Gjest Catarina Skrevet 2. juli 2012 #1 Skrevet 2. juli 2012 Hei, jeg tok piercing i navelen min for akkurat 1 uke siden i dag. Jeg har renset 2 ganger daglig med klorexedin (eller hvordan det skrives) og aldri tatt på piercingen uten nødvendighet. Jeg er 14 år, og er veldig redd. Den er veldig rød og veldig vond og ta på. Jeg har lest litt på nettet og funnet ut at jeg skulle begynne å bruke kokt vann med litt salt oppi, jeg begynnte med det for 2 dager siden, og har ikke sett noe forskjell, den har ikke blitt bedre eller noe.. Slik ser den ut(åpne linken): http://i47.tinypic.com/mmym3q.jpg Er det normalt eller er det betenndelse?? Trenger svar fort!
skruf Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Det kan se ut som en begynnende infeksjon, øvre del ser iallefall irritert ut! Da jeg tok navlepiercing for mange år fikk jeg først satt inn ring, med beskjed om å ikke bytte til stang før det var grodd. Vasket med klorhexidin morgen og kveld, og ved tegn til irritasjon så ble jeg anbefalt å kjøpe bruidilin (reseptfri salve på apoteket), rens først også tok jeg bruidilin på sårkantene øverst og nederst og dro forsiktig ringen rundt. Har du mulighet for å bytte til ring? Oppsøk plassen der du tok piercing og høre hva de anbefaler! Kommer det noe verk ut hvis du presser litt på området rundt?
Minya Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 (endret) Piercinghullet er rødt og irritert fordi du bruker for sterkt rensemiddel. Det er riktig det du har lest om saltvann på nettet, men blandingsforholdet er litt vanskelig, pluss at du ikke kan bruke hvilket som helst salt til blandingen. Kjøp små ampuller med sterilt saltvann på apoteket og bruk dem i stedet. De finnes både som øyedråper og nesedråper, men innholdet er det samme. Klorhexidin er fint for å holde sår bakteriefritt, men det dobler nesten groperioden på piercinger. Den er bare en uke gammel og har lang vei igjen før den gror ordentlig. Gjennomsnitts grotid på en navlepiercing er seks måneder. Er du mye borti den om natta, legg et plaster over den når du legger deg og ta det av når du våkner. Piercingen gror best når du lar den være i fred. Og for all del ikke begynn å bytte bolt før det har gått tre måneder. Edit; og ja, det er ganske normalt at en nysatt navlepiercing ser litt rød ut på oversiden. Endret 2. juli 2012 av Minya
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå