Silfen Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Altså, jeg vet jo det er forskjellige medikamenter, men: Man skal ikke ta ibux som gravid. Man kan ta voltaren som gravid, men bare til og med andre trimester. Jeg er/var allergisk/intolerant mot ibux. Dvs jeg har ikke tatt det på veldig mange år, men da jeg var ung fikk jeg kløende utslett av å ta det. Den senere tid har to leger sagt "hæ, men du tar jo voltaren" når jeg sier at jeg ikke skal ha ibux. Kan noen fortelle meg forskjellen?
Brimi Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Voltaren er et ibux preparat. Såvidt jeg vet og de på apoteket sa til meg.
Silfen Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2012 Ja, men jeg antar at det må være forskjeller, siden en ikke skal tas av gravide og den andre kan tas av gravide med forbehold.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 De har ikke det samme virkestoffet men er "i slekt", og det vanlige er at når man ikke kan ta Ibux så kan man ikke ta Voltaren, og motsatt. Så merkelig at gravide kan ta Voltaren, men det er forbehold sier du.. Jeg hadde ikke tatt det, heller tatt Paracet som gravid. Anonym poster: 305b4e14aeddde34dd7b0eac5e865383
Silfen Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 2. juli 2012 Ja, man skal ikke dytte i seg voltaren om gravid om man ikke må. Men av og til må man og da kan man. Mens altså ibux er fyfy. Og jeg lurer altså på hvorfor.
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 Jeg leste om Ibux at det i sjeldne tilfeller hadde gitt blødninger/for tidlig fødsel, og at den derfor ikke skal brukes i svangerskap. Samme mekanismen for Voltaren i siste trimester, derfor anbefaling om at det ikke bør brukes annet enn inntil 6 mnd. Voltaren virker i tillegg til smertestillende også betennelsesdempende, og kan derfor måtte velges av gravide. Da kan du nemlig ikke få feks kortison-sprøyte. Anonym poster: cc8d62401d263effc87db85a82b92a7a
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 Voltaren inneholder acitylcalisylsyre, noen tåler ikke det. Den er også mye tøffere for magen. Når reagerer man forskjellig på medikamenter, men for meg virkelig Voltaren mye bedre enn Ibux. Men begge er smertestillende og kan brukes mot inflamasjon, men Voltaren brukes mest der. Anonym poster: 8f2cee08a8fe7df27068e21adcb24be5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå