i 2 måneder og gjorde det samme som de, altså spraymalte lister 8timer om dagen. Jeg ble plutselig sparket, en av de ansatte(eksnarkis) likte meg ikke og klagde til sjefen hver dag. Greit nok at jeg fikk sparken, men for meg virket det som om de trengte en ekstra hånd i "verkstedet" og ikke en tilsynsmann som skulle følge opp arbeidet som det stod i stillingsinstruksen. Værste jobben jeg noen sinne har hatt.. knuser alt annet Anonym poster: 1f6107cab46adb07cc4a9a1147c47bda 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Jeg ble oppsagt i prøveperioden en gang fordi jeg ikke hadde anledning til å jobbe mer enn det som sto i stillingsannonsen/vi avtalte på intervju (det var snakk om fast ekstra, ikke ved behov). Da de lyste ut stillingen på nytt hadde de oppgitt akkurat de samme arbeidstidene som da jeg søkte, selv om de tydeligvis var avhengig av mer. Anonym poster: 0d33d52b674aced2f4900a9ffd6ec821
Explosive Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 Nei, jeg har heldigvis aldri fått sparken. Og sånn skal det fortsette!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #9 Skrevet 5. juli 2012 Sparken og sparken... Var arbeidsleder og styremedlem i ei bedrift med suveren økonomi. Jeg så forbedringspotensiale her og der, men som krevde små ivesteringer. Maste på økonomisjefen daglig med direktørens velsignelse, men økognomen var veeeldig gjerrig. En dag fikk jeg til svar at hvis det var så ille der så kunne jeg til helvete slutte! Ok, dagen etterpå leverte jeg oppsigelsen :gjeiper: Har fortsatt stående jobbtilbud hos de, men jeg har det mye bedre der jeg er nå Anonym poster: 6eb0e0afcf00e99e19d42b48263efe53
caskerette Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 Ja, fordi bedriften gikk konkurs pga udugelig sjef.
Silfen Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 En gang i min ungdom jobbet jeg på en luguber bar. En dag nektet jeg å servere en veldig beruset kunde som hadde vært voldelig mot meg tidligere. Men der serverte de alle, så jeg fikk valget mellom å servere eller gå. Så jeg gikk. 4
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 Når jeg var 18, jobbet jeg på en matsjappe. Så en helg da det nettopp hadde blitt slutt mellom meg og en eks, ringte han meg på natten og ville at jeg skulle komme dit han var(2 timer unna der jeg var). Jeg var jo også på fest den dagen, og savnet han veldig, så jeg hoppet inn i taxien og dro til han. Da jeg våknet opp ganske sent dagen etterpå, hadde jeg mange ubesvarte anrop fra sjefen min. Jeg skulle vært på jobb Anonym poster: dc824b8dfbff286f622e290ecb8b94eb
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 Jobbet som laborant. Hadde problem med alkohol. Det funker ikke særlig bra når en skal være nøyaktig og stødig på hånda. Dråpen som fikk begeret til å flyte over var dagen da jeg drita full veltet et stort filteroppsats m/glasskolber, brenner, etc i gulvet. Fikk sparken, men sluttet frivillig.. Anonym poster: ac32ba094ba4ef455525e75341fb4b58
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Ble bedt om å enten slutte eller søke overgang til en annen avdeling. Jeg jobbet på et sykehjem. Valgte å skrive en oppsigelse. Anonym poster: bfc97039e23a6071c93f99fd8fcf5f16
MissStiles Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Jeg valgte å si opp jobben min etter å ha funnet ut diverse ting de ikke likte ved meg som person. Jeg var tydeligvis ikke den rette personen for jobben.
Quilliam Skrevet 5. juli 2012 #16 Skrevet 5. juli 2012 Når jeg var 18, jobbet jeg på en matsjappe. Så en helg da det nettopp hadde blitt slutt mellom meg og en eks, ringte han meg på natten og ville at jeg skulle komme dit han var(2 timer unna der jeg var). Jeg var jo også på fest den dagen, og savnet han veldig, så jeg hoppet inn i taxien og dro til han. Da jeg våknet opp ganske sent dagen etterpå, hadde jeg mange ubesvarte anrop fra sjefen min. Jeg skulle vært på jobb Anonym poster: dc824b8dfbff286f622e290ecb8b94eb Fikk du sparken for å ikke møte opp på jobb 1 dag? Du må jo ha hatt verdens strengeste sjef? Og du kunne jo egenmeldt degselv en dag... 1
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #17 Skrevet 6. juli 2012 Jeg mista jobben min fordi jeg ble gravid... Var utrolig kjipt, for jeg trivdes sååå godt! Men siden de ikke hadde lov til dette, søkte jeg hjelp hos fagforeningen, som saksøkte dem, og jeg vant i retten! Men etter en slik sak ville det jo ikk være noe serlig å komme tilbake, så vi ble enig om at jeg skulle få en økonomisk erstattning for å si fra meg jobben:) Anonym poster: 6a7bfe073934c3c21f40849d27b70649 4
Gjest Purelove Skrevet 6. juli 2012 #18 Skrevet 6. juli 2012 Ja. Jeg jobbet som telefonselger da jeg var 18 år. Jeg solgte ingenting, og fikk kjeft av kundene hele tiden... Dette resulterte i at jeg ikke turte å ringe folk.. Satt bare med headsettet på ørene og så meg rundt... Så da fikk jeg sparken haha. Jeg ble SÅ glad. Husker jeg løp hjem med et smil om munnen. 7
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #19 Skrevet 6. juli 2012 Nå må dere huske på at det er forskjell på å få sparken og å si opp jobben... Jeg har fått sparken en gang, da jeg var ung og dum. Stjal et par hundrelapper fra kassen, og da det ble oppdaget ble jeg tatt inn til samtale med butikkleder. Det var fryktelig, jeg var kjemperedd og innså hvor idiotisk det var av meg. Det ble heldigvis ikke anmeldt, men jeg fortjente problemene jeg fikk med å skaffe meg jobb etter det. Anonym poster: 3c7c468bc07fa72530db0877dcbf9983
Anglofil Skrevet 8. juli 2012 #20 Skrevet 8. juli 2012 Jeg mistet jobben da butikken jeg jobbet i ble lagt ned. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå