Gå til innhold

Overnatting STORE barn 18 -19 år


Gjest Mor

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det at hjemmeboende barn på 18-19 år har overnatting`s gjester med venner (samme kjønn) natt etter natt.

Selv om de ikke bor lengre fra hverandre en 10-20 minutters gå avstand.

Trodde dette var mest vanlig blant små barn og opp til 13-14 år.

18 1/2 åringen mener det er slik ALLE gjør i dag :sjenert:

Er jo hyggelig med besøk. Ikke meg i mot at de flyr ned dørene på dag og kveldstid så mye de bare ønsker :jepp:

Men skjønner ikke helt behov for at så store barn "på død og liv" MÅ overnatte hele tiden, når de bor så nærme.

Er jeg bare gammeldags som synes dette høres rart ut ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg synes det er hyggelig med overnatting. jeg gjør det enda med venninnene mine til tider. og jeg er 22 :)

Anonym poster: dc39a8547c4af3bd085cc2fe99149e6a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Naboenes barn er i den alderen, og hun har overnattingsbesøk hele tiden. Jeg vet dette fordi jeg har god kontakt med de;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi overnattet stadig hos hverandre når vi var i midten av 20-årene, til tross for at det bare var en 15-minutters busstur mellom oss. Trivelig å skravle, rett og slett :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig av og til, det skjønner jeg jo godt. Det jeg snakker om er MANGE netter etter hverandre, ikke bare en natt.

En har jo overnattingsbesøk av langveisfarende venner av og til som voksen også

Da bor de gjerne langt unna. De som bor så nærme går /kjører jo gjerne hjem til seg selv for å sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet med dette på ungdomsskolen en gang. Liker mye bedre å henge på dagen og ha rommet mitt for meg selv på natten. Kjenner heller ingen på den alderen som driver med overnattinger med mindre det er store avstander på gang eller for å for eksempel slippe å gå alene hjem fra byen.

Anonym poster: 18379afdbfd695a1984ef839863fe541

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjah, vi kunne gjerne bo sammen ei uke før vi fikk litt "nok" for ei stund, så var det på'an igjen. Kan også nevne at vi gikk samme studie i samme klasse på den tiden, så det var ikke fordi vi så hverandre for lite, for å si det sånn :)

Endte opp med å leie sammen når vi begge var i beit for nytt bosted samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt med mange av guttene og jentene jeg kjenner :)

Speselt nå i sommerferien.

Jeg er 18 og har hatt min veninne på overnatting i 3 uker før..

Anonym poster: e17ed4e3dea98d13fee6c3ff737e8631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninna mi overnattet stadig hos hverandre når vi var i midten av 20-årene, til tross for at det bare var en 15-minutters busstur mellom oss. Trivelig å skravle, rett og slett :)

Buss eller tog går jo ikke hele natten alle steder til alle tider. Kan jo også være litt vanskeligere å planlegge da med busstidene også hvor lenge en er på besøk. Så den kan jeg skjønne.

Men gåavstand på 10-20 min max, hvor en kan gå akkurat når det passer synes jeg blir noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det? Det hadde ikke vært noe problem for oss å ta 22-bussen hjem på vanlige hverdager når vi uansett hadde møttes på skolen dagen etterpå, men vi likte å skravle til vi sovnet. Ikke umulig vi hadde gjort det samme om vi hadde bodd 10 minutters gange unna hverandre også :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaxxy

Sluttet med det når jeg gikk på ungdomsskolen. Hva er vitsen med å sove hos andre når man heller kan gå derfra sent..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har liksom ikke noe å sammenligne med.

Sluttet med å overnatte hos venninner før jeg gikk ut av ungdomsskolen. Selv om det var 7km å gå /sykle til venninnene min. (Dårlig med buss der jeg bodde)

Flyttet hjemmefra da da jeg var 17. Men selv med egen leilighet, var det ikke så mye overnatting da heller. I hvertfall ikke de som bodde så nære. Av og til ble det jo,, men da var det gjerne fest med i bilde også :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom ikke noe å sammenligne med.

Sluttet med å overnatte hos venninner før jeg gikk ut av ungdomsskolen. Selv om det var 7km å gå /sykle til venninnene min. (Dårlig med buss der jeg bodde)

Flyttet hjemmefra da da jeg var 17. Men selv med egen leilighet, var det ikke så mye overnatting da heller. I hvertfall ikke de som bodde så nære. Av og til ble det jo,, men da var det gjerne fest med i bilde også :sjenert:

:sjenert:

Ups.. glemte skrive på hvem jeg var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min bror er 19 og bor fortsatt hjemme hos min mor. Tror vennene hans er der mer enn han er der selv. :fnise: Ene kompisen hans har til og med sin egen nøkkel (med mamma's godkjenning selvfølgelig), så jeg vil si at det antageligvis er ganske normalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har overnattinger med venninner innimellom, og jeg er 24. Vi gjør det fordi vi synes det er veldig koselig. Lager god mat, kjøper inne godteri eller annen snacks, finner frem madrasser & dyner og lager megasenger i stua. Vi skravler, spiller spill og ser film helt til vi sovner :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg har overnattinger med venninner innimellom, og jeg er 24. Vi gjør det fordi vi synes det er veldig koselig. Lager god mat, kjøper inne godteri eller annen snacks, finner frem madrasser & dyner og lager megasenger i stua. Vi skravler, spiller spill og ser film helt til vi sovner :)

Men hadde du gjort dette 3-7 netter etter hverandre ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men hadde du gjort dette 3-7 netter etter hverandre ?

Jeg kan ikke svare for hennes del, men jeg hadde gjort det :)

Anonym poster: e17ed4e3dea98d13fee6c3ff737e8631

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, tre netter hadde gått greit. Men tror nok vi hadde blitt lei hverandre etter sju :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er bare jeg som synes det er merkelig. Ingen av de jeg kjenner IRL med barn i den alderen overnatter så lenge de bor så nære.

Blir jo og trangt også på et lite rom for dem vegg i vegg ved siden av soverommet vårt og lillesøster`s. Med felles bad.

På dag og kveldstid blir det jo noe annet, siden stua er etasjen over og de får vært litt mer i fred og kan støye som de ønsker. Er ikke den som "jager" ut besøket, så det er ikke uvanlig med besøk til 22-23 i uka og 1-2 i helgene. Men å "døyne" eller se på film til 3-4-5 kan de jo ikke uansett der siden det er såpass lytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...