Gjest Maruwan Skrevet 3. juli 2012 #21 Skrevet 3. juli 2012 Den dagen du har testet positiv for klamydia og er blitt steril, tror jeg ikke du kommer til å si det samme. Om man ikke har fast partner og puler rundt, er kondom absolutt vits. Kanskje jeg ikke er så romantisk av meg, men "kjønnssykdommer" er ihvertfall ikke det første jeg tenker på når jeg skal ha sex. Respekterer så klart den andre partens ønsker, men dersom dama ikke tar det opp dette med kondom så gjør ikke jeg det heller. Priser meg heller lykkelig over at hun gir f... Sex med kondom fordi en er redd for sykdommer er litt som å kvitte seg med alle hjula på bilen fordi en er redd for å kræsje. Tryggere blir det nok, men samtidig så forsvinner hele poenget.
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #22 Skrevet 3. juli 2012 Kanskje jeg ikke er så romantisk av meg, men "kjønnssykdommer" er ihvertfall ikke det første jeg tenker på når jeg skal ha sex. Respekterer så klart den andre partens ønsker, men dersom dama ikke tar det opp dette med kondom så gjør ikke jeg det heller. Priser meg heller lykkelig over at hun gir f... Sex med kondom fordi en er redd for sykdommer er litt som å kvitte seg med alle hjula på bilen fordi en er redd for å kræsje. Tryggere blir det nok, men samtidig så forsvinner hele poenget. Er dette sant? Hva om hun ikke går på pillen da?Eller tenker du ikke over det i det hele tatt... Litt, hennes problem? Anonym poster: e7f55f89669ac51937b5c0e155dadb33 1
Gjest Maruwan Skrevet 3. juli 2012 #23 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Er dette sant? Hva om hun ikke går på pillen da?Eller tenker du ikke over det i det hele tatt... Litt, hennes problem? Tenker ikke over det. Dersom uhellet skulle være ute, så skal jeg heller ta det som en mann. Det har jeg uansett gjort før. Man kan ikke gå rundt og risikovurdere alt her i verden, spesielt ikke sex. Du lever kun en gang, og det livet vil jeg ikke kaste bort på å ta det overmåte seriøst. Og dessuten er det ikke sånn at jeg ligger rundt med masse fremmede (ikke at jeg har noe imot folk som gjør det, er bare det at jeg ikke er så hunk at jeg har mulighet til det). De jeg har ligget med er stort sett folk jeg kjenner og på en eller annen måte liker. Endret 3. juli 2012 av Maruwan
Gjest avocadoen Skrevet 3. juli 2012 #24 Skrevet 3. juli 2012 Kanskje jeg ikke er så romantisk av meg, men "kjønnssykdommer" er ihvertfall ikke det første jeg tenker på når jeg skal ha sex. Respekterer så klart den andre partens ønsker, men dersom dama ikke tar det opp dette med kondom så gjør ikke jeg det heller. Priser meg heller lykkelig over at hun gir f... Sex med kondom fordi en er redd for sykdommer er litt som å kvitte seg med alle hjula på bilen fordi en er redd for å kræsje. Tryggere blir det nok, men samtidig så forsvinner hele poenget. For en filosofi du har! Jeg er ikke redd sykdommer, jeg er redd for å dø av sykdommer. Jeg har en sykdom skjønner du som gjør at om jeg hadde blitt smittet av hiv f.eks hadde jeg fått aids med en gang fordi immunforsvaret mitt har sviktet. Så du mener at hele poenget med sex forsvinner når man bruker kondom? Hah. Kos deg med kjønnssykdommer da!
Gjest Maruwan Skrevet 3. juli 2012 #25 Skrevet 3. juli 2012 Så du mener at hele poenget med sex forsvinner når man bruker kondom? Hah. Ikke for deg, så klart, men for mannen så gjør det det. 1
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #26 Skrevet 3. juli 2012 Guri dette viser hvor viktig det er at kvinner har med seg kondomer! Anonym poster: e7f55f89669ac51937b5c0e155dadb33 1
Gjest avocadoen Skrevet 3. juli 2012 #27 Skrevet 3. juli 2012 Ikke for deg, så klart, men for mannen så gjør det det. Hørt om ekstra tynt kondom? Noen menn er mer følsomme enn andre. Dessuteb glemte du å skrive tilbake på det andre jeg skreiv
AnonymBruker Skrevet 3. juli 2012 #28 Skrevet 3. juli 2012 Da mange mannfolk nekter å bruke kondom (ok det har ofte med nytelsen å gjøre) og forventer at kvinnfolket bruker p-piller så tviler jeg for at disse løper til legen og ber om manne-p-piller hvis det kommer. "Nei dama får fortsett å ta pillen siden hun allerede tar de". Og som mange andre her har skrevet, jeg stoler bare på meg selv ang min kropp. Det er jeg som kan bli gravid, ikke samboeren min, så det er jeg som kan bli gravid hvis han glemmer pillen, ikke han. Jeg som må ta abort, hvis det blir aktuelt, ikke han. Og jeg kan nesten ikke stole på meg selv heller da jeg har glemt en pille i blant, så da stoler jeg ikke på andre heller, alle kan glemme en pille Anonym poster: 44c125754c8bfa8655bd88da4bea6407
Gjest alille Skrevet 3. juli 2012 #29 Skrevet 3. juli 2012 Har ventet på denne pillen i 5 år, håper den kommer før jeg er 50 eller noe. Skulle gjerne opplevd noen år med normal sexlyst! 1
Gjest Maruwan Skrevet 3. juli 2012 #30 Skrevet 3. juli 2012 (endret) Hørt om ekstra tynt kondom? Noen menn er mer følsomme enn andre. Dessuteb glemte du å skrive tilbake på det andre jeg skreiv Hjelper ikke uansett hvor tynt kondomet er. Det er fortsatt et lag utpå huden uten noen som helst følelse i. Sex med og uten kondom kan ikke sammenlignes. Dessuten syns jeg dette med å "forberede seg til sex" er turn-off. En skal ikke dusje først, tre på et kondom, sjekke nettbanken, låse døra og lufte hunden. Det skal være der i det øyeblikk, rett på, bang-kræsj, sex skal være spontant, ikke noe som er nøye planlagt. Dessuten (og dette er viktig) så sliter jeg kraftig med å opprettholde en ereksjon når jeg må bruke kondom. Det går bare ikke, med mindre jeg ikke har hatt utløsning på ukesvis og er spreng-kåt. Sånn sett er jeg kanskje ikke noen god målestokk, for jeg er sikkert mindre viril enn de fleste andre menn. Uten kondom har jeg dog aldri hatt noen problemer, da er det bare fryd o gammen. Skal svare på resten også: Jeg er ikke redd sykdommer, jeg er redd for å dø av sykdommer. Jeg har en sykdom skjønner du som gjør at om jeg hadde blitt smittet av hiv f.eks hadde jeg fått aids med en gang fordi immunforsvaret mitt har sviktet. Dersom du ikke har noe immunforsvar, så er nok din situasjon noe annerledes enn min. Da må jo du passe deg for ting som influensa og forkjølelse også. Jeg har ingen immunsykdommer. For folk med et normalt fungerende immunforsvar er det uansett sånn at de fleste kjønnssykdommer kan du enten bli kvitt rimelig lett, eller så kan du leve helt fint med dem som bærer uten at det har så mye å si for livet ditt. Det er med andre ord ikke verdens ende, og det samme gjelder det å sette unger på noen: en unge er ikke det værste som kan skje. HIV er noe helt annet, men sjansen for å få det er uansett minimal. For det første finnes det veldig få bærere av HIV, og dessuten er det et av de minst effektive virus som eksisterer. Selv ved sex med noen som har HIV er sjansen for å få det minimal. Større sjanse for å bli slått i hjel på byen, for å si det sånn. Guri dette viser hvor viktig det er at kvinner har med seg kondomer! Absolutt. Kvinner som er nøye på det med kondom må ta ansvar for dette selv. Da mange mannfolk nekter å bruke kondom (ok det har ofte med nytelsen å gjøre) og forventer at kvinnfolket bruker p-piller så tviler jeg for at disse løper til legen og ber om manne-p-piller hvis det kommer. "Nei dama får fortsett å ta pillen siden hun allerede tar de". Kjenner meg overhodet ikke igjen i den beskrivelsen. Hadde vært null problem for meg å være den som knasker piller. Tvert imot ville jeg ha tilbudt med å være den som gjør det, uten oppfordringer. Mye bedre det enn å ha dårlig samvittighet for å trykke piller i noen andre som ikke har lyst. Endret 3. juli 2012 av Maruwan 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå