AnonymBruker Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Hei! Jeg og ei venninne har planer om å backepacke i 3 måneder neste år, men er helt blanke på det området. Jeg har vært mye ute å reist før, blant annet i AUstrlia så der er jeg ganske kjent, men venninna mi har såvidt vært ute i Europa. Har planer om å ikke bruke stort mer enn 50 000 ,- på reisen. Noen som har erfaring innenfor dette? Hva burde man få med seg og hvor burde man absolutt ikke dra? Må man bestille hostell osv selv, eller gjør selskapet man reiser med det? Reiseruten er så langt: Oslo->Cape Town->Johannesburg->Thailand->Bali->Australia->New Zealand->Fiji-Usa-Norge. Håper på SERIØSE svar. Anonym poster: 6afde61025cfbd547ba53e2fcbf13ab1
Lumos Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Kanskje du finner noen råd i denne tråden? http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=593279&st=60&p=10425726&#entry10425726 Ellers kan du skrive "backpacke" eller "backpacking" i søkefeltet her i reiseforumet og du finner masse tråder om temaet.
Alina X Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 les på kilroy.no og backpacking.no sjekk også ut lonelyplanet og søk opp stedene der skal, google det som er relevant i forhold til ferie feks bali+ dykkerkurs,thailand+ sykdommer etc for å få vite mest mulig relevant om ferien. hosteller kan man booke selv, og de fleste stedene dere skal til er vant med backpackere.
stortsettglad Skrevet 3. juli 2012 #4 Skrevet 3. juli 2012 Jeg ville revurdert antall steder dere planlegger å besøke på 3 måneder, det blir veldig hektisk! Jeg hadde én måned i Australia, og synes det blei i knappeste laget. Og dere skal jo ganske mange andre steder også. 1
aglaea Skrevet 3. juli 2012 #5 Skrevet 3. juli 2012 Er forsåvidt enig med Stortsettglad, det kan bli litt mange land. Med mindre dere har tenkt å ha hovedfokuset i Sør-Afrika, tror jeg kanskje jeg ville droppet den delen, og tatt den en annen gang? Men det kan jo gå, hvis dere f.eks bruker 2 uker ca i hvert land (2 uker i Sør-Afrika, 2 uker i Thailand, 2 uker på Bali, 2 uker Australia osv), men det blir fort ganske stress da. Afrika er i tillegg ganske dyrt, hvis man skal på safari osv.. Når man er 3 mndr på reisefot, så er det deilig å kunne tilbringe litt lenger tid et sted, det merket iallefall jeg da jeg reiste. Men det er jo individuelt. Men ekspertene anbefaler iallefall å ta de landene man vil besøke, og så fjerne et par av dem, minst. Det blir alltid travlere enn man tror.. Uansett, dere får det nok veldig gøy
Mr.Dean Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Jeg har ganske dårlig peiling på dette selv, men min bror og hans eks gjorde dette. Ganske lik reiserute hadde de også, dette er noe han annbefaler til alle! God tur
Gjest Badabing Skrevet 3. juli 2012 #7 Skrevet 3. juli 2012 Hvis dere ønsker å bruke minst mulig penger, sett opp reiseruta selv. Det blir som regel mye billigere enn å bruke Kilroy etc. Jeg synes også ruta dere har valgt ser vel hektisk ut, men det kommer jo an på hva dere ønsker å få ut av reisen deres. Dette blir jo en liten smakebit av de forskjellige plassene, så dere får sett hva dere liker. Men det blir lite tid til kos og å bli kjent med landene. Selv anbefaler jeg å stort sett holde seg til en verdensdel når man ikke har mer enn 3 mnd. Jeg ville altså droppet Afrika og USA i denne omgang siden dere vil ha med dere Australia og New Zealand hvor det er vanlig å bruke hvertfall en måned.
AnonymBruker Skrevet 6. juli 2012 #8 Skrevet 6. juli 2012 Jeg tror det skal godt gjøres av dere å rekke alt det der på bare tre måneder, men det mest ambisiøse var budsjettet deres. Dere har valgt noen ganske dyre land. Hva har dere tenkt å gjøre der? I Afrika bør dere dra på safari, og det er absolutt ikke billig. På New Zealand vil dere kanskje teste noe ekstremsport, som også koster. Australia og USA er generelt bare dyrt. Fiji og Thailand er det derimot fullt mulig å få mye ut av på stramt budsjett. Håper forresten dere vet at Johannesburg er en av verdens farligste byer. Om dere er to jenter som reiser på egenhånd, bør dere passe dere godt og vurdere nøye om dere vil få noe ut av å reise dit. Anonym poster: 4d1b83c9833cb6f871378a92ffb85681
attegløyma Skrevet 6. juli 2012 #9 Skrevet 6. juli 2012 Eg hadde skippa Australia og New Zealand, spesielt Australia er dyrt, byane der ligg ikkje langt unna Norge i pris. Eg har budd i Melbourne fram til 2011, og pengane strekk ikkje langt der, heller ikkje i Sydney. Mat og overnatting kostar ein god del. Afrika inneber safari, ja, men legg heller av litt ekstra til safarien, og velg dei billigaste landa på lista, så får de råd. Med å spare USA og Australia så kan de klare dykk på den summen, sidan dette er høgkostland. Då eg loffa i USA i 2010 fann eg ikkje hostels, så der verkar det som om ein må belage seg på hotell, og det aukar jo prisen ganske voldsomt. God tur
Fiol Skrevet 7. juli 2012 #10 Skrevet 7. juli 2012 Jeg har reist på flere backpackerturer selv, og er helt enig med de over. Bruk heller lengre tid på et, maks to kontinenter slik at det blir mindre stress og mer læring om kulturen der dere er. Jeg brukte f.eks tre måneder på å backpacke i Sør-øst Asia - et billig og interessant sted å starte for uerfarne reisende. Her kan budsjettet være realistisk, i Australia og USA har nok 50.000 vanskelig for å strekke til om dere ikke skal leve VELDIG nøkternt. I sør-øst Asia er folk hyggelige og hjelpsomme, det er lett å komme seg rundt og man trenger ikke å bestille bosted på forhånd. Jeg ville også lagt opp turen selv. Kjøpt en billig tur-returbillett til Thailand f.eks, også tatt en rundreise i land som Vietnam, Kambodsja, Laos, Malaysia osv. Om dere vil fly i Asia er AirAsia et billig og godt flyselskap som er lurt å bruke. Hvis du er usikker på forberedelsene og planleggingen før en backpackertur har jeg laget en guide på bloggen min du kan ta en titt på hvis du vil: http://www.hamacareise.com/backpacking-tips/backpacking-reise-tanker-planlegging/ Lykke til med planleggingen! Kom deg ut i verden! Reising er kjempegøy!! :D 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå