Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har lyst til å ta oss en skikkelig badeferie i 2013, og liker å planlegge i god tid. Jeg er heeelt blank når det gjelder Thailand, men har lyst til å dra dit. Så her kommer en rekke spm, svar på de du vil/kan/gidder! ;)

- HVOR i Thailand bør vi reise?

- Noen konkrete hoteller dere anbefaler/advarer mot?

- Bør vi gå for all inklusive?

- Bestille gjennom reisebyrå eller på egenhånd?

- CIRKA hvor mye koster en slik tur for en familie på 5, evt. hva betalte du/dere for en tur?

Anonym poster: 594a8bb871963ff87e2c082de3fbc06c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg anbefaler Krabi-området, og gjerne litt reising (hvis dere har ork og mulighet). Elsket Bangkok, men det er jo ikke akkurat stedet for strandidyll med småbarna. Blant annet Phi Phi og Railay beach er såpass nærme at man enkelt kan komme seg dit, og kanskje være en dag eller to, uten at det er spesielt slitsomt. Jeg synes det var ålreit i Ao Nang, og anbefaler det gjerne, men jeg har ikke vært i Phuket, så jeg kan ikke sammenligne. Jeg hørte i hvert fall (mulig det egentlig bare er rykter som ble spredd, for å kaste ekstra godt lys over Krabi fra de lokale), at Ao Nang er mer "uberørt" enn Phuket, som er preget av å være en enorm turistmagnet, og mer storby. Ikke at Ao Nang er en uberørt Thailandsk perle, altså, men sammenlignet med Phuket skal det (angivelig) være det.

Jeg ville ikke gått for all inclusive, det er mye god og billig mat man kan spise ute, men nå synes jeg det å finne nye og morsomme spisesteder, er en stor del av opplevelsen. Hadde ikke orket å spise samme sted to uker på rad - da er det morsommere å oppleve. Dårlig ble jeg heller aldri, men det er kanskje mer flaks enn noe annet.

Det meste av hoteller er greit nok, men dere bør nok velge minimum tre stjerner. Hotellene med fire stjerner i Thailand hadde ikke fått det i Norge, for å si det sånn. Vi bodde for det meste på 4- og 5-stjerneshoteller, og ingen av dem var spesielt flotte. Men rene og hele, som er det viktigste. Sørg for at det er aircon!

Jeg bestiller aldri gjennom reisebyrå, for jeg liker å skreddersy egne reiseplaner, men det er mulig jeg hadde vurdert det hvis jeg skulle reise med barn, og ikke hadde store planer om å reise rundt (som bytte hotell noen ganger). Noen ganger lønner det seg å bestille fly og hotell hver for seg, eller pakkepriser gjenom reisebyrå, det varierer, så der ville jeg ha undersøkt litt.

Angående pris har jeg ikke så mye å komme med, for vi reiste om sommeren (som er lavsesong), og prisene var også deretter. Betalte rundt 6500 for billetten, og så brukte jeg rundt 12,000 for alt av mat, hoteller, scooterleie, shopping, reising i Thailand +++ i fire uker, så det var billig. Man får det neppe like billig i høysesongen. Sjekk f.eks. Restplass eller Expedia, de har vel flere prisforslag du kan se på. Middag får du for rundt 50 kroner per person.

Skrevet

Vi, en familie på 2 voksne og 2 tenåringer, var avgårde for 5 år siden (i februar). Var først et par netter i Bangkok, så videre til Phuket (Kata Beach). Bestilte flybillettene + de to nettene i Bangkok gjennom orkide.no, og hotelloppholdet i Phuket på egenhånd. Vi "juksa" litt og fant et fint hotell i katalogen til Apollo, som vi så bestilte selv på nettet og sparte masse penger samt at vi hadde tryggheten vedr. skandinavisktalende reiseledere, info osv., tjihii. Vi betalte ca. kr. 40.000,- for 17 dager. Jeg ville definitivt ikke gått for all-inclusive, da det er masse god og billig mat overalt, samt at thaiene er utrolig glad i barn og serviceminded! Skulle vi gjort noe annerledes, tror jeg at jeg ville vært en uke i Phuket og en uke på Krabi eller Phi Phi for å få litt variasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...