Neala Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har nettopp lært meg å like tunfisk, har tidligere syns det har hatt en litt for rar smak. Så nå er jeg på utkikk etter gode oppskrifter med tunfisk, alt fra sandwicher til middagsretter. Fyr løs!
Ixnay Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 (endret) Nam nam tunfisk er godt! Jeg pleier å lage thai currygryte med tunfisk, veldig enkelt, en boks kokosmelk og litt vann i gryte med gulrøtter og blomkål (evt. andre grønnsaker som frister). Har i en spiseskje eller to (jo flere skjeer, jo sterkere) med rød currypaste (grønn skal være best til fisk, men jeg synes rød smaker bedre). Har i en eller to bokser med tunfisk og koker opp. Serverer med ris til. Ellers så synes jeg pastasalat med tunfisk er veldig godt. Salat, pasta (vi bruker fullkorn), paprika, rødløk, avacado, agurk, tomat og en boks eller to med tunfisk. Salt og pepper og olivenolje. Å ja, og fetaost. Endret 4. juli 2012 av Ixnay
Rosenrød Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Enig i pastasalaten, det lager jeg ofte med feta og tunfisk:-)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Tunfisk med karri(krydder)! Anonym poster: c69a19eded80af7bfcbc251a1f2b8715
Ixnay Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 Kom på en til; stekt ris med tunfisk. Hakk opp ønskede grønnsaker i små biter. Jeg pleier å bruke gulrøtter, squash, løk, minimais og tomat. Brun først 2 fedd med hvitløk i pannen med en klatt margarin og litt olje. Ha i grønnsakene. Pisk opp 2-4 (avhengig av størrelsen) egg og slå over. Ha i to ss med soya saus (smak til), 1 ss østerssaus og 1-2 ts palmesukker (brunt sukker kan også brukes). Ha i risen (kokt ris, helst rester fra middagen dagen før). Ha i tunfisk og tomat mot slutten.
redchilli Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Kokt pasta med tunfisk: Kok pasta kok egg bland dette sammen med tunfisk og eventuelt litt ost og majones Smaker godt, men ser ikke så delikat ut :gjeiper:
caroprins Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Jeg pleier å lage tunfisksalat med makaroni. Koker makaroni, en boks tunafisk i vann, rødløk, hvitløk,noen kapers, sylteagurk og litt vårløk. Blandes med majones ispedd litt fløte og krydret med karri og paprika. Spesiellt god når makaronien er lunken. Serveres med grovbrød.
Gjest mari kontrari Skrevet 4. juli 2012 #9 Skrevet 4. juli 2012 Jeg bruker tunfisk (fra boks) i tomatbasert pastasaus. Bruker som regel hvitløk, løk, selleristang og gulrot som freses raskt før jeg tilsetter hakkede tomater fra boks. Blander inn tunfisken mot slutten og smaker til med sukker/salt/sitron/pepper/urter. Sunt og godt sammen med fullkornspasta
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå