Jente89 Skrevet 4. juli 2012 #1 Del Skrevet 4. juli 2012 Hei Jeg og min kjære samboer har kjøpt oss hus Vi er ikke fornøyd med fargen på huset og skal male det i løpet av sommeren. Huset ble malt i fjor og er jevn og fin i malingen (trenger altså ikke å skrape e.l.) Vi bor ikke ved kyst og har lite vær/vind. Det jeg lurer på er om vi bør gå over med kraftvask før huset skal males igjen? Har fått ulike svar og syns det er vanskelig å søke opp siden det ikke er veldig vanlig å male huset to år på rad.. Håper noen har peiling/erfaringer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jente89 Skrevet 6. juli 2012 Forfatter #2 Del Skrevet 6. juli 2012 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hedgepig Skrevet 6. juli 2012 #3 Del Skrevet 6. juli 2012 (endret) Trafikkstøy, pollen og i verste fall svertesopp er på husveggen. Som ett minimum spyl veggen og se om det da er skittent, og evt ta fatt med kraftvask og vaskebørste. Pass på vinduene så de ikke får kraftvask på seg. Dusj på sopp- og algedreper om det er tegn til svertesopp. Endret 6. juli 2012 av hedgepig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juli 2012 #4 Del Skrevet 7. juli 2012 Hei Jeg og min kjære samboer har kjøpt oss hus Vi er ikke fornøyd med fargen på huset og skal male det i løpet av sommeren. Huset ble malt i fjor og er jevn og fin i malingen (trenger altså ikke å skrape e.l.) Vi bor ikke ved kyst og har lite vær/vind. Det jeg lurer på er om vi bør gå over med kraftvask før huset skal males igjen? Har fått ulike svar og syns det er vanskelig å søke opp siden det ikke er veldig vanlig å male huset to år på rad.. Håper noen har peiling/erfaringer Du bør vaske huset før du maler. Det er alltid skitt på huset. Derfor er det anbefaling å vaske huset hver vår. Det er mye skitt i liften som du ikke ser. Hopper du ovr vaskingen,så kan det bety problemer senere. Vi malte for tre år siden. Vasket hele huset. Det fikk tørke godt før vi malte. En ting vi glemte var utsiden av boden. Året etterpå kom problemene. Når varmen kom,så ble det store luftblærer,og malingen hadde ikke festet seg til underlaget. Du kunne rive av hele flak. Det skyldtes "fett" på underlaget. Det er pollen,støv,veistøv og annen dritt som kommer i luften. Hele boden måtte skrapes og males på nytt. Så slurv straffer seg Anonym poster: d9cf38c5ed9830ddbbcc685bf2645d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juli 2012 #5 Del Skrevet 8. juli 2012 Vi brukte ikke kraftvask på huset vårt før vi malte for 4 år siden... Har ikke hatt noen problemer med det Anonym poster: 8ad2c16229a5030e04914f7fff54e4d7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå