AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Når en jente (som selv bare er frisør) skriver at hun ønsker en målbevisst og ambisiøs mann, betyr det at hun er ute etter en mann med litt gryn på kontoen som hun kan melke? Anonym poster: 34ec82d558121a087f6d07d1005c156b 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Ikke alltid, men for mange så innebærer det nok det, ja. Selv syntes jeg det blir litt for meningsløst klisjeaktig og jeg styre alltid unna kvinner som skriver eller sier det, da man ikke egentlig kan vite noe særlig om intensjonene hennes. Dessuten viser det også at hun er mest opptatt av å følge flokken, noe jeg heller ikke finner særlig attraktivt. Anonym poster: 6b16d4bf260810f4146355743cc044d0 2
Gjest BM2 Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Når en jente (som selv bare er frisør) skriver at hun ønsker en målbevisst og ambisiøs mann, betyr det at hun er ute etter en mann med litt gryn på kontoen som hun kan melke? Anonym poster: 34ec82d558121a087f6d07d1005c156b Ja, hva tror du? Det er jo soleklart! På den andre siden kan en velholden ambisøs mann få ei så han kan pule på. Rollene hore og kunde inntar mange former ser du. 3
Gjest "gjest" Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Når en jente (som selv bare er frisør) skriver at hun ønsker en målbevisst og ambisiøs mann, betyr det at hun er ute etter en mann med litt gryn på kontoen som hun kan melke? Anonym poster: 34ec82d558121a087f6d07d1005c156b Nei. Det kan bety at hun ikke vil ha en fjott som sitter i sofaen hele dagen og sier "alt du vil, kjære". 5
-lykke- Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Selv så mener jeg ikke at det å være ambisiøs er det samme som å være en karrierejeger eller håve inn masse penger. Med ambisjoner så tenker jeg heller at man har mål og drømmer her i livet som man streber etter. Jeg ønsker ikke å ha en mann som misliker jobben sin eller bare "nøyer" seg med en jobb som han synes er helt ok. Jeg har lyst på en mann som trives med det han driver med, evt. jobber mot noe som han vet vil gi han stor glede/trivsel. Om han er bilmekaniker eller f.eks. tømrer og stortrives med det, så vil jeg si at han har vært ambisiøs som tok denne utdanningen fordi han gikk etter en drøm. Hva han tjener bryr jeg meg virkelig ikke om 3
Gjest BM2 Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Selv så mener jeg ikke at det å være ambisiøs er det samme som å være en karrierejeger eller håve inn masse penger. Med ambisjoner så tenker jeg heller at man har mål og drømmer her i livet som man streber etter. Jeg ønsker ikke å ha en mann som misliker jobben sin eller bare "nøyer" seg med en jobb som han synes er helt ok. Jeg har lyst på en mann som trives med det han driver med, evt. jobber mot noe som han vet vil gi han stor glede/trivsel. Om han er bilmekaniker eller f.eks. tømrer og stortrives med det, så vil jeg si at han har vært ambisiøs som tok denne utdanningen fordi han gikk etter en drøm. Hva han tjener bryr jeg meg virkelig ikke om Dette ER SÅ PISS!!! jeg skorer full pott på det første, og svikter på det andre. Hva har betydd noe for damer jeg har datet tror du? 3
Mr.Omg Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Selv så mener jeg ikke at det å være ambisiøs er det samme som å være en karrierejeger eller håve inn masse penger. Med ambisjoner så tenker jeg heller at man har mål og drømmer her i livet som man streber etter. Jeg ønsker ikke å ha en mann som misliker jobben sin eller bare "nøyer" seg med en jobb som han synes er helt ok. Jeg har lyst på en mann som trives med det han driver med, evt. jobber mot noe som han vet vil gi han stor glede/trivsel. Om han er bilmekaniker eller f.eks. tømrer og stortrives med det, så vil jeg si at han har vært ambisiøs som tok denne utdanningen fordi han gikk etter en drøm. Hva han tjener bryr jeg meg virkelig ikke om Hva med de som ser på jobben sin som bare en jobb og ikke som hovedscenen livet deres? 3
Gjest "gjest" Skrevet 4. juli 2012 #8 Skrevet 4. juli 2012 For meg handler det rett og slett om at de skal ikke bare sitte i sofaen etter endt arbeidstid og la meg styre showet. 1
-lykke- Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Hva med de som ser på jobben sin som bare en jobb og ikke som hovedscenen livet deres? Da er man ikke så ambisiøs da Men jobben trenger jo absolutt ikke være "hovedscenen" for at jeg skal oppfatte en person som ambisiøs eller ikke. Ikke at det er noe galt i å se på jobben sin som bare en jobb, men jeg foretrekker en mann som har ambisjoner (jf. min definisjon over). Men nå må det sies at dette heller ikke er avgjørende, men noe jeg foretrekker. Har vel noe å gjøre med at man "er sin egen lykkes smed" Viktig at man trives i jobben sin, man bruker jo tross alt mye av tiden sin der.
-lykke- Skrevet 4. juli 2012 #10 Skrevet 4. juli 2012 For meg handler det rett og slett om at de skal ikke bare sitte i sofaen etter endt arbeidstid og la meg styre showet. En annen måte å si det på
-lykke- Skrevet 4. juli 2012 #11 Skrevet 4. juli 2012 Dette ER SÅ PISS!!! jeg skorer full pott på det første, og svikter på det andre. Hva har betydd noe for damer jeg har datet tror du? Men da har du kanskje datet feil damer da? 1
Gjest BM2 Skrevet 4. juli 2012 #12 Skrevet 4. juli 2012 Men da har du kanskje datet feil damer da? Ergo, alle damer er feil damer
-lykke- Skrevet 4. juli 2012 #13 Skrevet 4. juli 2012 Ergo, alle damer er feil damer Hihi, så du har datet dem alle? Jeg har lagt merke til deg i mange tråder og jeg fatter ikke at det går an å være så generaliserende... Si meg hvem har såret deg så hardt at du har mistet helt troen på kvinner? Og det er ikke et tullespørsmål bare så det er sagt. Og jeg har egentlig fått med meg at det ikke nytter å diskutere slike saker med deg, men jeg spørs nå allikevel jeg da. NOEN bra damer finnes det vel??? Tror du ikke? 1
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #14 Skrevet 4. juli 2012 Ordene "målbevist" og "ambisiøs" er like forklarende som ordene "syden" og "dings". Det burde ikke være slik at man skal måtte tolke seg fram til hva den enkelte mener. Forøvrig, hva med oss som er slitne etter en arbeidsdag? Det er veldig deilig å slenge seg i sofaen etter en lang dag. Betyr det at man ikke er ambisiøs? Anonym poster: da660c217478eb6e0b324f21c7c1c55f 3
Gjest Anna.S Skrevet 4. juli 2012 #15 Skrevet 4. juli 2012 Nei. Det kan bety at hun ikke vil ha en fjott som sitter i sofaen hele dagen og sier "alt du vil, kjære". Skriver under på denne. Og TS, en kvinne som "bare" er frisør selv??? Hva vet du om hun ikke er ambesiøs og målbevisst og vil eie sin egen frisørsalong om noen år, og dermed ikke er ute etter en mann som bare vil leve på henne??? 1
Steinar40 Skrevet 5. juli 2012 #16 Skrevet 5. juli 2012 Ordene "målbevist" og "ambisiøs" er like forklarende som ordene "syden" og "dings". Det burde ikke være slik at man skal måtte tolke seg fram til hva den enkelte mener. Forøvrig, hva med oss som er slitne etter en arbeidsdag? Det er veldig deilig å slenge seg i sofaen etter en lang dag. Betyr det at man ikke er ambisiøs? Anonym poster: da660c217478eb6e0b324f21c7c1c55f Bra refleksjoner. Og det er nok en del som ikke helt har forstått at man jobber for å (over)leve - ikke lever for å jobbe. Men det finnes sikkert en del kvinnfolk som definerer "målbevist" og "ambisiøs" som en "karriere-jeger". Som betyr større status også for henne. At hun kommer til å se lite til en slik fyr er tydeligvis ikke like viktig.
Gjest Tidssone Skrevet 5. juli 2012 #17 Skrevet 5. juli 2012 Jeg tjener nok til å holde meg og ungene i live. Det er selvsagt uaktuelt med en mann som ikke gjør det samme. Det er også uaktuelt med en mann som ikke jobber. Akkurat hva han jobber med, er ikke så viktig, men det er viktig at han liker jobben sin. Jeg har møtt _mange_ menn som sutrer fordi de ikke liker jobben sin, men som ikke er i stand til å søke ny jobb. Det er ikke så veldig attraktivt.
Gjest BM2 Skrevet 5. juli 2012 #18 Skrevet 5. juli 2012 Hihi, så du har datet dem alle? Jeg har lagt merke til deg i mange tråder og jeg fatter ikke at det går an å være så generaliserende... Si meg hvem har såret deg så hardt at du har mistet helt troen på kvinner? Og det er ikke et tullespørsmål bare så det er sagt. Og jeg har egentlig fått med meg at det ikke nytter å diskutere slike saker med deg, men jeg spørs nå allikevel jeg da. NOEN bra damer finnes det vel??? Tror du ikke? Hvem?! Her snakker vi om mange! Om jeg teller så er det seks, som jeg kommer på i farten, kvinner som har FøkkedMeOver på forskjellige måter i forskjellige former for relasjoner. Det som elelrs er et særtrekk i mine erfaringer med mennesker at det er KUN kvinenr som har FøkkedMeover. Det er sant, glemte tre forskjellig etilfeldige jenter på listen over. Hun som bare kom ett bort til meg og sparket meg i skrittet. Aldri sett hene hverken før eller senere. Så var det hun i klassen min som uten forvarsel eller foranledning kylte en stein i hodet mitt og lo seg fordervet etterpå mens jeg slet med å se på grunn av blod i øynene. For ikke å snakke om hun som ut av ingen ting plutselig så på meg, og forkynte med innlevelse og høy røst "Fy faen for et styggt tryne (du har)". I sum, det har hele livet vært en uendelig lang rekke med jenter og kvinner som har vært direkte onde. Og igjen, jeg har ALDRI opplevd noe i nærheten en gang fra menn. Om det finnes bra damer? Nja... Det er noen veldig få, færre en hva du har fingrer på én hånd, som jeg misstenker kan være bra kvinner. Men overbevist er jeg ikke (egentlig forventer jeg at de ikke gidder mer og forsvinner ut av livet mitt sånn over natten) og om vi setter ting inn i en partnerkontekst så er vel avstanden der lenger en diameteren på vår galakse. 1
Gjest BM2 Skrevet 5. juli 2012 #19 Skrevet 5. juli 2012 Jeg tjener nok til å holde meg og ungene i live. Det er selvsagt uaktuelt med en mann som ikke gjør det samme. Det er også uaktuelt med en mann som ikke jobber. Akkurat hva han jobber med, er ikke så viktig, men det er viktig at han liker jobben sin. Jeg har møtt _mange_ menn som sutrer fordi de ikke liker jobben sin, men som ikke er i stand til å søke ny jobb. Det er ikke så veldig attraktivt. Helt greit det. Men hvorfor møter en stadig på krav om å ha MYE mer i inntekt? Og, når en holder seg selv og unger med mat og klær, men er leieboer, hvorfor kastes en "på dør" da?
-lykke- Skrevet 6. juli 2012 #20 Skrevet 6. juli 2012 Hvem?! Her snakker vi om mange! Om jeg teller så er det seks, som jeg kommer på i farten, kvinner som har FøkkedMeOver på forskjellige måter i forskjellige former for relasjoner. Det som elelrs er et særtrekk i mine erfaringer med mennesker at det er KUN kvinenr som har FøkkedMeover. Det er sant, glemte tre forskjellig etilfeldige jenter på listen over. Hun som bare kom ett bort til meg og sparket meg i skrittet. Aldri sett hene hverken før eller senere. Så var det hun i klassen min som uten forvarsel eller foranledning kylte en stein i hodet mitt og lo seg fordervet etterpå mens jeg slet med å se på grunn av blod i øynene. For ikke å snakke om hun som ut av ingen ting plutselig så på meg, og forkynte med innlevelse og høy røst "Fy faen for et styggt tryne (du har)". I sum, det har hele livet vært en uendelig lang rekke med jenter og kvinner som har vært direkte onde. Og igjen, jeg har ALDRI opplevd noe i nærheten en gang fra menn. Om det finnes bra damer? Nja... Det er noen veldig få, færre en hva du har fingrer på én hånd, som jeg misstenker kan være bra kvinner. Men overbevist er jeg ikke (egentlig forventer jeg at de ikke gidder mer og forsvinner ut av livet mitt sånn over natten) og om vi setter ting inn i en partnerkontekst så er vel avstanden der lenger en diameteren på vår galakse. Men dette er jo enkeltindivider du snakker om. Synes det er trist at dette skal prege din oppfatning av kvinner i den grad det gjør. Selv har jeg vært i to forhold hvor jeg ble regelmessig mishandlet både fysisk og psykisk, én ekskjæreste voldtok meg og jeg har vært borti en mann som i fylla klinte til meg fordi jeg sa noe stygt til en annen jente (som jeg fortsatt mener fortjente å høre det jeg hadde å si). Og for å ikke nevne faren min som har vært en udugelig far. Jeg kunne nevnt mange flere tilfeller hvor menn har såret meg dypt. Men poenget er at jeg langt i fra har mistet troen på menn. Jeg er kanskje litt mer skeptisk enn jeg var tidligere, men jeg innser at det er enkeltmennesker som har gjort disse tingene mot meg. Ikke minst har jeg ikke mistet troen på kjærligheten 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå