Arwen Skrevet 10. februar 2004 Forfatter #21 Skrevet 10. februar 2004 Ja' date=' hva sier den nye røykeloven egentlig om lukkede selskaper?[/quote'] Tipper at det ikke er lov på "vårt" hotell heller. Er bare glad for det vi.
Augustbrud02 Skrevet 11. februar 2004 #22 Skrevet 11. februar 2004 Vi la inn en liten pause etter 2.servering og før desserten. Da hadde vi 15 min hvor folk kunne strekke på beina, ta en røyk eller få seg litt luft. Det var også praktisk for servitørene som ryddet vekk etter middagen og satt frem desserten på hver kuvert.
Jens Skrevet 11. februar 2004 #23 Skrevet 11. februar 2004 La ikke dette bli nok en diskusjon om hvor egoistiske røykere er ovenfor de som er allergikere, astma etc...... Spørsmålet var når, røykepause ble lagt inn. Jeg røyket før, og for røykere er 3 timer til bords uten røykepause ett mareritt.Som Peluche sa, hos oss skal ALLE kose seg, og jeg VET att det ikke er noen som ikke tåler røyk hos oss. Halvparten røyker. Så hos oss legger vi inn første røykepause etter forretten. Deretter er det lov å røyke overaltt resten av kvelden. Det er høyt under taket og god ventilasjon. Jeg kommer ikke til å røyke. Når det gjelder den nye røykeloven som trer i kraft 1.juni, er det ikke opp til stedene om det er lov å røyke, men den innleide hjelpen(servering, kokk, etc....).
Gjest Tex Skrevet 11. februar 2004 #24 Skrevet 11. februar 2004 Vi har leid eget røykerom vi. Praktisk for alle, og jeg slipper å lukte råttent på bryllupsnatten....
April Skrevet 11. februar 2004 #25 Skrevet 11. februar 2004 Vi kommer sikkert til å legge inn røykepauser, men de får gå ut! Jeg liker ikke røyklukt og får vondt i hodet (jeg er tidligere røyker!) og en av gjestene tåler overhodet ikke røyk! Er glad for at røykloven trer i kraft 1 juni! Men til saken, sorry avsporingen.. Vet ikke helt når det passer med røykpause, mamma og samboeren hennes(de som står for maten), mente at vi nå burde ha 4 retter..Hvis det blir sånn, blir det sikkert lagt inn en pause etter hovedretten tenker jeg!
Lullu Skrevet 11. februar 2004 #26 Skrevet 11. februar 2004 blir det sikkert lagt inn en pause etter hovedretten tenker jeg! Enig.
zmurfette Skrevet 11. februar 2004 #27 Skrevet 11. februar 2004 Vi skal ha buffet, så da kan de som må ha seg en nikotinpinne snike seg ut akkurat når det passer dem. I tilegg skal vi ha felles benstrekkpause mellom middagsbuffet og dessertbuffet. Regner med at de røyksugne da tar en tur ut i Guds frie natur for en blås. (Når det gjelder røyke inne/ikke røyke inne så skal vi ha festen i et lokale hvor det ikke er lov til å røyke - ikke en gang nå før røykeloven trår i kraft - så diskusjonen om folk skal få røyke inne eller ikke er ikke-eksisterende for oss...deilig å se at det er noe vi ikke trenger å diskutere også! :D)
Tari Skrevet 11. februar 2004 #28 Skrevet 11. februar 2004 Vi skal helt klart ha røykepauser. Syns synd på de stakkarene som må sitter i 3-4 timer uten å få røyke.. Deilig å strekke på bena også. Om det er lov til å røyke der eller ikke er ikke noe vi tar hensyn til i forhold til om vi skal ha pause eller ikke. Om det ikke er lov så får man gå ut.
Totalya Skrevet 11. februar 2004 #29 Skrevet 11. februar 2004 Min røykende sambo sier at ingen får lov å røyke inne, og da synes jeg han er en ! Har ikke snakket noe særlig om det, men vi kommer nok til å legge inn en pause etter hovedretten. (for da må nok jeg tisse..., hjelp må jeg sikkert ha av forlover´n min også...) Toastmastern kommer vel til å opplyse om det helt i starten tenker jeg. (ikke at jeg må tisse, altså) Blir vel 15 min. eller noe sånt tenker jeg.
Arwen Skrevet 11. februar 2004 Forfatter #30 Skrevet 11. februar 2004 Vi har bestemt oss for å legge inn en pause mellom hovedrett og rett nummer tre. Ble naturlig der da vi bestemte oss for fire retter.
nessi Skrevet 12. februar 2004 #31 Skrevet 12. februar 2004 Hos oss blir det røykeforbud inne hele kvelden. Noen innlagt røykepause blir det ikke hos oss, men vi skal bare ha spekemat og dessert, så maten kommer til å stå fremme på bordet hele tiden, så folk får bare gå ut når behovet blir for sterkt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå