Gå til innhold

Nattevakt bensinstasjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Noen som vet hva lønnen er når man jobber nattevakt på bensinstasjon ( en uke på, en uke av )

Er vel sånn at lønnen er noe høyre om natten, men man jobber jo mindre enn de som jobber på dagen.

Er lønnen da lavere eller er den lik ? Og hva er ca månedslønnen ? Om man jobber heltid.

Og er det da mulig å ha en annen jobb de ukene man ikke jobber ? Tenker da på hvordan man skulle ordnet det slik at om jeg hadde jobbet deltid et annet sted, så kan det kun være de ukene jeg ikke er på jobb på natten.

Er dårlig til å forklare, men håper noen skjønner hva jeg mener :)

Anonym poster: a0bdeb6210332cdffafe50274e4ecdbc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har jobbet i en slik jobb som du snakker om, i 2 år. en uke på og en uke av. Det er sikkert mulig å jobbe deltid et annet sted i tillegg, men jeg vet ikke om du vil det. For den uka du jobber på, da jobber du "hele tiden". Jeg jobbet fra 11 på kvelden til 8 på morgenen, dro hjem og sov, sto opp rundt 4-5, da kom alle vennene mine hjem fra skole og jobb og skulle spise middag og sånt, mens jeg skulle spise frokost. Av å snu døgnet på den måten så kan du bli veldig sliten, og du suser som oftet bort tiden fra du står opp til du går på jobb. Den friuka går plutselig veldig fort når du skal ta igjen alt du ikke rakk å gjøre den uka du jobba ;). Men for å svare på spørsmålet ditt: Ja, det er fullt mulig å jobbe deltid, men det blir slitsomt. Kroppen er ikke laget for å jobbe hele natta.

Lønnen kommer ann fra sted til sted, firma til firma. Jeg hadde 132 kr i grunnlønn (var 19 år da jeg begynte tror jeg). (Bare for å ta det inn med teskje så er grunnlønn den lønnen du får før tillegg og sånt). Så var det kveldstillegg på 25 kr(fram til midnatt), og nattetillegg på 28 kr (midnatt til seks om morgenen. Fra klokken seks var det ikke noe tillegg). I helgene var det enda mer, men fikk ikke 100% på søndager (det er ikke vanlig på døgnåpne bensinstasjoner ;)). Så lønnen var, alt i alt, ganske dårlig med tanke på at jeg jobbet nattevakt, og var mer utsatt for ran. Men sannsynligheten for at du søker på den jobben jeg hadde er liten, så lønn er veldig vanskelig å si. Lønnen var så og si den samme som om jeg hadde jobbet 100% dag, tror det var snakk om en hundrelapp i forskjell. Månedslønn er også vanskelig å si noe om, siden jeg ikke vet lønnen på det eventuelle stedet du velger å jobbe, i tillegg så har jo folk forskjellige skatteprosent, men jeg fikk vel 16-18 000 utbetalt hver måned.

Håper jeg fikk svart på alle spørsmålene dine. Jeg likte godt jobben min, selv om det var ganske dårlig betalt. Jeg jobbet ved en flyplass, og hadde veldig mange kunder forhold til andre steder. Oppgavene var helt ok, du jobbet mest sannsynlig alene (jeg fikk hørt mange lydbøker mens jeg jobbet!), men du blir godt kjent med de faste som kommer på nettene, og jeg har faktisk fått flere venner etter å ha jobbet i en sånn jobb, til og med møtte jeg mannen min der. Du bør være komfortabel både med rånere og fulle folk når du jobber en sånn jobb ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...