Modesty Blaise Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 Hei! Er det noen som har gode anbefalinger å komme med når det gjelder kjøp av joggevogn og barnebilsete til nyfødt? Jeg vet at det har vært diverse tester på hva som er best, men har ikke fått tak i resultatene på disse testene. Er det noen som har gode tips å komme med til meg?
Modesty Blaise Skrevet 15. februar 2004 Forfatter #2 Skrevet 15. februar 2004 Hei! Håper fortsatt på noen som kan anbefale hvilket merke som er best på joggevogn og barnebilsete for nyfødte?
Vianne Skrevet 15. februar 2004 #3 Skrevet 15. februar 2004 Joggevogn vet jeg ikke, men av barnebilsete til baby, så ville jeg anbefalt Graco Autobaby. Det har en base som står fast i bilen, du bare klikker selve sete på plass. Og selvfølgelig kan du bruke setet uten basen også. Jeg betalte 1990,- for mitt, men innimellom er det på tilbud. Dette setet har kommet godt ut i test (uten at jeg har noen link å vise til), og det er ganske populært. Graco het forresten Akta før.
Gjest Anonymous Skrevet 17. februar 2004 #4 Skrevet 17. februar 2004 Jeg har ennå ikke tatt i bruk min joggevogn ennå. Men jeg gleder meg til jeg skal bruke den :-) Jeg har kjøpt en Baby jogger II. For meg var vekt avgjørende for valget fordi jeg har tenkt å bruke den til jogging, og ikke kun spasering. Tror det er en av de letteste på markedet. Hvis du søker på nettet på baby jogger vil du nok få opp andre produsenter også. Tror kanskje vekt og hjulstørrelse er det viktigste sett sammen med hva har tenkt å bruke den til. Det beste er kanskje å finne et forum for joggere/løpere for å høre deres mening. Eller oppsøke en sportsbutikk.
Laina Skrevet 17. februar 2004 #5 Skrevet 17. februar 2004 Men hva med disse nye, fancy vognene jeg har sett på kjøpesentre rundt omkring. Der bilsetet passer oppi vognen. det ser veldig praktisk ut. Ihvertfall med tanke på en sovende baby. Bare å ta setet ut av bilen, sette det i vognen, og babyen sover like godt. Noen som vet hvilke vogner jeg snakker om?
LilleMy Skrevet 17. februar 2004 #6 Skrevet 17. februar 2004 Joggevogn vet jeg ikke, men av barnebilsete til baby, så ville jeg anbefalt Graco Autobaby. Det har en base som står fast i bilen, du bare klikker selve sete på plass. Og selvfølgelig kan du bruke setet uten basen også. Jeg betalte 1990,- for mitt, men innimellom er det på tilbud. Dette setet har kommet godt ut i test (uten at jeg har noen link å vise til), og det er ganske populært. Graco het forresten Akta før. Ztella, vet du hvem som forhandler Graco her i Norge? Jeg fant den Am. siten hvor de har mange vogner slik jeg kunne tenke meg - 4-hjuling, men det er jo litt langt å reise for å få tak i den....
Vianne Skrevet 17. februar 2004 #7 Skrevet 17. februar 2004 Ztella, vet du hvem som forhandler Graco her i Norge? Jeg fant den Am. siten hvor de har mange vogner slik jeg kunne tenke meg - 4-hjuling, men det er jo litt langt å reise for å få tak i den.... Jeg bor i Bergen, og her er det flere som har Graco; Biteringen (tror jeg), Brio, Babykos. Er det ikke Babykos butikk på Østlandet også?
Vianne Skrevet 17. februar 2004 #8 Skrevet 17. februar 2004 Men hva med disse nye' date=' fancy vognene jeg har sett på kjøpesentre rundt omkring. Der bilsetet passer oppi vognen. det ser veldig praktisk ut. Ihvertfall med tanke på en sovende baby. Bare å ta setet ut av bilen, sette det i vognen, og babyen sover like godt. Noen som vet hvilke vogner jeg snakker om?[/quote'] Graco har hvertfall slike vogner. Vet ikke om det er andre her til lands.
Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2004 #9 Skrevet 18. februar 2004 Også Tetutoniavognene kan brukes til bilstoler av merke Rämer Baby safe.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #10 Skrevet 19. februar 2004 Prøv Babyshop, der har de quinny joggevogn, som passer til maxi-cosi sine baby bilseter. se på denne linken : http://www.quinny.nl/ vognen heter quinny fashion
minniepus Skrevet 19. februar 2004 #11 Skrevet 19. februar 2004 Her er test av noen bilseter: http://forbrukerportalen.no/ona/Tester/104...ikasjon_view.pt
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2004 #12 Skrevet 19. februar 2004 Vi har brukt Britax Rømer Babysafe de første 6 månedene av lillesøsters liv, og er veldig fornøyde. Dette er også det eneste (!) setet som kom bra ut av en stor bilsetetest nylig (har ikke link, men bilbladet motor var "innblandet" i testen). Vet ikke om Britax setet vårt kan brukes i en Teutonia vogn, men så har vi heller aldri hatt barn som sover seg gjennom overganger..... (fra bil til butikk osv...). Ser selvsagt fordelen med dette, men tror kanskje en vanlig "butikktrille" i bagasjen er like ok, eller?
Lilly16 Skrevet 20. februar 2004 #13 Skrevet 20. februar 2004 Her er testen i Motor: http://www.motor.no/pdf/BARNESTOLTEST.pdf
-ida- Skrevet 22. februar 2004 #14 Skrevet 22. februar 2004 Joggevogn er ikke det sånn med mye større hjul enn vanlig og ikke bare sånne vanlige trehjuling vogner. Joggevognen er jo litt lengre og med store hjul. Eller er jeg ikke med nå.
Gjest care Skrevet 22. februar 2004 #15 Skrevet 22. februar 2004 hei modesty blaise..så ikke før nå at du var her inne. Så koselig
-hild Skrevet 23. februar 2004 #16 Skrevet 23. februar 2004 Vil bare "minne" om en ting før dere kjøper barnesete... Prøv det i bilen først! Jeg hadde bestemt meg for Graco Autobaby pga gode forbrukertester, men i min bil blir setet for "bratt" for en nyfødt baby - og vi ender derfor opp med en Maxi cosi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå