Gå til innhold

Vise legitimasjon uopfordret?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer bare på hvorfor man skal vise legitimasjon uoppfordret om man er under 23 og skal handle alkohol? Om dem er i tvil spør de vel uansett? Så hvorfor uoppfordret-biten? Ble bare nysgjerrig:)

Anonym poster: b670ea7e1bbb8d468f4146a3188be820

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer bare på hvorfor man skal vise legitimasjon uoppfordret om man er under 23 og skal handle alkohol? Om dem er i tvil spør de vel uansett? Så hvorfor uoppfordret-biten? Ble bare nysgjerrig:)

Anonym poster: b670ea7e1bbb8d468f4146a3188be820

Så de i kassen kan spare stemmen sin, og bare få legitimasjonen servert i hendene. De unngår sikkert noen situasjoner hvor folk blir fornærmet over å måtte vise legitimasjon også, tenker jeg. Vinmonopolet var gavmilde nok til å dele ut kjærlighet til de som klarte å gjøre det uoppfordret, nesten til å bli glad av, men lageret av kjærligheter må ha gått tomt ganske så kjapt, for det er lenge siden jeg fikk noe attåt.

Skrevet

Det at folk skal begynne å grave etter legitimasjonen tar ofte litt tid, og dette kan skape kø. Som sagt så vil det også forhindre at enkelte blir fornærmet.

• Liker 2
Skrevet

Fornærmet? Hvem blir fornærmet?! Tar det som et kompliment at jeg ser ung ut!

AnonymBruker
Skrevet

Noen blir fornærmet av de mest utrulige ting!

Jeg ble ikke fornærmet, ble spurt om leg frem til jeg var ca 28 år. EN gang jeg viste leg uoppfordret så fikk jeg en slags nøkkel-lenke på Vinmonopolet. Har vist leg mange ganger uoppfordret fordi jeg betaler nesten alltid med visakortet og da kan jeg like godt vise de visakortet i samme slengen. Men nå har jeg sluttet siden jeg ikke har blitt spurt på noen år.

Anonym poster: 9da7247e81585493250a4f661d855915

Gjest ms_kwang
Skrevet

jeg har hatt 3 stk som har blitt rett og slett sinte på meg, men tror ikke de var gamle nok, ikke hadde de leg med seg heller :fnise:

Og har ikke sett de siden :)

Gjest NerdMedSverd
Skrevet

Umennesker som ikke har legitimasjon klar på polet. Jævelig unødvendig å la andre vente mens du graver i veska, lommeboka etc. Er du ekstra heldig får du en kjærlighet for å være oppegående

• Liker 1
Skrevet

Svær plakat på polet her hvor det står at man skal vise leg uoppfordret om man er under 25 - jeg droppa å vise det sist gang siden jeg er eldre ... Resultat: sint dame i kassa!

Kunne kanskje reformulert plakaten sin da?

..skal sies jeg ikke viste uoppfordra bare for å se om det var sant, neste gang skal jeg gjøre som jeg pleier å vise :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er en ivrig legitimasjonsviser, og blir like skuffet hver gang de ikke vil se på den. :(

• Liker 1
Skrevet

Svær plakat på polet her hvor det står at man skal vise leg uoppfordret om man er under 25 - jeg droppa å vise det sist gang siden jeg er eldre ... Resultat: sint dame i kassa!

Kunne kanskje reformulert plakaten sin da?

..skal sies jeg ikke viste uoppfordra bare for å se om det var sant, neste gang skal jeg gjøre som jeg pleier å vise :)

På butikkene bruker det å stå hvis man SER yngre ut enn 25 (eller 23 husker ikke), det ville kanskje være en bedre formulering for polet også.

Gjest ms_kwang
Skrevet

I usa er det bedre, om de ser YNGRE ut enn 40 så spør etter leg :skratte:

Men...så var det en fyr der borte jeg spurte etter ID, han så jæææævli gammel ut og alle de andre bare "herregud, spør du han etter leg!?"

Han var dansk, 20 år gammel, og jeg kunne ikke selge han alkohol fordi i Usa er det 21 >.>

(er jo ett helteit nummer da, 21 liksom? :fnise:)

Skrevet

Er nok fordi det skal gå fortere ja. Og fordi det egentlig er en selvfølge å vise leg. Jobber man i butikk som selger alkohol osv SKAL man jo spørre etter leg om man er i tvil. Så da kan jo likegjerne kunden hjelpe litt til selv.

Viser alltid leg på polet jeg, siden de har plakater og sånn om det. På matbutikker gjør jeg det ikke alltid uoppfordret, men tror ikke jeg ser ut som jeg er yngre enn 18 så de ser vel at jeg er gammel nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...