AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Ei jeg kjenner men egentlig ikke har kontakt med lenger har skrevet mange statuser i det siste på Facebook om at hun er innlagt på sykehuset pga "noe alvorlig". Skriver om at hun er dårlig og tatt div tester, uten at man klarer å skjønne hva som feiler henne fordi hun utdyper ikke. Og jeg har sett at mange har spurt hva som feiler henne, og da svarer hun at det vil hun ikke si. Hva er da poenget? Sympati? Hun sitter mye på Facebook og poster fra spill der, så alvorlig syk er hun neppe. Jeg var selv ganske syk i noen uker i fjor og måtte ta MR, div blodprøver +++ og legene fant ikke noe. Jeg skrev ikke et ord om det på Facebook fordi jeg ville ikke at alle skulle vite om det fordi de fleste FB-vennene mine bor i hjemkommunen min hvor rykter sprer seg som ild i tørt gress og en fjær blir lett til 5 høns. Dessuten så hadde jeg nok med å være syk, satt ikke på facebook. Hadde jeg skrevet noe så hadde vel plutselig alle trudd at jeg hadde kreft eller noe annet alvorlig, og før jeg hadde rukket å reagere så hadde jeg vel plutselig vært død i følge ryktene. (enkelte folk har lite å gjøre) Jeg har også sett andre som skriver "jeg gleder meg sååå!" eller annet kryptisk, og hvis jeg eller andre spør så vil de ikke fortelle hva. Noen ganger er det fordi de er gravid og vil ikke fortelle det ennå. Men hvorfor gjøre folk så nysgjerrige? For oppmerksomheten? Jo det er vel det, men jeg gidder ikke sånt. Skriver på Facebook kun om ting jeg kan dele med folk Anonym poster: 71d5eb5add8a7c25e96f3ebb3dd47102 3
Gjest Svampen Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Jeg hater slike statusoppdateringer! Det er garantert for å få oppmerksomhet. Jeg blir selvfølgelig nysgjerrig, men har sluttet å spørre hva det er. Vil de fortelle meg det, forteller de meg det uten at jeg spør ut i fra noe jeg har sett på Facebook- oppdateringen deres.
FantasDick Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Jeg misliker sånne folk. Det virker bare som at de vil gjøre seg så jævla spennende, vil få folk til å spørre og grave. Om de ikke vil fortelle "alt" så hold kjeft, da. Jeg gidder i alle fall ikke å spørre, aldri. Har noen sånne IRL og på Facebook og jeg ignorerer de alltid om de forteller A, men ikke B. 2
Avi Skrevet 2. juli 2012 #5 Skrevet 2. juli 2012 Hahaha, har sett mange som driver med nedtellinger på facebook også. "25... 24... 23.."
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 TS her. Jeg kan også skrive statuser som ikke gir mening men når noen spør så svarer jeg på det de spør om, ikke "nei det vil jeg ikke si". Har jeg noe jeg ikke vil fortelle folk så "skryter" jeg ikke på FB. Har sluttet å spørre andre selv, i hvertfall de som alltid er så hemmelighetsfulle. Anonym poster: 71d5eb5add8a7c25e96f3ebb3dd47102
Sirah Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 Slikt irriterer meg! Sier man A får man si B også ellers får man la være. Jeg spør aldri lenger og skriver fint lite statuser selv om ikke det er noe jeg vil dele. 1
Gjest Yellow Taxi Skrevet 2. juli 2012 #8 Skrevet 2. juli 2012 Jeg hater det! Enda værre med typen "Du skuffet meg så utrolig i dag, tenk at noen kunne gjøre noe slikt". Altså direkte omtale av en person på veggen og kryptisk i tillegg. En av grunnene til at jeg har under 50 stykker på facebook, sånne folk slettes! 4
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #9 Skrevet 2. juli 2012 Ja, det er irriterende og jeg ser ikke vitsen med å legge ut slike statuser. Jeg har en mistanke om at slike folk har et stort oppmerksomhetsbehov som ikke blir dekket i løpet av dagen, derfor må de skrive en slik hemmelighetsfull status, slik at folk blir nysgjerrig og spør hva hun eller han mener, og hva får de som spør til svar? "Kan ikke si det på faceook." Jaha, så hvorfor legger du ut en status om problemstillingen, da? Smartingen. Anonym poster: 8828742b677846dc131c5641422e0f0e
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #10 Skrevet 2. juli 2012 Jeg misliker sånne folk. Det virker bare som at de vil gjøre seg så jævla spennende, vil få folk til å spørre og grave. Om de ikke vil fortelle "alt" så hold kjeft, da. Jeg gidder i alle fall ikke å spørre, aldri. Har noen sånne IRL og på Facebook og jeg ignorerer de alltid om de forteller A, men ikke B. Jeg spør heller aldri, og det er litt vittig hvor desperate noen blir til slutt, nevner flere og flere detaljer for å få meg til å begynne å stille spørsmål. Slik er det på facebook også, hvis noen ikke kommenterer en "spennende" statusoppdateringen, kommer flere kryptiske meldinger. Anonym poster: 8828742b677846dc131c5641422e0f0e
Diixie Skrevet 2. juli 2012 #11 Skrevet 2. juli 2012 Er typen "jaja, da har man 5 cm åpning.." noe bedre?
AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #12 Skrevet 2. juli 2012 Er typen "jaja, da har man 5 cm åpning.." noe bedre? Det betyr som regel at man holder på å føde, og da vet man hva som foregår, selv om det neppe interesserer alle hvor stor åpning man har i underlivet Hun der jeg nevnte skriver ennå en del om hvor fælt hun har det, hun er ganske spesiell da, veldig selvopptatt... Gidder ikke kommentere, og ser når folk spør og hun svarer at hun ikke vil svare, at folk ikke skriver mer. Hehe..Men skal slutte å være så nysgjerrige og ikke lese hva hun skriver Min egen feil da at jeg blir irritert. Anonym poster: 71d5eb5add8a7c25e96f3ebb3dd47102
Wanita Skrevet 2. juli 2012 #13 Skrevet 2. juli 2012 blogger-Kine beskriver det her fenomenet ganske godt: Hva skjera Kine? 3
hjertesukka Skrevet 2. juli 2012 #14 Skrevet 2. juli 2012 blogger-Kine beskriver det her fenomenet ganske godt: Hva skjera Kine? Haaha! Tatt på kornet! Har en eller flere av disse. Spesielt en "Mona Klein" som banner og steiker hver dag over hvor jævlig alt er. Men vi får aldri vite hva det er.
Illicitus Skrevet 2. juli 2012 #15 Skrevet 2. juli 2012 Jeg er veldig bevist på å aldri kommentere slike kryptiske statuser. Enten får de si alfabetet eller la være for bare å få oppmerksomhet. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå