Gå til innhold

Quilting- selvlært eller kurs?


Mafalda

Anbefalte innlegg

Møkkasommer med regn- like godt å få seg en hobby som også varer utover den lange, mørke høsten ;)

Er litt nysgjerrig på quilting, og har googlet litt rundt på nettet. Noen steder kan man kjøpe instruksjonsbøker, andre steder kjører kurs.

Så jeg lurer på om noen her driver med dette, og kan fortelle meg om det går an å lese seg til det? Eller er det store fordeler med å lære av instruktør? Håper i grunnen på det første (stram timeplan) men vet lite om teknikkene, så jeg håper noen har tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det var nyttig med kurs. Da fikk man tips om teknikker og fremgangsmåte og man fikk prøve seg fram med instruktør til stede.

Det kurset jeg gikk var ikke noe omfattende, men nyttig allikevel.

Samtidig kommer det jo an hvor dreven man er med symaskinen fra før av.

Nå er det gått litt i glemmeboka hos meg da det er noen år siden, men kunne tenkt meg å friske opp igjen, så da blir det nok til at jeg skaffer meg noen bøker.

Anonym poster: 2a955c574e7e17cf1af75792841885d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Uanonymbruker

mamma lærte seg selv det med bøker, og hun er blitt kjempeflink! Jeg hadde kurs på ungdomsskolen og det er en ganske trivelig hobby :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Det ser ut til at det er fullt mulig å lære seg via bøker, men at kurs likevel har noe for seg :ler:

Mulig det er slik at de som allerede kan sy, har lettere for å forstå teknikker og framgangsmåter via bøker. Siden jeg er ganske blank (sydde vel sist en gympose på ungdomsskolen) er det nok sikrest å ha mulighet til å stille spørsmål og få ting demonstrert "live".

Da må jeg venter til over sommeren, men satser på mye lekker (?) søm-kunst utover høsten. Det er i alle fall utrolig mye flott å se på nettsidene :)

Endret av Mafalda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...