Gjest nordboern Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 Planlegger reise til København snart. Skal reise til Gardermoen og bytte fly der. Og omvendt på hjemveien. Det blir SAS hele veien. Jeg har aldri vært utenlands med fly før, så jeg lurer på: Hvor lang tid trenger vi for flybytte på Gardermoen? Er i underkant av en time tilstrekkelig? Må vi tulle med bagasjen selv på Gardermoen, eller går den strake veien uten vår hjelp? "Vi" er jeg og skjærsten på førti og tulla på ett år....
Gjest Ethereal Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 Jeg ville beregnet mer tid, så det ikke blir stress. Du må ofte sjekke inn en time på forhånd, og noen ganger er flyet litt forsinket.
VesleBråka Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 Hvis du har SAS hele veien, vil de bytte over bagasjen din i Oslo for deg. Hvis du skal bytte i utlandet, er det ofte de krever at du tar bagasjen din selv for sjekk, og alltid hvis du skal videre med annet selskap. Du bytter jo fly innenlands, dermed ingen grensesjekk. Men dette spør du SAS om for å få bekreftet når du kjøper billett. De holder også greie på hvor lang transfertid man trenger når du booker billett. Jeg vil tro at en times tid er bra nok for Gardermoen, selv om reglene sier oppmøte 2 timer før? Man skal jo bare av flyet, og så tusle ut internasjonal-porten inkl. kø for checkpoint. Den avdelingen der ute er ikke så stor.
Gjest Poirot Skrevet 10. februar 2004 #4 Skrevet 10. februar 2004 Det hender fly blir forsinket på vinterstid pga avising av vinger. Jeg ville beregnet 2 timer.
Lillebi Skrevet 10. februar 2004 #5 Skrevet 10. februar 2004 En time burde absolutt holde i transfertid på Gardermoen. Flyplassen er da ikke såå stor akkurat. Bagasjen din vil bli sjekket inn helt fram til ankomststedet, så på Gardermoen skal du bare tusle ut av flyet, og gå videre til tax-free området..... God tur!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå