Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

er også mange gubber som omtaler seg selv som "gutt på 63 år".... så dette er noe begge kjønn driver med tenk.

Anonym poster: caf7c9e62349fefe30bfc43dfbd69276

Det er aldri noen mangel på blåste folk.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens det alikevel diskuteres, så kan jeg jo skyte inn et spørsmål; Hva i alledager kaller man en person av.. eh.. hunkjønn som er i 20årene? Jeg synes selv jeg er for ung til å være dame, men for gammel til å være jente. Samme med kjæresten som er like gammel. Han er for ung til å kalles mann, men for gammel til å være gutt. Skjønner godt at folk blir forvirret.

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir 36 i år og ser iallefall ikke på meg selv som jente! Jeg er kvinne! Døtrene mine på 9 og 15 er jenter.......

Dessuten ser jeg ikke på ordet Kvinne som noe negativt! Mannen min er 38 og Mann, ikke gutt......

Synes det er helt teit når mennesker som er voksne kaller seg gutter og jenter/piker!

• Liker 2
Skrevet

Mens det alikevel diskuteres, så kan jeg jo skyte inn et spørsmål; Hva i alledager kaller man en person av.. eh.. hunkjønn som er i 20årene? Jeg synes selv jeg er for ung til å være dame, men for gammel til å være jente. Samme med kjæresten som er like gammel. Han er for ung til å kalles mann, men for gammel til å være gutt. Skjønner godt at folk blir forvirret.

Hun og hann-kjønn i 20-årene mener jeg er kvinner og menn, ikke jenter og gutter....

• Liker 2
Skrevet (endret)

For meg går skillet mellom jente/gutt og kvinne/mann ved 18 års fødselsdag. Som 18-åring er man myndig, etter loven regnet som voksen, og dermed ikke lengre et barn.

Den viktigste grunnen til at jeg ikke hæler serier som paradise hotel, er alle de voksne menneskene som sitter og snakker om hverandre som jenter og gutter - sånn i tillegg til at de oppfører seg som vårkåte ungstuter og kviger som aldri har sett grønt gress før, altså.

(På tysk har de det praktiske ordet "jungfrau" som beskriver en ung kvinne som er for gammel til å kalles jente, men ikke etablert nok til å kalles "frau".)

Endret av charactouy
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen av disse middelaldrende bruker ordet for å understreke at de er ung til sinns? Det er forskjell på en 48-åring og en annen 48-åring (som i alle andre aldersgrupper). Så se muligheten for at de eldre som bruker betegnelsen gutt eller jente vil si tydelig i fra at de ikke har blitt gammel i hodet.

Det er søren meg ikke lett å bli "gammel" heller. Kroppen eldes, men hjernen klarer ikke alltid å følge med.

Hilsen en dame (50)

som i mange tilfeller ikke føler seg stort eldre enn da hun var 18

Anonym poster: 17222706ea4c8b02bcf2618f9de0c110

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det virker dumt å kalle seg jente/gutt når man er voksen i antall år. På noen måter kan jeg antagelig virke yngre enn jeg er, men jeg er uansett 35 år, og ønsker ikke å framstå som om jeg tror jeg er "et barn". Pleier å unngå problematikken ved å ikke skrive noe, men ville definitivt kalt meg kvinne framfor jente. Og jeg prøver å være en kvinne også - det er ingenting negativt eller "gammelmodig" med det. Selv om jeg har noen barn(s)lige sider og interesser.

Anonym poster: 00223b17cbe3383dc017ab118502a5bf

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jente - opp til ca. 27-28 år, deretter kvinne/dame.

Gutt - Til han har kommet over stemmeskiftet, blitt "mann" i kroppen osv? Varierende kanskje. Ikke yngre enn ca. 17 år iallefall. Det kommer jeg vel til å forandre litt på etterhvert som jeg blir eldre tenker jeg.

Det er det jeg tenker akkurat nå iallefall!

Endret av Explosive
Skrevet

Det er litt det samme som når folk kaller meg dame. Det høres dumt ut i og med at jeg ikke er 18 engang

AnonymBruker
Skrevet

explosive, så du mener man er mann fra man er 16?

Anonym poster: 26186b31eaf5462c87ad7c8782cf6589

AnonymBruker
Skrevet

Det er litt det samme som når folk kaller meg dame. Det høres dumt ut i og med at jeg ikke er 18 engang

:jepp:

Anonym poster: 613cc5d687a44a1a39618c67ddabd3d7

Skrevet

18+ = kvinne/mann. Kan til nød strekkes til 20 uten at det høres idiotisk ut.

En ting er å kalle kjæresten "jenta mi" - det er jo et kjælenavn - men noe helt annet er å omtale seg selv som jente i mer offentlig sammenheng. "Jente på 32" som søker jobb ser bare useriøst ut. "Gutt 37" som leter etter date ser ut til å leve i fornektelse. Å bruke korrekt betegnelse gjør deg ikke eldre, men det kan fort få deg til å fremstå som en litt mer oppegående person. Helt greit å være ung til sinns, men når voksne mennesker, i fullt alvor, omtaler seg selv som gutt/jente, synes jeg bare det blir krampaktig og pinlig.

Bryr meg ikke om noen sier de reiser på "jentetur", eller ut på byen med "gutta" - det blir mer et uttrykk - men om en (voksen) fremmed vil introdusere meg for jenta eller gutten sin, så antar jeg at det er snakk om vedkommendes barn :fnise:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

heh, jeg er ganske enig med TS. Mulig jeg setter litt strenge kriterier, men er man over 20 så er man ikke lenger en jente eller gutt.

Jeg får også følelsen av at de som kaller seg selv jente eller gutt prøver å framstå som så unge som mulig. På tide å kalle en spade en spade, og innse at man er voksen, ikke ei lita jente eller gutt.

Anonym poster: 01b5c62e1dbe210aaa40b61e5bff9421

Skrevet

Har du rundet 30, er du definitivt ikke jente lengre. Ung kvinne kan du kalles da synes nå jeg.

Ung til sinns kan vel de fleste være, men å kalle seg for jente når man er over 45.. Give me a break.

Ha respekt for de "ekte" ungdommene.

AnonymBruker
Skrevet

Bruker mer ordet jente på tenårings alder, ung dame/kvine ca 20-29 åring, dame/kvine ca 30-49 og voksen dame/kvine ca 51-60.

Helt til jeg blir pansjonert hadde jeg kalt meg sjøl for gamel dame.

Jeg gleder meg når jeg kommer i midelalderen eller når jeg blir voksen dame og mer oppfatninger av ting ;)

:hjerte:

Ohoi! så ingen er voksne før ca 51-60 år? ja men da kan jeg jo være jente! For jeg er jo ikke voksen :fnise:

Anonym poster: 8dfba08388d688b9821eccc2cdbd2e8b

Skrevet

Når man er over 30 år er man ikke jente/gutt lengre.

Skrevet (endret)

Jeg er i 30 åra og gift. Jeg tror jeg må slutte å si at jeg skal på jentekveld hvis jeg skal møte mine jevngamle veninner. Vi kan heller kalle det for damenes aften. Det er mye mer korrekt merker jeg nå.

:sarkasme:

Endret av Frua
Skrevet

Jeg er i 30 åra og gift. Jeg tror jeg må slutte å si at jeg skal på jentekveld hvis jeg skal møte mine jevngamle veninner. Vi kan heller kalle det for damenes aften. Det er mye mer korrekt merker jeg nå.

Er selv 37, men den dagen jeg skal henge med mine venninner og vi kaller det damenes aften skal jeg skyte meg selv. Det høres traurig og kjerringaktig ut. Man trenger ikke bli satt og kjip selv om man eldes, ergo trenger man ikke ta i bruk slike fjollete begreper som "damenes aften" heller. Demensens aften next ("LOL").

Gutter og menn kan kalles fyrer og karer i de fleste aldre. Sliter med å finne et begrep på meg selv som jeg er bekvem med. Kvinne blir for kjønnslig, dame blir for pompøst og jente blir for panisk.

• Liker 1
Skrevet

Er selv 37, men den dagen jeg skal henge med mine venninner og vi kaller det damenes aften skal jeg skyte meg selv. Det høres traurig og kjerringaktig ut. Man trenger ikke bli satt og kjip selv om man eldes, ergo trenger man ikke ta i bruk slike fjollete begreper som "damenes aften" heller. Demensens aften next ("LOL").

Gutter og menn kan kalles fyrer og karer i de fleste aldre. Sliter med å finne et begrep på meg selv som jeg er bekvem med. Kvinne blir for kjønnslig, dame blir for pompøst og jente blir for panisk.

Jeg ser jeg med fordel kunne slengt på et lite ironisk flagg her. Det er ikke så lett å finne ut av hva man er i 30 åra nei.

Skrevet

Jeg ser jeg med fordel kunne slengt på et lite ironisk flagg her. Det er ikke så lett å finne ut av hva man er i 30 åra nei.

Det ante meg, men det var mer inspirerende å svare uten hensyn til eventuell ironi :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...