Gå til innhold

Jeg blottla meg selv på internett.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av disse typiske flink-pike jentene som aldri gjør noe galt og som er veldig forsiktig av meg fordi jeg er redd folk skal tenke negative ting om meg. Tidligere i vår brøt jeg fullstendig sammen etter en del ubehagelige opplevelser, ble alvorlig psykisk syk og mistet kontrollen over mitt eget liv, og jeg begynte å gjøre en del dumme ting. En av disse tingene var å blottlegge meg selv på internett.

Jeg var så lei av å føle meg uattraktiv, kjedelig og var veldig ensom så jeg begynte å rote rundt på en del erotiske nettsider for å chatte. Alt var veldig spennende og jeg fikk god kontakt med en mann og lot meg tilslutt vise meg selv naken på webcam og gjøre en del seksuelle ting. Senere fikk jeg god kontakt med en annen person på en erotisk nettside og ga han en del grove webcam-bilder, og tilslutt fant vi begge ut hverandres identiteter og ble enige om å møtes. Spesielt overrasket ble jeg da jeg oppdaget at han er offentlig tjenestemann og virket som en veldig seriøs type "in real life". Vi har fortsatt ikke møtt hverandre, og jeg er litt redd for at det aldri kommer til å skje heller.

For det første er jeg livredd for at han skal bruke bildene til å sverte meg i ettertid hvis noe skjærer seg mellom oss, selv om de ikke er gjenkjennelige eller viser noe ansikt. For det andre så skammer jeg meg over å ha blottlagt meg på nett for fremmende, jeg føler meg skitten og uren og dette har blitt en hindring for meg for å gå videre nå og ønsker å starte et nytt liv.

Jeg skjønner godt at dette var forferdelig dumt gjort av meg, så det trenger jeg ingen leksjoner om. Det jeg derimot trenger råd om, er hvordan jeg skal komme meg videre i livet uten å tenke på dette hele tiden. Jeg er veldig flau over dette og ikke minst sint på meg selv for gjort noe så dumt nå som jeg har blitt "oppegående" igjen...

Anonym poster: efd40ea8f9f58d1a670d96749f2f3cd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hvis han er offentlig tjenestemann dvs politi, så går det bare utover ham selv da.

• Liker 2
Gjest _Lita_
Skrevet

Ja, hvis han er offentlig tjenestemann dvs politi, så går det bare utover ham selv da.

:Nikke:

Men TS. Hvorfor blottla du deg på den måten på nett i det hele tatt??? :nei:

Gjest _Lita_
Skrevet

Må legge til at du mener du føler dette hindrer deg i fra å gå videre og starte et nytt liv. Hvorfor?

AnonymBruker
Skrevet

:Nikke:

Men TS. Hvorfor blottla du deg på den måten på nett i det hele tatt??? :nei:

Som sagt, det bare klikket for meg psykisk og jeg hadde vel rett og slett en periode hvor jeg ble desperat etter oppmerksomhet.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men så lenge de ikke er gjenkjennelige så trenger du faktisk ikke å bekymre deg. Skjønner det er ekkelt og at det er bra du angrer, men folk har faktisk gjort verre ting enn dette!

Så tilgi deg selv for dette og gå videre.

Anonym poster: b1b80e8be2325436ef0de1311fd85e0e

• Liker 3
Skrevet

Vel, jeg tror du selv ga svaret i første innlegg. Du er ikke gjenkjennelig på bildene, trøst deg med det. Ingen kan kjenne deg igjen eller bevise at det er du. Så, pust dypt og sov godt. Det ordner seg ;)

• Liker 1
Gjest _Lita_
Skrevet

Som sagt, det bare klikket for meg psykisk og jeg hadde vel rett og slett en periode hvor jeg ble desperat etter oppmerksomhet.

Jaja, men prøv og bare glem det og gå videre. Han kan ikke hindre deg fra noe. Tviler på at han gjør noe med bildene hvis han er en offentlig tjenestemann. Føler du at du kjenner han såpass slik at du kunne spurt han?

Gjest villrev
Skrevet

Synes ikke det der er noe du trenger å skamme deg over.

• Liker 2
Gjest Maruwan
Skrevet

Ditto

Skrevet

Sier meg enig med de andre; dette trenger du ikke å skamme deg over! Det som er helt sikkert er at gjort er gjort, du kan ikke få det ugjort nå. Trøst deg med at du ikke er gjenkjennelig - og legg det i erfaringsboksen som lærdom og arkivert dumhet. Det kan skje den beste :)

Skrevet

Å bekymre seg kommer ikke til å endre utfallet, så hvorfor gå rundt og ha det vondt når det uansett ikke gjør noe fra eller til? Du dreit deg ut, du skulle ønske det ugjort, og du er redd for eventuelle konsekvenser i fremtiden - fullt forståelig. Du har lært nå - du trenger ikke straffe deg selv lenger. Livet går videre, og det blir et langt hyggeligere liv om du kan legge dette bak deg. Ikke at du ikke har lov til å tenke på det som skjedde, men hver gang tankene kommer så må du møte dem på en konstruktiv måte.

En liten huskeliste:

- Minn deg selv på at å bekymre seg ikke kommer til å endre utfallet, og innse at det faktisk er sant.

- Ikke rakk ned på deg selv. Gjort er gjort. Du har i alle fall lært noe fra situasjonen.

- Vær realistisk og saklig. Det verste som kan skje er at bildene sprer seg. Jepp, det er kjipt, ingen tvil om det, men du er heldigvis ikke lett gjenkjennelig. Det er jo minst like sannsynlig at ingen andre får se disse bildene, og da kaster du bort tid på å bekymre deg helt uten grunn.

- Du er ikke uren eller skitten. Du har ikke skadet eller drept noen. Du har ikke gjort noen noe vondt. Du har ganske enkelt delt noen bilder av deg selv. La gå, det var kanskje ikke verdens beste idé, men om du forsøker å se det store bildet så er det jo bare en filleting.

- Du er sterkere enn du tror, og du kan faktisk bestemme deg for å gå videre. Riktignok kan du ikke uten videre skru av vonde tanker (det er sjelden lurt heller), men du kan endre hva du tenker om det som skjedde, og du kan velge å ikke la den ene dårlige perioden påvirke resten av livet ditt. Det er ikke nødvendigvis gjort på én dag, men tvil aldri på at det lar seg gjøre å komme over det :)

• Liker 5
Gjest Svampebob1
Skrevet

Jeg er veldig flau over dette og ikke minst sint på meg selv for gjort noe så dumt nå som jeg har blitt "oppegående" igjen...

Gjort er gjort. Vi har alle gjort dumme ting som vi angrer på. Du var i en tid i livet hvor ting ikke var helt bra og du har lært. Synes ikke du skal tenke så mye over det :-).

Og ang. tjenestemannen, så har han litt å tape selv, så tror ikke du skal være så redd for det :-).

Fortsett å være snill-pike jente du, men om noen tenker negativt om deg på bakgrunn av dette, så forteller det mer om dem. Det er i såfall de som mangler forståelse og empati, noe som av er ansett for å være gode menneskelige egenskaper ;-).

• Liker 1
Skrevet

Gjort er gjort, og er ikke noe farlig. Ikke noe farlig med litt nakenhet. Kan være flaut hvis noen oppdager det og bemerker det. Men så lenge man er trygg på seg selv og sin egen kropp, så er det ikke noe å skamme seg over eller la henge over seg.

Problemet ditt er nok kansje mangel på selvtilit i forhold til deg selv og din egen kropp. De fleste er ikke dumme nok til å bruke naken bilder av noen til å sverte de, og de som gjør det setter seg selv i større faren enn de gjør deg. Da du kan stramme forfølge personen som publiserer private og eksponerende bilder av deg. Da han må ha samtykke og en "release" fra deg for å lovlig kunne publisere bilder som du har tatt og har copyright på. Å hvis han både er voksen og en offentlig tjeneste mann så vet han nok bedre enn de fleste att det ville kunne får konsekvenser både fra deg og for hans egen annerkjennelse i jobb og privat sammenheng.

Så til syvende å sist er det nok du som lager mesteparten av problemene og stresset med dette selv, i ditt eget hode. Da du er usikker/utrygg på det du har gjort, og tydligvis angrer litt på dette.

Så lenge du ikke har planer om å være stygg med vedkommende hvis du noen gang møter han, så er det jo ikke noen fare. De fleste vil behandle de de møter eller blir kjent med med respekt, og da får de som regel det samme tilbake. Klaffer det ikke med dere, så er det jo bare å være voksen og forklare dette, så burde det ikke bli noe problemer ut i fra dette.

Du må bare roe litt ned på tenkinga, og prøve å slappe av. Stå for det du har gjort, og la det ligge. Gjort er gjort, og blir ikke annerledes om du stresser og styrer. For alt du vet kan det være han aldri ville publisert noe av de, eller så kan det være de allerede har havnet på nettet. Må bare ta det for det det er og la det ligge, ikke noe du har kontroll på, så ikke vits å prøve å finne en logisk måte å kontrollere det på, da det ikke finnes.

Slapp av ;-)

Skrevet

For det første er jeg livredd for at han skal bruke bildene til å sverte meg i ettertid hvis noe skjærer seg mellom oss, selv om de ikke er gjenkjennelige eller viser noe ansikt. For det andre så skammer jeg meg over å ha blottlagt meg på nett for fremmende, jeg føler meg skitten og uren og dette har blitt en hindring for meg for å gå videre nå og ønsker å starte et nytt liv.

Hvis han er politimann som du gir uttrykk for så er det vel tvilsomt at han vil lekke bildene med tanke på at det i politietaten føres nærmest nulltoleranse for lovbrudd.

Det vil jo både si at han kan regnes som en relativ pålitelig person siden han har en jobb som krever plettfri vandel, og at han risikerer jobben ved et potensielt lovbrudd. Du sier jo også at bildene ikke er identifiserende.

Han har alt å tape på å lekke bildene, både i henhold til jobb men ikke minst omdømme. Er heller ikke noe å skamme seg over, er vel vanligere enn du kanskje tror. Kanskje du bekymrer deg litt vel mye?

Gjest _Lita_
Skrevet

Så du syntes slikt er greit... ?

Skrevet

Like greit som å ha sex irl, vel.

Uansett... han trenger vel ikke være politimann/off. ans. tjst.mann selv om han sier det. Men uansett hva han er, så kan det jo hende han lekker bildene...men sikkert ikke med navnet ditt..lite vits i det. Har ikke du også bilder av ham?

Så synes jeg ikke du skal skamme deg. Spennende og uforpliktende med litt sexchat osv.

Skrevet

Jeg synes det er HELT greit. Og har null problemer med at en eventuell kommende kjæreste har slikt på rullebladet sitt. Herregud, vi snakekr om kropp, hud og sex. Nei jøss og hu og hei så dramatisk :filer:

• Liker 1
Gjest villrev
Skrevet

Ja..?

Gjest test123
Skrevet

For det første er jeg livredd for at han skal bruke bildene til å sverte meg i ettertid hvis noe skjærer seg mellom oss, selv om de ikke er gjenkjennelige eller viser noe ansikt.

Han kommer ikke til å bruke bildene til å sverte deg. Han er en voksen mann og man skal i vel ikke kunne bli politi om man er totalt tilbakestående.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...