Yumyum Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 Hei! Jeg og kjæresten tenkte oss til Alanya i Tyrkia i slutten av august. Hotellet vi skal ligge på heter: cleopatra golden beach alanya Derfor lurte jeg på om det er noen av dere som har vært på det hotellet, og som kan fortelle meg litt om hvordan hotellet er? Jeg og kjæresten skal være der 3 uker, og derfor tar vi gjerne imot tips fra alle som har vært i Alanya om hva vi kan finne på ellers også. Utflukter og lignende. Håper det er noen som har noe å fortelle om Alanya, enten det er negativt eller positivt.
Gjest Kaxxy Skrevet 1. juli 2012 #2 Skrevet 1. juli 2012 Der har vi vært, akkurat det hotellet. Hotellet var veldig fint, ligger nært strand og smarte butikker, rent og fint. Men personlig er jeg ikke begeistret av Alanya/Tyrkia generelt. Menn som prøver seg bare man er og handler! Alle maser deg inn, drar i deg, vil ha kunder på butikken. Starter med ei bukse på 400 euro og så "går de med på" 80 euro, og så kommer man til noen ærlige rett etterpå med samme buksa for startpris på 40 euro. Lite pene gater, jeg likte ikke noen av maten BORTSETT FRA et norsk sted som het "vikingen" eller noe slikt. På den andre siden spørs det hva dere skal. Bare at du har med deg kjæreste gjør deg myyyye mindre utsatt for innpåslitne menn. Jeg ville anbefalt par å dra litt unna typiske "turistplasser", det er mye finere lengre unna og ikke innbyggere som maser og lever på turister.
Gjest Frk.Franzen Skrevet 1. juli 2012 #3 Skrevet 1. juli 2012 Dere burde dra innom borgen i alle fall. Ellers har old istanbul resturant utrolig god mat og gode drinker. Mojitoen der er den beste jeg har smakt. Kjøttet er også veldig mørt og godt. De har også underholdning i form av danser, balansering av drinker på hodet osv. Tror den ligger ovenfor den østre stranda.
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2012 #4 Skrevet 1. juli 2012 Dra på Night Jeep Safari om reiseselskapet deres tilbyr det. Det er off-road kjøring oppi fjellet. Koster 200 kr pr pers og da får dere middag også. Beste kvelden jeg hadde i Alanya! Anbefales på det sterkeste. Det finnes også mange forskjellige typer båtturer dere kan dra på, enten dere vil drikke eller bare kose dere. Man kan visstnok være heldig å treffe på delfiner på disse turene også. Anonym poster: 135b82c261db5fc390b466ad4f357c41
Solbærsaft Skrevet 1. juli 2012 #5 Skrevet 1. juli 2012 Der har vi vært, akkurat det hotellet. Hotellet var veldig fint, ligger nært strand og smarte butikker, rent og fint. Men personlig er jeg ikke begeistret av Alanya/Tyrkia generelt. Menn som prøver seg bare man er og handler! Alle maser deg inn, drar i deg, vil ha kunder på butikken. Starter med ei bukse på 400 euro og så "går de med på" 80 euro, og så kommer man til noen ærlige rett etterpå med samme buksa for startpris på 40 euro. Lite pene gater, jeg likte ikke noen av maten BORTSETT FRA et norsk sted som het "vikingen" eller noe slikt. På den andre siden spørs det hva dere skal. Bare at du har med deg kjæreste gjør deg myyyye mindre utsatt for innpåslitne menn. Jeg ville anbefalt par å dra litt unna typiske "turistplasser", det er mye finere lengre unna og ikke innbyggere som maser og lever på turister. Trist om dette er din opplevelse av Tyrkia. Maten i Tyrkia er mange ganger bedre enn norsk mat. At du må på vikingen (som er typisk syden-mat og ikke TYRKISK mat) for å spise mat du liker, sier mer om deg enn Tyrkia eller det tyrkiske kjøkken. Man må ikke shoppe fake klær, heller. Det finnes kjøpesentre, og også små butikker som selger kvalitetsklær. Basaren er for de som vil krangle om priser på dårlige fake varer. Jeg er 24 år, og er alene i Tyrkia for andre sommeren på rad, og har vært her med andre mange ganger utenom dette. Aldri opplevd innpåslitne kelnere eller innpåslitne selgere. De er faktisk der for å selge deg ting, så når de ser du liker noe de har, så vil de vise deg resten av butikken. de lar deg gå om du ikke er interessert. Forøvrig har jeg ikke erfaring fra hotellet du spør om . God tur! 2
Gjest Kaxxy Skrevet 1. juli 2012 #6 Skrevet 1. juli 2012 Trist om dette er din opplevelse av Tyrkia. Maten i Tyrkia er mange ganger bedre enn norsk mat. At du må på vikingen (som er typisk syden-mat og ikke TYRKISK mat) for å spise mat du liker, sier mer om deg enn Tyrkia eller det tyrkiske kjøkken. Man må ikke shoppe fake klær, heller. Det finnes kjøpesentre, og også små butikker som selger kvalitetsklær. Basaren er for de som vil krangle om priser på dårlige fake varer. Jeg er 24 år, og er alene i Tyrkia for andre sommeren på rad, og har vært her med andre mange ganger utenom dette. Aldri opplevd innpåslitne kelnere eller innpåslitne selgere. De er faktisk der for å selge deg ting, så når de ser du liker noe de har, så vil de vise deg resten av butikken. de lar deg gå om du ikke er interessert. Forøvrig har jeg ikke erfaring fra hotellet du spør om . God tur! Er kanskje litt ekstra negativ siden jeg er Kypros/Hellas-frelst og har vært i de traktene bortimot 20 ganger, en av gangene i ett år. Er så mange så drar til Tyrkia, så flertallet syns nok det er bra! Du liker det sikkert. Det er en bar dere sikkert kommer til å like! Den heter "garage bar", og om man har reservert bor der får man gratis taxi dit.
dansk1 Skrevet 2. juli 2012 #7 Skrevet 2. juli 2012 GLED DERE - ALANYA ER FANTASTISK! Og hotellet dere skal på er også fint, og sentralt både med tanke på resturanter, shopping og strand... Jeg anbefaler dere å reise å spise på Queens Garden, Panderosa, Bistro Bellmann, Garage og Crazy Horse. Samt flere av de restaurantene som ligger nede i havnen. (Alle disse steder ligger i hovedsentrum) Alanya har et flott delfinshow - med muligheter for å svømme med delfinene. Dette er noe jeg ANBEFALER. Dere burde også ta en tur i borden, dim cay, og pamukkale.... Rideturene i fjellene er også fantastisk! :-)
Yumyum Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #8 Skrevet 2. juli 2012 Tusen takk for fine svar! Jeg lurte på om det er noen som har vært i noen slags badeland i nærheten av Alanya?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå