Gjest Frida Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Heisann! Trenger tips og råd fra erfarne brukere av antideppresiva. Jeg har i tre år slitt med angst og depresjon, har snakket lenge med psykolog, men ser ikke ut til at det vil fungere. Nå er jeg lei av å føle meg sånn, jeg vil føle meg LEVENDE igjen, og virkelig føle hvor deilig livet kan være... Jeg veit jo hvor herlig det var FØR de helvetes angst følelsene kom... Så, da har jeg bestemt meg for å starte på antideppresiva. MEN, et stort men. Jeg er en meget seksuell person, jeg vil ikke miste sexlsten min!!!! Leser over alt at disse tablette dreper sexlysten.. Og en annen ting jeg har lest flere steder at hvis man blir avhengig og trapper ned på antidep så vil man bli helt psykotisk og gal i hodet. Spørsmålet mitt er altså, HVILKET merket tablett har dere å anbefale til noen som virkelig hjelper mot angst men som IKKE ødelegger sexlyst og gjør deg galen i hodet?!? Cipralex, efexor, Ventalafaxin, Lamictan, noen andre?! Hvem har dere best erfaring med? Hilsen en jente som er lei av å være redd, ofte få en klump i magen og bare vil være lykkelig og få livet sitt tilbake. For nå har jeg det ikke godt. :/ TAKK FOR SVAR! (Og helst ikke bare anbefal noen å prate med.. I've tried that for 3 years now)
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Kjæresten min har fått økt sexlyst, men jeg vet ikke hvilke merke han går på. Anonym poster: 0bc97823d5ba697730f0c380d77e425a
Gjest Skaret Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Det er helt individuelt hvordan hver og enkelt reagerer på medisinene. Selv mistet jeg totalt sexlysten av efexor/venlafaxin. Nå går jeg på fontex, og det er mye bedre! Litt tørrere av og til, men lysta er der i alle fall! For meg var i alle fall antidepressiva redningen, så lykke til!!!
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Wellbutrin skal visstnok ikke ødelegge sexlysten (men heller øke den) Anonym poster: ac853e9f5bc8e25ca2243dde99ddfbdb
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #6 Skrevet 4. juli 2012 Alle reagerer forskjellig på medisiner. Du kan sjekke pakningsvedleggene til de forskjellige medisinene (www.felleskatalogen.no) for å se om senket sexlyst opptrer hyppigere på noen enn andre. Likevel vil det være opp til legen din å bestemme hva slags medisiner du får. Dersom du får uønskede bivirkninger er det jo ikke verre enn å prøve en ny medisin. Anonym poster: 52abcaea0fd16ecb0c54867c5d78beef
Kosemose Skrevet 4. juli 2012 #7 Skrevet 4. juli 2012 Kjære TS Jeg må dessverre stenge tråden din i hht KG sine regler. Vi vet ingen ting om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svar du måtte få, og om rådene du får er bra eller farlig for deg. Anbefaler deg å ta denne samtalen med lege eller farmasøyt. Kosemose, mod
Fremhevede innlegg