Gå til innhold

hjernerystelse..?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

var i en slåsskamp og endte med og slå hodet i bakken. Var full, så husker ikke så mye annet enn at jeg begynte å gråte, og forlot stedet. Har kul i hodet og blåmerker både på lårene, foten og armene.. føler meg helt banka opp.

skulle ut å gå en liten tur istad og det føltes som jeg skulle besvime.. og jeg orker ingenting, vil bare ligge nede å hvile..

kan det være det, og bør jeg gjøre noe, eller går det over av seg selv? det er vel hvert fall en lett hjernerystelse om det er det..

Anonym poster: ed5275822b86382e56d6a4f33f6506c1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som en lett hjernerystelse, ja. Jeg ville ringt legen for sikkerhets skyld. Har du synsforstyrrelser også kan det være god grunn for sykemelding for et par dagers tid.

Ikke bruk pc eller se tv, legg deg nedpå og slapp av, og aller helst skulle du hatt noen hos deg som kan vekke deg med jevne mellomrom om du sovner.

Hjernerystelser kan være lumske. :sjenert:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sovet endel, men er fremdeles helt i ørska. Ligger nesten bare i sengen, men vil ikke virke hypokonder heller da XD

Vet at legen min har ferie, men kan jo snakke med kontordama. Men hva skal jeg evt, si?

Har frøset masse, men er også veldig varm samtidig..

Anonym poster: 3a9724c7102970b1c8baf8ffc6eeeda6

Skrevet

Du forteller rett og slett det samme som du fortalte her. At du har ramlet med hodet i bakken på fylla, og nå føler deg uvel og er bekymret for hjernerystelse.

Du kan også dra på legevakten, siden det er en akutt skade, så slipper du å vente på fastlegen din.

Som sagt, hjernerystelser kan være lumske, det er bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite. :klemmer:

At du er vekselvarm er ganske vanlig når kroppen er i ulage, men det kan også indikere at skaden er verre enn du tror, så jeg ville tatt turen på legevakta allerede i kveld om du har noen som kan kjøre deg.

AnonymBruker
Skrevet

Men hva er det å gjøre med en hjernerystelse?

Skrevet

Egentlig ikke så mye, men legene kan sjekke om det er en hjernerystelse og hvor alvorlig den evt er, og så skrive ut sykemelding om det skulle være nødvendig, evt gi kjøreforbud og/eller skjermforbud.

Ved hjernerystelser kan det oppstå trykk i hodet som også kan føre til flere komplikasjoner, så det er alltid best å være på den sikre siden ved hodeskader. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Får se ann formen i morgen da, men er så pingle så ringer vel ikke..

Skrevet

Høres ut som en lett hjernerystelse, ja. Jeg ville ringt legen for sikkerhets skyld. Har du synsforstyrrelser også kan det være god grunn for sykemelding for et par dagers tid.

Ikke bruk pc eller se tv, legg deg nedpå og slapp av, og aller helst skulle du hatt noen hos deg som kan vekke deg med jevne mellomrom om du sovner.

Hjernerystelser kan være lumske. :sjenert:

Enig i at du skulle hatt noen hos deg, men helst burde man ikke sove med (mistanke om) hjernerystelse, før skaden er evaluert.

TS - ring legevakten. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite. KG skal ikke brukes til medisinsk veiledning. :klemmer:

AnonymBruker
Skrevet

Bor alene, og alle jeg kjenner godt er på ferie .. enig at dere ikke kan komme med fagkunnskap, men hadde ingen andre og spørre, da jeg ikke tør å ringe legevakten å spørre om det. :snurt:

Skrevet

Jeg håper du klarer å manne deg opp (evt kvinne deg opp) til å ringe, TS. :klemmer:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...