Gjest Anonymous Skrevet 10. februar 2004 #1 Skrevet 10. februar 2004 hei jeg skal på langhelg tur til paris siste helga i februar.. noen tips om hvordan jeg skal prioritere? hva MÅ jeg se osv
Jotunjenta Skrevet 10. februar 2004 #2 Skrevet 10. februar 2004 Eiffeltårnet (men det er masse kø der, ikke kom midt på dagen). Båttur på elva er veldig koselig å få med seg! Sightseeingbussene selger biletter som varer i f.eks. to dager, og da kan du hoppe på og av på den faste ruta deres. Veldig greit! En får da en rundtur forbi de viktigste severdighetene. Og et overblikk over byen. Sikkert andre som kan gi deg litt bedre svar.
lenny Skrevet 10. februar 2004 #3 Skrevet 10. februar 2004 paris har masse å by på,så det kommer jo an på interessene dine da=) hvis du har lyst å besøke louvre er det å anbefale,husk at det er stengt på mandag,tror det var første søndag i mnd det er GRATIS inngang(lang kø)der bør du beregne god tid,det er stort å utrolig masse spennende å se.eiffeltårnet har fantastisk utsikt over paris(lang kø)været bør være pent for å få mest ut av det.latinerkvarteret er fantastisk koselig,anbefaler å finne et lite spisested der. ET MUST:ta en av kanalbåtene(nb!stor forskjell i pris på de) Notre dame er flott(har ikke vært på innsiden)sacre cour er et vakkert kloster og værdt et besøk.det er også et moderne museum i paris,men var under rehab. da vi var der(1år siden). triumfbuen. ellers bør man kjøpe seg bagetter pålegg (vin) i butikken og spise frokost/lunsj i parker/langs seinen. kos deg på turen paris er en helt fantastisk by og jeg skal definitivt tilbake,umulig å rekke alt på 4 dager,kjøp en liten håndbok om paris og plukk ut hav du har mest lyst å oppleve. og til slutt:bruk metro`n,det er store avstander om du bare skal gå,kjempeviktig:joggesko(gjerne flere slik at du kan bytte)skal love deg at dere får gått mye
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå