Gå til innhold

Vielse - hvilket klokkeslett?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal straks bestille kirke, men lurer på når vielsen bør være? Ca en 35 min til lokale fra kirken, og skal jo fotograferes imellom. Tenker at 5 kanskje er et bra tidspunkt for middagen.

Anonym poster: feae51b7110456d3c37db2773d915d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det 3 timer man beregner til fotografering? I så fall bør vel vielse kanskje være mellom 12.00 og 13.00.

Skrevet

3 timer? Hva gjør gjestene i mellomtiden da?

• Liker 2
Skrevet

3 timer? Det reagerte jeg på også. Synes det hørtes veldig mye ut, men man har kanskje et godt stykke vei å kjøre til der fotograferingen skal være osv? 3 timer har jeg aldri vært med på i et bryllup, men folk er jo forskjellige.

Skrevet

Det er det vi har beregnet, men våre gjester får mat og drikke fra det sekundet vi er ferdige på tinghuset, også er det 10 min gange mellom tinghus og festlokaler. Vi ville ikke at folk som gjerne har reist langveis fra må gå og kjede seg i mellomtiden. Det har vi gjort i for mange bryllup...

Skrevet

Det er det vi har beregnet, men våre gjester får mat og drikke fra det sekundet vi er ferdige på tinghuset, også er det 10 min gange mellom tinghus og festlokaler. Vi ville ikke at folk som gjerne har reist langveis fra må gå og kjede seg i mellomtiden. Det har vi gjort i for mange bryllup...

Men er ikke 3 timer uansett en veldig lang tid til tross for at man får mat og drikke? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig altså, ikke for å være ekkel :-). Er det noen andre aktiviteter som foregår og er det da middag rett etterpå når dere kommer? Når på dagen er det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3 timer hørtes lenge ut...

Vi skal ha vielse kvart på 3, regner med at den er ferdig 1515/halv 4, og da går gjestene bort til festlokalene mens vi tar bilder i nærheten. Middag blir da ca 5 - halv 6. Gjestene får frukt/kanapeer og noe å drikke på i mellomtiden.

Anonym poster: 96d22dee292fcdff68c65c561da0692f

• Liker 1
Skrevet

Men er ikke 3 timer uansett en veldig lang tid til tross for at man får mat og drikke? Jeg spør fordi jeg er nysgjerrig altså, ikke for å være ekkel :-). Er det noen andre aktiviteter som foregår og er det da middag rett etterpå når dere kommer? Når på dagen er det?

Vielsen vår er klokken 14:30, og fra rundt 15:00 blir det lett servering på en cafè ikke langt fra tinghuset. Fra klokken 17.00 er det cava og jordbær i festlokalene og klokken 18.00 er det tapas. Vi har ikke planlagt noen aktiviteter ut over det. Nå foregår det hele i Bergen sentrum så om noen heller vil kikke litt rundt i byen så er de selfølgelig velkommen til det. Ruten fra tinghuset til festlokalene går og gjennom en ganske fin park så jeg tror folk vil ha det helt greit.

Nå tviler jeg egentlig på at vi kommer til å bruke så lang tid på fotografering, men det er greit å legge inn litt ekstra tid sånn at vi er sikker på at vi slipper å stresse så mye. Vi har jo lyst å få så tid så mulig sammen med våre gjester^_^

Skrevet

Vielsen vår er klokken 14:30, og fra rundt 15:00 blir det lett servering på en cafè ikke langt fra tinghuset. Fra klokken 17.00 er det cava og jordbær i festlokalene og klokken 18.00 er det tapas. Vi har ikke planlagt noen aktiviteter ut over det. Nå foregår det hele i Bergen sentrum så om noen heller vil kikke litt rundt i byen så er de selfølgelig velkommen til det. Ruten fra tinghuset til festlokalene går og gjennom en ganske fin park så jeg tror folk vil ha det helt greit.

Nå tviler jeg egentlig på at vi kommer til å bruke så lang tid på fotografering, men det er greit å legge inn litt ekstra tid sånn at vi er sikker på at vi slipper å stresse så mye. Vi har jo lyst å få så tid så mulig sammen med våre gjester^_^

Ok - men da hørtes det jo ganske greit ut egentlig. Selv om tre timer er ganske så lang tid, men det er vel det det ofte tar kanskje. Har selv aldri vært i et bryllup hvor det har vært så lang tid mellom vielse og middag. Bortsett fra et katastrofebryllup, hvor noe gikk galt med cateringen og vi satt tilbords i 4 timer før maten endelig kom... Stakkars brud!

Skrevet (endret)

Vi har fått besjed om 1 1/2 time til fotografering. Vielse kl 13, tar en time, så foto og så mat. Middag kl 17. I mellomtiden drar nok noen hjem og andre til lokalet. Der har vi satt frem fruktfat og litt ost og kjeks.

Endret av liv
Skrevet

Ok - men da hørtes det jo ganske greit ut egentlig. Selv om tre timer er ganske så lang tid, men det er vel det det ofte tar kanskje. Har selv aldri vært i et bryllup hvor det har vært så lang tid mellom vielse og middag. Bortsett fra et katastrofebryllup, hvor noe gikk galt med cateringen og vi satt tilbords i 4 timer før maten endelig kom... Stakkars brud!

Ja vi la vielsen bevist ganske seint sånn at det ikke skulle være så mange timer mellom vielse og middag. Jeg har vert med på noen photoshoot noen ganger før og det tar overraskende lang tid, hvertfall om man vil ha litt forskjellige miljøer og har litt forskjellige stemninger i bilene. De fleste vil jo har noen bilder som er romatiske, noen som er morsomme og noen hvor man viser detaljer på kjole og dress.

Skrevet

Heldigvis skal vi ta bildene på samme sted som vi vier oss, så når gjestene drikker litt champagne og spiser litt canapeer så tar vi bildene, og er ferdige til å reise sammen med gjestene.

Skrevet

Jeg var i et bryllup i helgen, der var vielsen 15:00 (varte til ca 16:00) og middagen startet 18:00. Så de hadde ca 1,5 til selve fotograferingen. Bruden der syntes det funket helt fint :)

Skrevet

Vi hadde vielse klokken ett og ba folk til klokka fire med middag klokka fem. Men folk kom jo ikke før halv fem-kvart på fem så vi måtte sitte og vente i bilen på en bensinstasjon :sukk: Vi hadde forresten koldtbord på lokalet for de som dro dit. Blir lenge uten mat hvis vielsen er f.eks klokka ett

Skrevet

Vi har fått besjed om 1 1/2 time til fotografering. Vielse kl 13, tar en time, så foto og så mat. Middag kl 17. I mellomtiden drar nok noen hjem og andre til lokalet. Der har vi satt frem fruktfat og litt ost og kjeks.

Høres veldig fornuftig ut med beregningen på foto.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her, takk for alle input! Tenker å legge vielsen til 2 og middag 5,halv 6. Blir velkomst drinker og fingermat mens de venter, pluss at det holdes på et museum, så det skulle være oppe så gjestene får titte rundt imens. Siden det er litt kjøring også, tenker jeg at de holder ut i underkant av 2 timer forhåpentligvis! Dumt å begynne bryllupet med utålmodige gjester :P

Anonym poster: fd7fbfbfa04b32e7a0b743393081da1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...