Sarafina Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 (endret) Vi er en venninnegjeng som skal en uke til Tyrkia, og har ikke bestemt oss for sted ennå. Tror vi holder en knapp på Alanya (jeg var der i 98 og synes det var helt supert husker jeg), men vi har ikke bestemt oss ennå. Noen av dere som har vært på flere av stedene i Tyrkia? Hvilke steder var best med tanke på: * Maten * Stranden * Underholdning, uteliv og utflukter * Været og omgivelsene * Folkene og atmosfæren Har vel et inntrykk av at Alanya har det største tilbudet og at Kleopatra-stranden er den beste stranden i Tyrkia (har jeg hørt), men er åpen for å høre om de andre feristedene også! Endret 1. juli 2012 av Sarafina
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 Har reist litt rundt i tyrkia selv, og kan si at Alanya er et kjempe pent sted. Vi var på dagstur i Side. Skal aldri tilbake dit for å si det sånn. Vi trodde at menn var innpåslitne i Alanya, men det var ingenting i forhold til Side. Fikk ikke gå i fred et sekund, og det var mer slitsomt enn en avslappende ferie. Anonym poster: f3167b4da867128f5bede74d35feaf02
dansk1 Skrevet 2. juli 2012 #3 Skrevet 2. juli 2012 Tyrkia = min spesialitet! Der er jeg lokalkjent! Jeg anbefaler ALANYA på det STERKESTE! Alanya har alt! Bodrum er også meget flott, men er mye dyrere enn Alanya.... Spør gjerne, jeg svarer av beste evne!
Banan Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Har reist litt rundt i tyrkia selv, og kan si at Alanya er et kjempe pent sted. Vi var på dagstur i Side. Skal aldri tilbake dit for å si det sånn. Vi trodde at menn var innpåslitne i Alanya, men det var ingenting i forhold til Side. Fikk ikke gå i fred et sekund, og det var mer slitsomt enn en avslappende ferie. Anonym poster: f3167b4da867128f5bede74d35feaf02 Her må jeg bare si meg sterkt uenig. Har selv reist til Side 8 ganger, og Alanya kun én, og det blir nok med den ene gangen også. Etter min erfaring er folk MYE mer innpåslitne i Alanya enn i Side. Jeg liker Side mye bedre på grunn av at byen er mye mindre og koseligere, og etter min mening føles den også mye tryggere.
Sarafina Skrevet 6. august 2012 Forfatter #5 Skrevet 6. august 2012 Dytter litt på denne jeg! Så mange nordmenn som reiser ofte til Tyrkia og elsker det, så må det vel være muligheter for at tråden blir mer aktiv Takk for fine svar dere! Vi endte opp med å reise til Alanya, og det var helt fantastisk! Det stedet har jo ALT! Vakker skjærgård og flotte strender (Kleopatrastranden er nydelig), fine omgivelser og borgen som ruver over den flotte stranden, gode restauranter, topp uteliv, hyggelige mennesker, garantert bra vær og alltid sol på sommeren, gode utflukts og aktivitetsmuligheter. Bare ikke bo på Anahtar apartments, det var vi ikke særlig fornøyd med. Det beste er nok å bo nærmest muig Kleopatrastranden og gjerne lenger ned på denne, for å være nærmest mulig havna og sentrum.
Almera Skrevet 6. august 2012 #6 Skrevet 6. august 2012 Jeg var i Side for 1 mnd siden, og likte meg godt der. Roligere enn i Alanya, hvor jeg har vært tidligere. Det er så klart masete å gå i handlegaten, men det tror jeg du ikke kommer deg unna uansett hvilken turistby i Tyrkia du drar. Vi bodde på Sunprime Dogan, og det var et herlig, nyoppusset hotell med "egen" strand bare noen meter unna hotellet. Dette hotellet lå litt unna "sentrum". Hadde nok ikke trivdes så godt midt oppi alle restaurantene og butikkene..
momo Skrevet 6. august 2012 #7 Skrevet 6. august 2012 Jeg har vært i Alanya og Side, foretrekker Side. Og synes de er mindre innpåslitne i Side enn Alanya. Men alle får vel sitt favorittsted av ulike årsaker. Selv så hadde jeg et familiemedlem som jobbet i Side en sommer, dermed var jeg der flere ganger den sommeren. Og ble kjent med mange Tyrkere, og ble tatt med på flere turer, og fikk se en annen side av både menneskene og byen. Samtidig synes jeg Side er lite nok, men samtidig stort nok. Den beste maten jeg har smakt i mitt liv fikk jeg i Side, det er og historie og kultur i Side. Men samtidig likte jeg Alanya og, og hadde jeg reist andre steder i Tyrkia, hadde jeg sikkert likt de stedene og. Svært få steder jeg ikke liker.
MissStiles Skrevet 6. august 2012 #8 Skrevet 6. august 2012 Jeg og kjæresten skal en uke til Bodrum i Tyrkia. Gleder oss kjempemasse!! Mange har sagt at det er et fint sted. Tyrkias svar på St. Tropez.
Anglofil Skrevet 6. august 2012 #9 Skrevet 6. august 2012 Skal til Alanya i oktober. Har selv vært i Marmaris, Side og Alanya tidligere. Likte meg aller best i Side, Alanya likte jeg meg også godt. Marmaris syntes jeg ikke noe om. Side er finest av de tre synes jeg. Mvh Yvonne
Sarafina Skrevet 8. august 2012 Forfatter #10 Skrevet 8. august 2012 Supert med svarene deres. Yvonne, kan du utdype litt mer hvorfor du likte Side best, og hvorfor du ikke syntes noe om Marmaris? Er ikke så fristet av Marmaris selv (selv om jeg aldri har vært der), men vet ikke hvorfor. MissStiles: God tur til Bodrum, skriv gjerne om hvordan det var etterpå Jeg elsker Tyrkia, og kanskje dette kan være et sted for neste gang. Fant dere chartertur dit? Almera og Momo, takk for svar! Du har så rett Momo, hvilke mennesker man treffer og hvilke opplevelser man får, spiller også mye inn på hvilket sted man foretrekker.
Anglofil Skrevet 8. august 2012 #11 Skrevet 8. august 2012 For meg har det noe med stemningen å gjøre. Marmaris fremsto for meg som en veldig turistifisert upersonlig by jeg bare ikke klarte å like. Synes også selgere der var mer innpåslitne der enn i f.eks Alanya og Side. Det var bare mitt inntrykk. Side synes jeg var veldig koselig. Har en koselig liten by man kan stikke innom, folk var ikke mer innpåslitne enn de er i Spania, med andre ord ikke mer enn at man kan leve med det, hyggelige folk, et mye mer "personlig" sted jeg gjerne reiser tilbake til. Mvh Yvonne
Sarafina Skrevet 8. august 2012 Forfatter #12 Skrevet 8. august 2012 For meg har det noe med stemningen å gjøre. Marmaris fremsto for meg som en veldig turistifisert upersonlig by jeg bare ikke klarte å like. Synes også selgere der var mer innpåslitne der enn i f.eks Alanya og Side. Det var bare mitt inntrykk. Side synes jeg var veldig koselig. Har en koselig liten by man kan stikke innom, folk var ikke mer innpåslitne enn de er i Spania, med andre ord ikke mer enn at man kan leve med det, hyggelige folk, et mye mer "personlig" sted jeg gjerne reiser tilbake til. Mvh Yvonne Takk skal du ha! Nei, tror ikke det blir Marmaris på meg neste gang. Mulig jeg drar tilbake til Alanya for 3. gang, elsker jo stedet. Så mye å gjøre og finne på, og nyyyydelig strand. Hvordan er stranden i Side, er den like bra? Tror muligens at Side blir litt for "lite" for meg, jeg liker at det er litt stort utvalg av utesteder, restauranter og aktivitets-muligheter. Er ikke Side under halvparten i størrelse av Alanya? Men er det penere der?
Anglofil Skrevet 8. august 2012 #13 Skrevet 8. august 2012 Takk skal du ha! Nei, tror ikke det blir Marmaris på meg neste gang. Mulig jeg drar tilbake til Alanya for 3. gang, elsker jo stedet. Så mye å gjøre og finne på, og nyyyydelig strand. Hvordan er stranden i Side, er den like bra? Tror muligens at Side blir litt for "lite" for meg, jeg liker at det er litt stort utvalg av utesteder, restauranter og aktivitets-muligheter. Er ikke Side under halvparten i størrelse av Alanya? Men er det penere der? Side har nydelig sandstrand. Nei, Side er ikke veldig stort, men kjedet meg ikke. Nå er ikke vi så opptatt av utesteder og slikt da. Mvh Yvonne
katyperry Skrevet 8. august 2012 #14 Skrevet 8. august 2012 Side er et supert sted! Masse gode restauranter å velge mellom, og jeg tipper at aktivitetsmulighetene er de samme som i Alanya (ligger jo bare med 45 min avstand med bil). Hvis du vil på et festested så ville jeg valgt Alanya, men Side har noen gode utesteder de og, f.eks Zone ig Light House. Side kan virke lite, men det er i forhold til Alanya mer oversiktlig og mindre masete. Stranden er super,med lang strandbunn. Jeg elsker Side, og reiser heller tilbake dit enn Alanya
MissStiles Skrevet 8. august 2012 #15 Skrevet 8. august 2012 MissStiles: God tur til Bodrum, skriv gjerne om hvordan det var etterpå Jeg elsker Tyrkia, og kanskje dette kan være et sted for neste gang. Fant dere chartertur dit?. Skriver gjerne om Bodrum etter at vi har kommet hjem. Ja, vi reiser med Star Tour.
Sarafina Skrevet 8. august 2012 Forfatter #16 Skrevet 8. august 2012 Skriver gjerne om Bodrum etter at vi har kommet hjem. Ja, vi reiser med Star Tour. Så bra, masse god tur til Bodrum Snart eller? Du er heldig - var som sagt i Alanya i juli, og eeelsker Tyrkia - vil tilbake!
MissStiles Skrevet 8. august 2012 #17 Skrevet 8. august 2012 Så bra, masse god tur til Bodrum Snart eller? Du er heldig - var som sagt i Alanya i juli, og eeelsker Tyrkia - vil tilbake! Første uken i september. Ikke vært i Tyrkia før.
Sarafina Skrevet 9. august 2012 Forfatter #18 Skrevet 9. august 2012 Første uken i september. Ikke vært i Tyrkia før. Gled deg!!! Så flott i Tyrkia. Sikkert en fin tid å reise på - muligens litt mer behagelig temperatur enn i juli og august (?) men samtidig mer enn godt og varmt nok.
MissStiles Skrevet 28. august 2012 #19 Skrevet 28. august 2012 Gled deg!!! Så flott i Tyrkia. Sikkert en fin tid å reise på - muligens litt mer behagelig temperatur enn i juli og august (?) men samtidig mer enn godt og varmt nok. Det blir godt å reise fra høst-Norge om et par dager. Gleder meg!
AnonymBruker Skrevet 28. august 2012 #20 Skrevet 28. august 2012 Skal til Tyrkia jeg også, hehe... Skal til Marmaris og gleder meg masse, har hørt så mye positivt om Marmaris, at jeg snart sprekker av ventingen Det skal bli godt å komme seg vekk fra deprimerende og kalde Norge. Anonym poster: 457dfef685a20425c5c413b7eb7e6725
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå