Gå til innhold

Fornyelse av pass... haster!

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Et spørsmål; Jeg har bestilt meg en sydentur neste uke. Jeg ser nå i dag at passet mitt er gått ut på dato. Jeg skal innom politistasjonen i morgen tidlig og få ordnet meg et nytt et, men jeg lurer da på; får jeg et nytt pass utstedt samme dagen, eller må jeg vente å få det tilsendt i posten? Jeg reiser onsdag neste uke, vil jeg få det innen da tro, i tilfelle jeg må vente på det i posten?

Stresset!

Anonym poster: 4bcc5db2312e7da188fba0c99cf5eea4

Videoannonse
Annonse
Gjest RompeRusk
Skrevet

Det skulle kunne gå fint.. Det tar ca 4-5 virkedager før du får tilsendt/kan hente passet. Jeg bestilte mitt på en mandag, og kunne hente det fredag samme uken :)

AnonymBruker
Skrevet

Det tar ca en uke å få passet, men det kan være ekstra lang ventetid fordi det er så mange som skal ha nytt pass på sommeren. Om du ikke får passet ditt, må du skaffe deg nødpass. Tror du må skaffe dette 72 timer før avreise. :)

Anonym poster: 0460fed62e7f6e9d247d59c642c12f37

Skrevet

Et spørsmål; Jeg har bestilt meg en sydentur neste uke. Jeg ser nå i dag at passet mitt er gått ut på dato. Jeg skal innom politistasjonen i morgen tidlig og få ordnet meg et nytt et, men jeg lurer da på; får jeg et nytt pass utstedt samme dagen, eller må jeg vente å få det tilsendt i posten? Jeg reiser onsdag neste uke, vil jeg få det innen da tro, i tilfelle jeg må vente på det i posten?

Stresset!

Hør på passkontoret, det kan gå veldig raskt, men i perioder med stor pågang (typisk sommermnd.) kan ventetiden være noe lenger. Mulig du må gå for nødpass.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det tar ca en uke å få passet, men det kan være ekstra lang ventetid fordi det er så mange som skal ha nytt pass på sommeren. Om du ikke får passet ditt, må du skaffe deg nødpass. Tror du må skaffe dette 72 timer før avreise. :)

Anonym poster: 0460fed62e7f6e9d247d59c642c12f37

Står dette noe som helst sted? Skriftlig, liksom? Trodde man kunne få det utstedt 'på stedet', derav nødpass...

Skal innom politistasjonen i morgen tidlig og spørre dem...krysser fingrene for at det kommer innen mandag/tirsdag neste uke! :lete:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...