Gå til innhold

Trykk i brystet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har siden jeg gikk på barneskolen hatt stikkninger som har føltes i hjertet (sikkert ikke det). Men utrolig ekkelt, sånn at man ikke får puste ordentlig. Men det har alltid gått over etter noen minutter. Men nå har jeg plutselig fått trykk i brystet også. Vet ikke om det kan være noe alvorlig eller er normalt?

Vet at det kan være symptomer på noe feil i luftveier, lunger eller noe med hjertet. Men jeg er bare 20 år så jeg vet ikke helt.. Kan jo sikkert skje da også, men syns det er dumt av meg å dra til legen når symptomene er over. Tenker det går over etter hvert, men har hatt dette trykket i brystet i 2 dager nå. Er det noe du også har opplevd, så jeg ikke trenger å bli bekymra over dette?

Føler meg så dum når jeg tenker det kan være så alvorlig, når jeg er så ung, men man vet jo aldri likevel :sjenert:

Anonym poster: 614dc87edae02e591f16f2eba1beb7c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo i hvert fall ringe legen og høre om de vil ha deg inn til en sjekk eller ikke.

Som du sier kan trykk i brystet være symptom på bl.a. hjerteinfarkt. Jeg har hatt noen rare hjertegreier selv, blant annet press i brystet, og ble tatt inn på dagen da jeg ringte. Jeg er heller ikke i noen spesiell risikogruppe, riktignok dobbelt så gammel som deg, men normalvektig, ikke-røykende og uten kjent hjertesykdom i familien. Legen fant ingenting spesielt da, men det er jo greit å utelukke slike alvorlige ting.

Du husker kanskje han svømmeren, Alexander Dale Oen, som døde for et par mnd siden? Han var noen og 20 år, OL-vinner i svømming (eller var det VM? Samma det) og topptrent til tusen. Allikevel døde han av åreforkalkning. Så det er jo ikke bare storrøykende, sofaslitende 70-åringer i 150-kilosklassen som rammes, liksom...

Men som sagt, ta en telefon til legen og la dem avgjøre om det er verdt å sjekke opp eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

okei takk for svar :) Trykket har gått bort nå, men det er kanskje greit og ringe og høre likevel?

Anonym poster: 614dc87edae02e591f16f2eba1beb7c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...