AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Den forrige mensperioden min var annerledes enn den pleier å være. Smertene var mer som stikkinger, enn murringer, og det gjorde ekstremt vondt å gå på do (både stort og lite ) . Tampong kunne jeg bare glemme. Det gjorde altfor vondt. Så begynte jeg å lese om endometriose, og fant ut at disse smertene kunne være tegn på nettopp det. Jeg kjenner meg dog ikke igjen i smerter ved sex, kraftige mensblødninger, slapphet, kvalme osv. Det er altså bare smertene på do og smerte ved det å ha noe i skjeden under menstruasjonen som stemmer overens. Er det flere her som opplever det samme? Og dere med endometriose, hvordan opplever dere mensen? Jeg skal selvfølgelig til legen og sjekke det ut for de som lurer på det. Anonym poster: d90af07bd9b920578e6306ab537707c3
Gjest Gjest*endo Skrevet 4. juli 2012 #2 Skrevet 4. juli 2012 Du kan ha det som kalles "rektovaginal endometriose" - dvs. endometriose som setter seg på skilleveggen mellom vagina og endetarmen. Dette gir voldsomme smerter når man går på do (snakker av erfaring...). Sjekk dette snarest mulig - dersom det er dette som er tilfellet, kan det være farlig. I verste fall gnager endometriosen hull på skilleveggen, slik at avføring lekker inn i vagina, noe som kan føre til alvorlige infeksjoner. Kontakt lege snarest!!! (Og lykke til...)
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #3 Skrevet 4. juli 2012 Du kan ha det som kalles "rektovaginal endometriose" - dvs. endometriose som setter seg på skilleveggen mellom vagina og endetarmen. Dette gir voldsomme smerter når man går på do (snakker av erfaring...). Sjekk dette snarest mulig - dersom det er dette som er tilfellet, kan det være farlig. I verste fall gnager endometriosen hull på skilleveggen, slik at avføring lekker inn i vagina, noe som kan føre til alvorlige infeksjoner. Kontakt lege snarest!!! (Og lykke til...) Ville det ikke vært vondt å gå på do utenom mensen også, da? Ts Anonym poster: d90af07bd9b920578e6306ab537707c3
AnonymBruker Skrevet 4. juli 2012 #4 Skrevet 4. juli 2012 Jeg har endometriose, og jeg får helt ville mensen smerter, jeg blir sengeliggende. Jeg blir ekstremt kvalm av smertene, slapp. Smertene er som du sier mer stikkende enn murrende. Jeg får vondt når jeg har sex i forskjellige stillinger som gjør at penisen treffer veggen inni på en eller annen måte. Vanskelig å forklare, men er ikke alle stillinger jeg kan gjøre pga den. Og vi kan ikke ha sex rett rundt mensen tider, for da gjør det ekstremt vondt. Men jeg har ofte vondt utenom mensen også, men det er ekstremt akkurat rett før og under menstruasjonen. Anonym poster: b7cca2c7d74b696864d6179743d3d23a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå