Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har fått jobb i barnehage. Men hvbruker de av klær der? Jeg er stundent med dårlig råd, og dette er sommerjobb. Så jeg vil ikke bruke alt for mye penger på nye klær som skal se litt mer ordentlig ut og er gode å bevege seg i enn mine gamle joggebukser. Men, når jeg var innom barnehagen var det ingen som brukte joggebukse, men olabukse! Hva ville dere sagt var greit arbeidsanntrekk ?

Anonym poster: 1c37a8c472290f27270acc243c9852f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlige klær som du ikke er redd om det blir noe søl på, joggesko som du kan gå mange timer i og eventuelt en kjeledress om dere skal på tur i regn osv.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Innetøy er ikke så nøye, men ikke pynt deg for mye. Dongeri eller joggebukse er greit, men dongeri ser finest ut. Det som er viktig er noen gode innesko og vanntette utesko, og regntøy! I barnehager er man ute uansett vær, om vinteren må man ha varme klær.

Anonym poster: 5c7dd2901a60cb4d4aaa7e9f294bd5fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker vanlige/pene klær som er komfortable å bevege seg i,

men pynter meg lite med f.eks øredobber ++

Bruker ikke joggebukse, men tunika/skjorter/gensere

+ tights/dongeribukser med stretch ++

Lønner seg å ha gode uteklær om vinteren + ullundertøy og regntøy.

Når det er maleaktiviteter bør du vel ha på noe du ikke er redd for om malingen

ikke går av i vask/evt. en slags kjortel utpå for å beskytte klærne dine.

Ørepynt bruker jeg forresten ikke på jobb pga småbarn kan ha lange fingre innimellom,

og ørepynt kan da være veeeldig spennende å få fatt i :)

Anonym poster: 923cd3db3520f0867e87c8eab741f671

Skrevet

Jeg jobber selv i barnehage, og jeg bruker jeans som er gode å bevege seg i, og gjerne en halvfin topp/genser. Og sandaler til innendørsbruk. De jeg jobber med liker også å se litt "fine" ut. Flere går gjerne med skjørt, fine topper, dongerishorts, store smykker. Mens andre av og til kjører på med joggebuksestilen. Unger er ikke så grisete som jeg har trodd, så det er bare å bruke klær du ville brukt til vanlig! Med mindre du til vanlig bruker smådyre designerklær da ;) Når jeg er ute slenger jeg på meg fleecejakka mi og et par joggesko.

Tror egentlig at konklusjonen er at du kan bruke hva du vil. Og nå som det er sommer behøver du jo ikke å tenke på så fryktelig varme klær.

AnonymBruker
Skrevet

Det du MÅ ha i barnehagen er regnklær og støvler! I min barnehage er vi ute 3-5 timer hver dag så da er det en nødvendighet. Ellers så trenger du uteklær etter været og temperaturen. Inneklær er ikke så nøye. Jeg går som regel i dongeri og en helt vanlig t-skjorte. Jobber på småbarnsavdeling og i dag fikk jeg melk søla på buksa og sokken min, rester av leverpostei og makrell i tomat på t-skjorten og litt herlig sur gulp på skulderen. SÅ det spiller liten rolle hva jeg går i siden det må vaskes hver eneste dag.

Anonym poster: 682f401c22f8533ad723f5241c08ffc5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i barnehage en stund i fjor, og da brukte jeg stort sett joggebukse (ikke bomullsbukse, men noe sånt: http://www.ncsport.no/p/Adidas/500_Adidas_Condivo-Sweat-Pant.gif Jeg har flere slike av ulike typer). Jeg var også student, og hadde egentlig ikke så alt for mye vanlige klær som var greit å søle på (og egentlig ikke så mange vanlige klær/bukser i det hele tatt, når jeg tenker meg om), så derfor brukte jeg heller slike bukser. Etter en dag i barnehagen var jo buksa gjerne skitten allerede. Var noen unger i barnehagen som var jævlig snørrete og klengete :fnise:

Blant de som jobbet der til vanlig, så fantes det alt fra vanlig pyntede klær til de som hadde en del "vanlige" klær som jeg tror de kanskje kun brukte i barnehagen (litt baggy jeans, stoffbukser osv). Én av de andre brukte joggebukser - og h*n utgjorde vel da kanskje 10 % av de som jobbet der, så joggebukseandelen var ikke så stor.

Anonym poster: 8fedcd12e66db48e146426c620bbc596

• 2 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Har fått jobb i barnehage. Men hvbruker de av klær der? Jeg er stundent med dårlig råd, og dette er sommerjobb. Så jeg vil ikke bruke alt for mye penger på nye klær som skal se litt mer ordentlig ut og er gode å bevege seg i enn mine gamle joggebukser. Men, når jeg var innom barnehagen var det ingen som brukte joggebukse, men olabukse! Hva ville dere sagt var greit arbeidsanntrekk ?

Anonym poster: 1c37a8c472290f27270acc243c9852f1

Kjeledresser blir ofte brukt i en barnehage, spesielt når man er ut. Ellers å er det vell vanlige klær og innesko. Her ser du noen kjeledress som ligger ute på tilbud http://www.vernekompaniet.no/categories/kjeledress

Anonymous poster hash: 285d2...ddf

AnonymBruker
Skrevet

Ser i vår barnehage at de ansatte ofte går i olabukser eller turbukser (inne som ute), eller litt penere joggebukser. T-skjorter eller type bestefartrøyer. Støvler, joggesko eller sandaler (etter været).

Det viktigste er sikkert å ha klær som har god passform og bevegelighet, og at det er klær man ikke er så redd for dersom ungene søler, griser, maler etc. på klærne.

Anonymous poster hash: 85b98...a97

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...