fridr Skrevet 3. juli 2012 #1 Skrevet 3. juli 2012 Jeg og mannen skal reise til Malta i august. Vi har begge veldig lys hud, og jeg blir så å si ikke brun (i forhold til andre) Han blir brun, men er rødhåret, så huden hans er også sart. Jeg tenker vi må starte med faktor 30 de første dagene. Men hva gjør vi etterpå? Jeg tenker å handle solfaktor fra iHerb som er litt snillere mot kroppen og miljøet. Noen erfaringer her? Trenger litt solfaktor-tips fra noen som er mer erfaren enn meg
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #2 Skrevet 3. juli 2012 Start med minst faktor 15. Husk å smøre deg/dere med aftersun/aloevera krem på kvelden. Anonym poster: 96630cb11d8d68199bea8be6a5473265
Gjest Badabing Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Jeg har brukt solkrem fra Alba Botanica kjøpt på iHerb. Er generelt veldig fornøyd med produktene deres. Ellers bruker jeg aloe vera fra Jäson og en after sun fra Aubrey Organics. Angående faktor ville jeg heller lagt på litt ekstra enn å ha på for lite, det er så kjedelig å bli brent. Men kan dessverre ikke tipse om faktor siden jeg aldri blir brent. Jeg går sjelden ned til lavere enn 15 i alle fall. Legger til link: http://www.iherb.com/Alba-Botanica/Sunscreens Endret 3. juli 2012 av Badabing
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Jeg blir aldri brent og blir lett brun. I "syden" bruker jeg faktor 30 på kroppen og faktor 50 i ansiktet. Smører hele kroppen før jeg går ut. I løpet av dagen topper jeg opp med en olje som har faktor 40. Er som regel den eneste "ikke røde" rundt poolen, og fargen varer i mange måneder etterpå Anonym poster: 5ff69168330a3b5737d6728b432e241b
fridr Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #6 Skrevet 5. juli 2012 (endret) Hvor lenge må vi bruke faktor 30 da? Og hvilken faktor trapper vi ned til? Eller kan vi bruke faktor 30 hele veien - blir vi fortsatt brun? vi skal være der i 13 dager, btw Endret 5. juli 2012 av fridr
SmallTalk Skrevet 5. juli 2012 #7 Skrevet 5. juli 2012 Det er ingenting i veien for at dere bruker 30 på hele turen, men dere kan nok fint gå ned til 15 eller 20 etter noen dager. Ville også kjøpt en stift med faktor 50 til lepper og nese. Ved bruk av faktor 30 hele tiden så er det bare å kutte ned på hvor ofte dere smører dere iløpet av en dag ettersom dagene går. Og husk for all del å bruke solkremen riktig. Dvs at dere smører dere ca 30 min før dere går ut i sola. Da rekker oljene å trekke inn og dere risikerer ikke å bli svidd av frityr-effekten.
fridr Skrevet 5. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2012 takk for svar har handlet faktor 30 og 15 på iHerb. og en ansiktstift og leppepomade med faktor 50. Blir så lett brent der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå