Gå til innhold

Småbarnsavdeling på busstur?

34 stemmer

1. 1. Hvordan sikrer bhg barna på busstur?

• Spesialbuss/bhg stiller med bilstoler
    • Foreldrene tar med bilstoler
    • Bussens setebelter
    • Ingenting

Fremhevede innlegg

Skrevet

I sete i buss, kan tro det er styr. Men ALLE barna våre sitter i sete i bussen. Uten unntak.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I sete i buss, kan tro det er styr. Men ALLE barna våre sitter i sete i bussen. Uten unntak.

Korleis trur du det er praktisk mogleg for folk som er avhengige av å køyre buss med ungane sine ofte/dagleg? Skal dei gå rundt i byen med to barnester under armane? Pluss to-tre ungar som flyg i alle retningar i tillegg? Ha med seg barneseter på jobb?

• Liker 1
Skrevet

Nå omhandlet tråden Småbarnsavdeling på busstur da. ;)

Skrevet

Nå omhandlet tråden Småbarnsavdeling på busstur da. ;)

Ja, men busstur er busstur. Det vert jo ikkje sikrare eller mindre sikkert å køyre buss med mamma og pappa?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her drar de heldigvis ikke ofte på tur. Vi er mange foreldre som har sagt at barnehagen ikke får ta våre små med på busstur etc. uten skikkelig bilsikring. Jeg har sagt at om de ønsker å dra så kommer jeg til å hente og levere han selv. I vår bhg tar de uansett sjelden de små med lenger enn på turer i nærmiljøet (hvor de kan gå), men venter til de blir 3-4 og kan sitte i beltestoler (som er fastmontert både i barnehagebilene og minibussen).

Anonym poster: 14f9ab4525a98042c0b4c649668c6591

Skrevet

Ja, men busstur er busstur. Det vert jo ikkje sikrare eller mindre sikkert å køyre buss med mamma og pappa?

Det tar jeg ikke stilling til da tråden omhandler barnehagers praksis. Hva foreldre gjør kan jeg ikke legge meg opp i , det er deres avgjørelse.

AnonymBruker
Skrevet

Det blir vel litt dobbeltmoral å nekte bhg å ta med ungen på tur med rutebussen uten sikring mens en selv tar rutebuss med ungen hver dag........så ikke rart det blir nevnt her,

Anonym poster: a26782b0ec56d9f9b753537e7708d77e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...