Gå til innhold

En rasist er ikke alltid hvit

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet (endret)

har møtt en del invandrere som klager og syter og snakker dritt om alt ved norge, norske regler, norske vaner, og hvor duste nordmenn er. med så mange negative holdninger til alt og alle så har jeg gjentatte ganger forslått at vedkomne bare kan komme seg til h**** vekk herfra, om deres eget hjemland er så innmari mye bedre..... Gjett hvem som blir kalt rasist??

Jupp... Meg!

Endret av NozMonster
  • Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Det typiske bildet av en rasist er en hvit mann med lav utdanning, kanskje litt tøff og macho. Men det stemmer ikke helt. En rasist er ikke alltid hvit. Han kan like så godt være svart eller brun.

http://www.dagbladet.no/2012/07/03/kultur/debatt/debattinnlegg/integrering/rasisme/22399623/

Endelig en som tør og si sannheten.

Rasister finner du i alle folkeslag. Vet ikke om verre rasister enn Asiatere og folk fr Australia.

Rasisme begynner ved middagsbordet hjemme. Min erfaring er at de som prater mest er de som ikke kjenner folk fra andre kulturer,ikke har det så vedig greit selv. Da er veien kort til å "legge skylden på" innvandrere.

Anonym poster: abb08522a425c1d1fa36ef6155c88921

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så klart!

Anonym poster: d71c8b46f1db2e66d59a9f80e44609c6

Skrevet

God artikkel, og rasisme har så sant sitt grobunn i alle kulturer.

Å elske sitt eget folk og egne tradisjoner meir enn andres ser jeg på som en gode og sunn nasjonalisme, men det betyr så sant ikke at sitt eget folk er objektivt sett bedre av den grunn, eller at man skal behandle andre folk som om de skulle måtte bøye seg for dine krav. Å elske seg og sitt samtidig som en respekterer andres tilhørlighet er den ultimate form for harmoni i mine øyne.

Gjest NozMonster
Skrevet

God artikkel, og rasisme har så sant sitt grobunn i alle kulturer.

Å elske sitt eget folk og egne tradisjoner meir enn andres ser jeg på som en gode og sunn nasjonalisme, men det betyr så sant ikke at sitt eget folk er objektivt sett bedre av den grunn, eller at man skal behandle andre folk som om de skulle måtte bøye seg for dine krav. Å elske seg og sitt samtidig som en respekterer andres tilhørlighet er den ultimate form for harmoni i mine øyne.

ja, det er i for seg helt ålright, men det er ingen grunn for å rakke ned på andres kultur og diverse for det, slik som veldig mange gjør..

Skrevet

ja, det er i for seg helt ålright, men det er ingen grunn for å rakke ned på andres kultur og diverse for det, slik som veldig mange gjør..

Det har du helt rett i. Der på det punktet at 'kjærlighet til sitt' kan lett bli til 'hat mot andres', men det er selvsagt fult mulig å ha respekt for både seg selv og andre folkeslag i samme sleng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...