pantera Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 I år blir det ikke tur til syden, men heller en tur til Berlin en ukes tid med kjæresten Har aldri vært der før, og jeg som er så vant til å ligge på stranden lurer nå på hva det er for noe å finne på i Berlin. Har vært litt innom forskjellige turistsider, men kunne gjerne tenkt meg noen innspill fra dere her på KG som har vært der Vi er forresten 21 og 23 år, hvis det skulle ha noe å si
Kosemose Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 Berlin er en kjempefin by, gled deg! Anbefaler egentlig å ta en sånn guidet hoppe på/hoppe av-busstur. Da får man et overblikk over byen og man får massevis av tips til hva som kan være verdt en nærmere titt, i tillegg til at man får servert mange interessante og spennende historier og kuriositeter om ting rundt i byen som man ellers ikke ville visst om. For shopping bør dere absolutt dra innom KaDeWe, http://www.kadewe.de/en/home_english/ gatene rundt dette området er dessuten fulle av shoppingmuligheter. Så må dere få med dere Muren, noe av den er bevart, og det er museer og utstillinger. Veldig spennende. Sheck point Charlie og museet der som blant annet viser kreative måter folk prøvde å flykte fra øst til vest på. TV-tårnet er en turistfelle jeg ville styrt unna, bruk heller en formiddag i zoologisk have, den er av de bedre syns jeg Ellers er Berlin en herlig by å bare vandre rundt i. God atmosfære og mye å se på overalt egentlig 1
dansk1 Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Var i Berlin i mai... Ble desverre ikke imponert og kommer aldri til å reise dit igjen
Gjest foremma Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Berlin er en kjempefin by Ved Alexanderplatz, der TV-tårnet er, er det et kjempestort kjøpesenter som heter Alexa. http://www.alexacentre.com/store_directory.php Passer perfekt til regnværsdager om dere skulle være så uheldig. Hvis dere liker italiensk mat burde dere dra innom Vapiano , er en i nærheten av KaDeWe f.eks. tar ikke lang tid å vente på maten, men alikevel lager de maten mens man står og ser på KaDeWe er ikke så bra som det er skrytt opp til å være, synes jeg. med mindre man har mye penger, kan man ikke nødvendigvis handle så mye der. Dessuten synes mye av klærne var veldig kjerringaktig.. Men i dette området er det mange andre kjempesupre butikker i alle prisklasser. Ved KaDeWe ligger forresten Louis Vuitton, Prada, Chanel osv, men med mindre du ser ut som en skikkelig snobb er de skikkelig sure, haha. Gjett om de ble overasket da jeg kjøpte 2 vesker hos Louis Vuitton, utrykket de fikk i ansiktet = priceless! Ser Kosemose ikke anbefaler TV-tårnet, men det gjør jeg, hvis dere har tid En fantastisk utsikt over byen, husker ikke hvor mye det kostet da. Må være fint vær da, og da er det ofte en del mennesker der, men det går jo an å se det an Utelivet i Berlin er også veldig bra, synes jeg. Personlig er jeg fan av "indie scenen" om jeg skal ut i tyskland, menneskene der er mye hyggeligere enn de man møter på typiske "clubs". Hvis dere drar til klubber litt i utkanten av byen er det mye billigere for alkohol, men det er en del styr å komme seg dit.. Forresten, kjøp Bubble-tea mens dere er der! Er noe av det beste jeg vet Prøv det en av de første dagene, slik at dere kan drikke det igjen om dere liker det haha De selger det overalt i Berlin, gleder meg til denne moten kommer til norge også. Ellers kan dere også dra innom en Shishabar Kos dere i berlin, en av de beste byene i europa
Kosemose Skrevet 2. juli 2012 #6 Skrevet 2. juli 2012 KaDeWe er ikke så bra som det er skrytt opp til å være, synes jeg. med mindre man har mye penger, kan man ikke nødvendigvis handle så mye der. Dessuten synes mye av klærne var veldig kjerringaktig.. Men i dette området er det mange andre kjempesupre butikker i alle prisklasser. Ved KaDeWe ligger forresten Louis Vuitton, Prada, Chanel osv, men med mindre du ser ut som en skikkelig snobb er de skikkelig sure, haha. Gjett om de ble overasket da jeg kjøpte 2 vesker hos Louis Vuitton, utrykket de fikk i ansiktet = priceless! Matavdelingen i 6. etasje(?) er vel verdt et besøk altså! Helt utrolig fasinerende utvalg Må ellers le litt av LV-opplevelsen din. Jeg hadde nesten samme. Skulle kjøpe en veldig dyr veske og så etter den på KaDeWe. De hadde ikke akkurat den fargen jeg ville ha, og betjeningen var ekstremt lite uinteresserte og "du ser ikke snobbete nok ut til at vi tror du skal ha en såååå dyr veske". Vel, jeg fant den på Galeri Lafayette http://www.galerieslafayette.de/ (som forøvrig gikk KaDeWe en høy gang hva eksklusivitet og kundevennlighet angikk) og der var veldig imøtekommende og greie. Litt pussig, skulle nesten tro motsatt, men her har de åpenbart lært at man kan ha et stort veskebudsjett selv om man ikke ser ut som en snobb PS Hvis du er glad i sjokolade, må du gå innom Fassebender Rausch. http://www.fassbender-rausch.com/schokoladenhaus.html Verdens største sjokoladebutikk. Her har de utrolige sjokoladeskulpturer og alt du kan drømme om når det kommer til sjokolade. Guiden sa det var umulig å ikke kjøpe med seg noe derfra, vel - jeg klarte det jeg. Ble nesten litt overveldet og "mettet" av all sjokoladen der inne. Men vel verdt å titte innom her som en kuriositet
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå