AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #1 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har fått soppinfeksjon..igjen! Fikk kjæreste i desember, og siden da har jeg fått det i gjennomsnitt en gang i måneden. Stort sett hver gang har jeg måttet bruke seks dagerskuren fra Canesten for å bli kvitt det. Reseptbelagte Diflucan hjelper ofte, men ikke alltid. Føler vi har gjort mye for å slippe flere utbrudd; han har smurt seg, jeg har brukt bomullstruser, kun brukt intimsåpe i ny og ne etc. Den siste tiden har vi nå ALLTID brukt kondom ved samleie, i tilfellet det hadde noe med han å gjøre...Nå er soppinfeksjonen tilbake like herlig! Unner ingen denne irriterende jævelskapen, men jeg håper likevel at det finnes noen her inne som har opplevd det samme, og som har tips for hvordan man kan bli kvitt det! Er så fantastisk lei Ps. Kostholdet mitt er ikke så ille. Spiser stort sett sunt og variert, men skeier ut et par ganger i uken. Tenker naturligvis på det faktum at soppen stortrives dersom man spiser masse sukker når man i tillegg er velsignet med tilbakevennende soppinfeksjon... Anonym poster: d159802e5fc003c5be22c2dfbe038880
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Har du vært hos gynekolog og sjekket at det faktisk er sopp du har? Jeg vil anbefale at du tar en diflucan/flucanazol-kur over flere uker, ikke alltid det hjelper med en eller to tabletter. Anonym poster: f71e6a23dfecc75ead70a55129df50d1
Mr.Dean Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Dra å få sjekket om det er sopp du har! Kan være mye annet som skaper kløe, og at du bare behandler deg feil Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Tusen takk for svar Har vært utallige ganger hos både lege og gynekolog, som har kikket og tatt prøver. Hver gang har de kommet frem til at det er sopp. Tidligere kurer har forsåvidt fungert(stort sett) også, problemet er bare at det blomstrer opp igjen etter en måneds tid. Får vel ta meg en tur til legen igjen, og høre om jeg kan prøve noe annet. feks kur over flere uker. Anonym poster: d159802e5fc003c5be22c2dfbe038880
Gjest villrev Skrevet 4. juli 2012 #5 Skrevet 4. juli 2012 (endret) Hvis du ikke har gjort dette: - Bruk glidemiddel basert på silikon og ikke vannbasert eller mix. Vannbasert består av glyserol, som er sukker. - Ikke bruk stringtruser eller truser i syntetiske stoffer - Unngå stramme bukser - Sov uten truse - Bruk helst menskopp om du får til det, og ikke bruk tampong, bind, truseinnlegg - Hold deg unna sex når du har soppinfeksjon - Et hvitløksfedd i skjeden funket overraskende bra for meg sist jeg hadde soppinfeksjon, den gikk over med en gang. Tre en tråd gjennom et hvitløksfedd med nål og putt det inn når du legger deg. Kan og være lurt å spise noen hvitløksfedd. PS du kommer til å lukte hvitløk neste dag Endret 4. juli 2012 av villrev 1
Mr.Dean Skrevet 5. juli 2012 #6 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Jeg hadde en venninne som slet så fryktelig med "soppinfeksjon" i maange år.. Før hun for kanskje et år siden fikk vite at hun hadde celleforandringer i underlivet, ble behandlet for det, og ikke har hatt kløe el siden. Ikke for å skremme deg altså, bare lurt å sjekke! Endret 5. juli 2012 av Mr.Dean
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Jeg hadde en venninne som slet så fryktelig med "soppinfeksjon" i maange år.. Før hun for kanskje et år siden fikk vite at hun hadde celleforandringer i underlivet, ble behandlet for det, og ikke har hatt kløe el siden. Ikke for å skremme deg altså, bare lurt å sjekke! Jeg fikk faktisk påvist celleforandringer rundt juletider(av lege). Da jeg sjekket igjen i mai/juni(hos gynekolog), hadde det "trukket" seg tilbake. Fikk beskjed om at det var så lite forandringer siste gangen at jeg kunne vente et år til neste gang jeg sjekker. Jeg fikk ingen behandling for celleforandringene(annet enn å ta tiden til hjelp, i håp om at det skulle trekke seg tilbake). Vet du tilfeldigvis hvordan hun ble behandlet? Har hørt at enkelte infeksjoner(usikker på hvilke) i underlivet kan føre til små celleforandringer, så det går vel i en evig sirkel dette her?! Ps. Jeg er forresten 20 år, så synes det er litt tidlig med celleforandringer Anonym poster: d159802e5fc003c5be22c2dfbe038880
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #8 Skrevet 5. juli 2012 Hvis du ikke har gjort dette: - Bruk glidemiddel basert på silikon og ikke vannbasert eller mix. Vannbasert består av glyserol, som er sukker. - Ikke bruk stringtruser eller truser i syntetiske stoffer - Unngå stramme bukser - Sov uten truse - Bruk helst menskopp om du får til det, og ikke bruk tampong, bind, truseinnlegg - Hold deg unna sex når du har soppinfeksjon - Et hvitløksfedd i skjeden funket overraskende bra for meg sist jeg hadde soppinfeksjon, den gikk over med en gang. Tre en tråd gjennom et hvitløksfedd med nål og putt det inn når du legger deg. Kan og være lurt å spise noen hvitløksfedd. PS du kommer til å lukte hvitløk neste dag Visste ikke det med vannbasert glidemiddel, så får bytte til silikonbasert og be til høyere makter om at det hjelper Hvitløksfedd? Svir ikke det? Spesielt da det er litt sårt der nede pga infeksjonen? Anonym poster: d159802e5fc003c5be22c2dfbe038880
Gjest villrev Skrevet 5. juli 2012 #9 Skrevet 5. juli 2012 Visste ikke det med vannbasert glidemiddel, så får bytte til silikonbasert og be til høyere makter om at det hjelper Hvitløksfedd? Svir ikke det? Spesielt da det er litt sårt der nede pga infeksjonen? Anonym poster: d159802e5fc003c5be22c2dfbe038880 Husker ikke om det svidde, men jeg tror det kan svi litt, men ikke så ille.
Gjest Iah Skrevet 5. juli 2012 #10 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Bruker du hormonprevensjon? I så fall kan det være en ide å kutte det ut en periode for å se om det bedrer seg. Eller støtter jeg forslaget om en hestekur med Diflucan. Undertøy må vaskes på minst 60 grader. Endret 5. juli 2012 av Iah
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #11 Skrevet 5. juli 2012 Bruker du hormonprevensjon? I så fall kan det være en ide å kutte det ut en periode for å se om det bedrer seg. Eller støtter jeg forslaget om en hestekur med Diflucan. Undertøy må vaskes på minst 60 grader. Bruker minipillen Cerazette, som er østrogenfri. Eneste bivirkning er at mensen uteblir. Undertøy vaskes alltid på 60 grader. Skal nå til legen i morgen, så får lufte noen av forslagene fra dere deriblant en lengre kur med diflucan. Anonym poster: d159802e5fc003c5be22c2dfbe038880
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #12 Skrevet 5. juli 2012 For meg har det hjulpet å gå på do og tisse etter samleie. Faktisk Vet ikke om det er tilfeldig, men jeg fortsetter nå med det... Anonym poster: eae5b74037e4361678bc25a38097e7a9
Mr.Dean Skrevet 5. juli 2012 #13 Skrevet 5. juli 2012 Jeg fikk faktisk påvist celleforandringer rundt juletider(av lege). Da jeg sjekket igjen i mai/juni(hos gynekolog), hadde det "trukket" seg tilbake. Fikk beskjed om at det var så lite forandringer siste gangen at jeg kunne vente et år til neste gang jeg sjekker. Jeg fikk ingen behandling for celleforandringene(annet enn å ta tiden til hjelp, i håp om at det skulle trekke seg tilbake). Vet du tilfeldigvis hvordan hun ble behandlet? Har hørt at enkelte infeksjoner(usikker på hvilke) i underlivet kan føre til små celleforandringer, så det går vel i en evig sirkel dette her?! Ps. Jeg er forresten 20 år, så synes det er litt tidlig med celleforandringer Anonym poster: d159802e5fc003c5be22c2dfbe038880 Hun ble operert, så måtte hun smøre seg med en eller annen krem! Det er viktig at man sjekker ser regelmessig nedentil, for å forhindre det verste av det verste. En jente jeg kjenner fikk celleforandring(var 25) og siden det ikke ble oppdaget tidlig nok måtte hun faktisk fjerne livmoren. Hun andre var 17, så ja. Mange får det desverre skikkelig tidlig!
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #14 Skrevet 5. juli 2012 Jeg tenkte å si at du kan prøve å slutte å bruke tamponger men så leste jeg at du ikke har mensen Jeg begynte også å få en del sopp etter jeg fikk et forhold og da hjalp det å kutte tamponger helt ut under mensen, fordi mensen kan gjøre at man lettere får sopp. Altså underlivet er mer mottakelig for sopp rett før, under og etter mensen. Etter sex er det veldig lurt å gå på do og tisse, også for å unngå urinveisinfeksjon. Og tørk deg godt, du er jo fuktig nedentil etter sex, selv hvis dere bruker kondom fordi du blir jo våt av deg selv. Anonym poster: f603179e0ded6a60c0e76bce45f5c2c7
AnonymBruker Skrevet 5. juli 2012 #15 Skrevet 5. juli 2012 Jeg hadde en venninne som slet så fryktelig med "soppinfeksjon" i maange år.. Før hun for kanskje et år siden fikk vite at hun hadde celleforandringer i underlivet, ble behandlet for det, og ikke har hatt kløe el siden. Ikke for å skremme deg altså, bare lurt å sjekke! Hmm, dette var interessant. Jeg er også ei som har slitt lenge med soppinnfeksjon. Den går aldri helt bort, men går litt i perioder på hvor ille det klør. Aldri veldig ille, bare litt plagsomt. Uansett, i forbindelse med en underlivssjekk jeg hadde i mars ble det tatt en celleprøve og denne viste lavgradig celleforandring med anbefaling om å ta ny celleprøve etter 6 mnd for å se om det har trukket seg tilbake. Mulig det har en sammenheng, men jeg tror ikke soppinfeksjonen skyldes celleforandring i så fall, heller omvendt, ettersom jeg har tatt celleprøver også tidligere som ikke har vist tegn til forandring. Ellers har jeg ikke så mye råd å gi egentlig. Jeg syns ikke jeg får god effekt av canesten så hvis jeg skal på kur foretrekker jeg diflucan. Ellers så smurer jeg noen ganger yoghurt naturell i underlivet rett før jeg legger meg om kvelden og det syns jeg lindrer ganske mye. Anonym poster: fc26f03a3372cbc9c811d8cf8e710834
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå