AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Jepp, jeg burde være godt forberedt, men det er jeg langt i fra. Da jeg aldri har feiret meg selv tidligere pga studier, fødsler osv tenkte jeg å hoppe i det denne gang med et 35 årslag, men du store min hvor jeg angrer Invitasjoner ble sendt ut for en drøy mnd siden og vi blir ca 50 stk. Som den store optimist som jeg er skrev jeg at vi skal grille og at gjestene får drikke til maten. Altså; når en bor vest i landet og inviterer til grilling.. Need I say more Må nok endre på den menyen og det litt kjapt da de melder regn i bøtter og spann. Hva kan jeg lage kjapt og greit ALENE til 50 stk? Bordsetting: Kan ikke fordra formell bordsetting med tildelte plasser osv. Det kommer mange fra forskjellige vennegjenger- mange har aldri sett hverandre før- hvordan i huleste skal jeg få dette til å bli vellykket? Hvordan få de til å mingle? Serverer man dessert i slike lag, eller holder det med jordbær, sjokolade og annen snacks? Drikke til denne serveringen? Da jeg ønsker at alle disse vidunderlige vennene skal mingle og trives bør jeg kanskje kjøre det hele igang med en velkomstdrink som sparker litt? Forslag? Også det værste: På invitasjonen skrev jeg at de som sagt får mat og drikke til maten. Drikke utover det må medbringes, men at jeg ikke ønsker gaver. Enkelte at vennene mine turnet og sa at sånt gjør man ikke Jeg er fra østlandet og jeg har vært invitert bort i slike lag hvor det har vært helt stuerent tildigere. Jeg er så lei meg og flau :frown: Noen synspunkter på hvordan jeg løser dette i en fei med 3 små rundt bena mine? Forstår at det siste ikke er så mye å gjøre med, men si at jeg ikke trenger å sjemmes.. Dette selskapet er bare for venner, familie kommer senere;) Anonym poster: c3712c0d8623823710aaf3f3b797acc3 Anonym poster: c3712c0d8623823710aaf3f3b797acc3
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Lag koldbord/tapas/fingermat. Sett fram på et bord. Da forsyner folk seg og går rundt eller setter seg der det er plass. I min vennegjeng er vi vant til at om det serveres mat så er det ofte, men ikke alltid at den som inviterer ordner drikke til maten. Alt annet tar hver og en med seg. Enkelt og greit fordi ingen har så god økonomi at vi kan spandere drikke en hel kveld. Da hadde vi rett og slett ikke kunne ha invitert. Det er mer enn bra nok med jordbær og ev. andre frukter som ananas, druer, blåbær, sjokolade og snacks. Kan også sette fram krem og is dersom du ønsker. Anonym poster: 59214a9c3da9f1750ff4676cd0947eed 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #3 Skrevet 3. juli 2012 Også det værste: På invitasjonen skrev jeg at de som sagt får mat og drikke til maten. Drikke utover det må medbringes, men at jeg ikke Enkelte at vennene mine turnet og sa at sånt gjør man ikke ønsker gaver. Jeg er fra østlandet og jeg har vært invitert bort i slike lag hvor det har vært helt stuerent tildigere. Jeg er så lei meg og flau :frown: Anonym poster: c3712c0d8623823710aaf3f3b797acc3 Anonym poster: c3712c0d8623823710aaf3f3b797acc3 Turnet? Som at de reagerte negativt? Jwg ser dessverre ikke helt det samme problemet som din venner i såfall. Det er da ikke noe galt i at folk tar med seg litt å drikke selv? Du har jo skrevet dette på invitasjonen (og folk har akseptert dealen) så det er da ikke no problem! Anonym poster: df27d2f5514f0ca833ff776d6bc9f610
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå