Gå til innhold

100 kilo tung jente :O


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så 3.januar i år var jeg plutselig klar. Det var ikke noe jeg bestemte meg for. Hvor rart det enn høres ut så falt liksom bare en brikke på plass. Jeg kutta ut alt som heter snop, kaker,kjeks, brus, is, lyst brød og pasta. Er også forsiktig med potet, men spiser litt av det. Jeg tok også opp treningen igjen. Siden 3 januar i år har jeg tatt av 42,7kg. Jeg er like sosial som før, men er mye gladere. Jeg har hatt perioder denne gangen også hvor jeg har stått stille lenge, men denne gangen visste jeg at de kom og bare kjørte på videre ( grinete som fy selvsagt, men ikke motløs). Denne gangen føler jeg at det vil være varig. Jeg skal være en av de 3% som går ned og blir der. Aldri mer tykk.

#AB20 her. Fikk ikke med hele sitatet. Gratulerer så mye! Har du løs hud, i så fall skal du operere den bort?

Anonym poster: 7c3e0f24f3502b47c8c19d756aa4ae5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg sliter på samme måte som dere.. Trenger motivasjon og litt dytt! :) hva med en egen tråd hvor vi kan presentere oss selv med feks vekt/cm, grunner, delmål/mål osv for så å dele fremgang, oppturer og nedturer og støtter hverandre fremover? :sjenert::jepp:

Anonym poster: e5e1d3d5df4649986824e5c0eaadba66

Jeg er med!! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

#AB20 her. Fikk ikke med hele sitatet. Gratulerer så mye! Har du løs hud, i så fall skal du operere den bort?

Anonym poster: 7c3e0f24f3502b47c8c19d756aa4ae5b

Det er en del på mage, rumpe og lår ja...samt at puppene .. har vel krympet veldig og det som er igjen har fryktelig god plass. Alt dette skal fikses på. Jeg gjør ikke denne jobben for å se ut som en ja... vet ikke hva. Håper å få dekt det meste av det. Men fortsatt nesten 10kg igjen før det er aktuelt å tenke på det.

Helsegevinsten er forresten den største gleden. Jeg har det så bra og det er såååå deilig å bevege seg å kjenne at alt er så lett!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del på mage, rumpe og lår ja...samt at puppene .. har vel krympet veldig og det som er igjen har fryktelig god plass. Alt dette skal fikses på. Jeg gjør ikke denne jobben for å se ut som en ja... vet ikke hva. Håper å få dekt det meste av det. Men fortsatt nesten 10kg igjen før det er aktuelt å tenke på det.

Helsegevinsten er forresten den største gleden. Jeg har det så bra og det er såååå deilig å bevege seg å kjenne at alt er så lett!

Hvor mange kcal spiste du hver dag?

Jeg veier nå 101 kg og skal spise 2125 kcal. Syntes det er masse! Og klarer som regel ikke mer enn 1800-1900...da er jeg stapp mett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kcal spiste du hver dag?

Jeg veier nå 101 kg og skal spise 2125 kcal. Syntes det er masse! Og klarer som regel ikke mer enn 1800-1900...da er jeg stapp mett!

Denne gangen har jeg ikke telt så mye som en kcal. Jeg har bare spist fornuftig. Jeg kan fortelle hva en vanlig dag inneholder for meg i matveien istedet.

Frokost: axa frukt og musli med extra lettmelk ( eller skummet om jeg spiser hjemme )

Lunsj: skyr (gjerne med musli)

Mellommåltid: skyr

Middag: Masse salat og noe som inneholder protein ( fisk, kylling....)

Kveldsmat: skyr eller knekkebrød med cottage cheese og egg.

Er jeg sulten utover dette knasker jeg gulrøtter. Jeg spiser lite frukt, men tar meg jordbær om jeg er litt snopen.

Salaten jeg lager inneholder: spinat, gjerne bønner av noe slag, paprika, agurk, tomat, purre, sukkererter, kokt egg og litt feta. Har alltid på masse salat og det er primært den som gjør meg mett. Lager en stor porsjon som står i kjøleskapet slik at det er lett å ta seg.

Jeg trener ganske mye og ganske hardt og dette holder til å bygge muskler og forbedre kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Ein av dei viktigaste plassane å gjere valg er i butikken. La vere å kjøpe sjokolade, snop og "kaffekaker". Det skal ikkje vere i hus! Blir du fysen på noko om kvelden så ta deg ei brødskive og ein kopp te. Når du skal ned i vekt er det absolutt ingen grunn til å ha søte og feite ting i huset, det blir berre ei ekstrabelastning å seie nei til seg sjølv på kvelden. Sei nei til deg sjølv i butikken i staden. :-) Lykke til!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest litt på Kvinneguiden må jeg bare si at mange her gir inntrykk av å spise altfor lite! Du må ikke høre på det, men regn på egne kalorier. Ingen vits i å gå sulten!

Jeg spiser gjerne 6 brødskiver med godt pålegg (frokost, lunsj og kvelds), skikkelig middag, normalt 125-150 g karbohydratmat som potet, ris eller pasta, 150 gram magert kjøtt eller fisk og f.eks. banan eller yoghurt som mellommåltid. Alltid litt god frukt til kvelds slik at jeg ikke skal tenke så mye på søtsaker. Prøver å få til så mye grønsaker som mulig over alt men må innrømme at det er jeg ikke flink nok til. Grønsakene regner jeg ikke kalorier på fordi de har så lite (bortsett fra f.eks. mais og avocado).

Trikset er å velge riktig. Magert og masse grønt slik at du kan spise deg mett.

Ligger på 1500 kcal. per dag. Kan godt spise litt mer når det skjer noe spesielt, men prøver da å trene litt ekstra tidligere på dagen eller evt. dagen etter. Det er jo totalsnittet over tid som gjelder!

Jeg går ned i underkant av en kilo i uken i snitt.

Anonym poster: 3f966817a3cd6f1922207e637a37ab4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ein av dei viktigaste plassane å gjere valg er i butikken. La vere å kjøpe sjokolade, snop og "kaffekaker". Det skal ikkje vere i hus! Blir du fysen på noko om kvelden så ta deg ei brødskive og ein kopp te. Når du skal ned i vekt er det absolutt ingen grunn til å ha søte og feite ting i huset, det blir berre ei ekstrabelastning å seie nei til seg sjølv på kvelden. Sei nei til deg sjølv i butikken i staden. :-) Lykke til!

Amen for dette! Valgene du tar på butikken er kjempeviktige. Skriv en liste før du går i butikken over hva du skal ha - og hold deg til den. Ta på skylappene når du går forbi kjeksen, godteriet og alt det unødvendige. Det er tungt i starten, men så blir det en vane. Det er det beste tipset å gi deg for å kutte ut all unødvendig mat.

Mamma ville ned i vekt en periode (skjønner ikke hvorfor, hun ser SMASHING UT til å ha født to barn...) og hun satte seg ned på kjøkkenbordet og skrev

HVA JEG TRENGER på en side av arket og HVA JEG VIL HA på den andre sidne av arket. Det var motivasjon i seg selv, sa hun. Hun hang opp listen på kjøleskapet. Også vil jeg råde deg å sette påminnelser rundt i livet ditt. Heng på badeskapet: One moment on your lips, forever on your hips. Utgangsdøren: treeeeenger du virkelig sjokoladen du vil ha?

Over TV-en: Du MÅ faktisk ikke ha noe å spise mens du ser på tv. Du bare VIL ha det, og denne tanken lurer hjernen din til å tro at du MÅ.

Osv. La det aldri gå i glemmeboken hvorfor du vil slanke deg.

Og ps: se minst mulig på tv, gå en tur istedenfor. Ta trappene istedenfor heisen, gå av bussen tre stopp før du skal osv osv osv.

Ellers anbefaler jeg deg å se dokumentaren "Fat, sick and nearly dead". Den halvannen timen skal jeg love deg får rompa di i gir. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 98.6 kg da jeg begynte. Har gått ned 2.5 kg på 3 uker og føler meg veldig motivert :) Hadde vært greit å starte en tråd for oss som er 100 kg eller ligger litt over eller under! Hadde vært god motivasjon!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide 98.6 kg da jeg begynte. Har gått ned 2.5 kg på 3 uker og føler meg veldig motivert :) Hadde vært greit å starte en tråd for oss som er 100 kg eller ligger litt over eller under! Hadde vært god motivasjon!

JAAAAAA!! Kan vi ikke det da dere? Trenger i alle fall motivasjon jeg, og håper å gi noe tilbake :)

Men bare et spørsmål : Hvordan klarte du gå ned så fort?

Er i hvertfall VELDIG med på en felles tråd ja :)

Anonym poster: 2164e7f82ed837b9138b47fd6fb53209

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JAAAAAA!! Kan vi ikke det da dere? Trenger i alle fall motivasjon jeg, og håper å gi noe tilbake :)

Men bare et spørsmål : Hvordan klarte du gå ned så fort?

Er i hvertfall VELDIG med på en felles tråd ja :)

Anonym poster: 2164e7f82ed837b9138b47fd6fb53209

Hadde vært bra med en sånn tråd ja :) Har kuttet ut alt av snop, kaker, chips, is og brus med sukker. Spiser rundt 1400 kalorier om dagen, og nå som det er sommerferie har jeg veldig god tid til å trene mye :)

Anonym poster: 2bb2e192177ea070b9375c7c20ef6122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med!! :)

:D

Vet noen om tråden er laget? :)

Anonym poster: e5e1d3d5df4649986824e5c0eaadba66

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Mirakelkur Vol II:

Gå en times tur. HVER DAG.

Kutt ut alle drikker minus vann og kaffe / te.

Kutt ut brød - pasta - potet - ris.

Kutt ut alle kjøttvarer som ikke er rene kjøttprodukter.

Spis små - men mange måltider.

DRIKK VANN ( 2 liter om dagen )

Ettersom du er så ekstremt overvektig - synes jeg ikke du skal begynne å løpe / jogge.

Rett og slett fordi knærne dine trolig ikke vil tåle den belastningen og vil stort sett føre til smerter eller belastningsskader - som igjen vil føre til enda mere stillesitting.

Beste form for trening for deg, tror jeg vil være å svømme (hvis du føler deg komfertabel med det)

Rett og slett fordi svømming fører til svært lite belastning på dine ledd og det vil gi deg synelige resultater på kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det med trapper er så sant! Før bodde jeg i kjeller etasje uten trapp, nå bor jeg i 2. med trapp som jeg løper opp og ned flere ganger om dagen, 3 turer med hunden, ut i hagen med hunden, ut for å hente post osv osv.. Det blir en del hver dag i forhold til tidligere! Fikk kommentarer for litt siden om jeg hadde gått ned i vekt, jeg kunne ikke komme på noen grunn for at jeg skulle ha gått ned i vekt , men har merket at den trappa blir lettere og lettere å løpe opp den siste tiden :P

Anonym poster: ca06e7d044ab254ac9c329f0c2d331ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med trapper er så sant! Før bodde jeg i kjeller etasje uten trapp, nå bor jeg i 2. med trapp som jeg løper opp og ned flere ganger om dagen, 3 turer med hunden, ut i hagen med hunden, ut for å hente post osv osv.. Det blir en del hver dag i forhold til tidligere! Fikk kommentarer for litt siden om jeg hadde gått ned i vekt, jeg kunne ikke komme på noen grunn for at jeg skulle ha gått ned i vekt , men har merket at den trappa blir lettere og lettere å løpe opp den siste tiden :P

Anonym poster: ca06e7d044ab254ac9c329f0c2d331ae

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Hvor skal dette ende.. :(

- Er 27 år

- Nesten 100 kilo

- 166 cm høy

- bestevennina mi og jeg har hele tiden snakka om å slanke oss i sammen. Hun er 78 kilo og 178 høy. Nå har hun gått ned 10 kilo.

Jeg kjente jeg ble glad på hennes vegne, men mest trist. Jeg klarer det ikke :( :(

(Vi bor forresten i forskjellige byer, så å trene sammen går dessverre ut)

Kan noen komme med tips og triks jeg faktisk kan følge ?

Har det ikke bra nå :(:sukk:

Anonym poster: 2164e7f82ed837b9138b47fd6fb53209

Start i det små: 1 - Kom deg på Grete Roede kurs og gå ned i vekt sakte og sammen med andre. Det gir god motivasjon og mestringsfølelse, og gode resultater.

2- Øk hverdagsaktiviteten: Gå i trapper -ikke bruk heis - gå/sykle til butikken osv.

3. Vær litt aktiv. Tren 1 gang i uken til å begynne med. Aller helst med andre. Meld deg på tjukkasgjengen og gå turer i nærområdet ditt.

4. Vær tolmodig og bestem deg for å aldri gi opp. Resultatene kommer litt etter hvert.

Jeg kjenner en voksen dame som gikk ned 50 kg på tre år. Det blir et vekttap på 0,325kg i uken.. hun trente litt, spiste bra mat og økte hverdangsaktivitet. Mange små bekker blit til en stor elv tilslutt.

Jeg kjenner også en mann som gikk ned over 100 kg bare ved hjelp av kosthold og trening over flere år. Over lang tid er det mulig dersom du ikke gir opp.

Send meg gjerne et pm dersom du vil prate. Holder selv på med livsstilsendring og har fått gode resultater.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er 96 kilo og 174 cm selv, prøver å gå ned en del i fettprosent for tiden! Sykler en del når været tillater det, trener vekter og rir en del!

Typen min har gått med 15 kilo ell no på noen mnd, men han bruker pulver og det gidder ikke jeg =P Mulig jeg går saktere ned fordi jeg unner meg litt godt i hverdagen, men så lenge det går nedover er det samme for meg! Syns synd på de som teller kalorier =P

Har gjort noen enkle grep da, fant endelig en brus uten sukker jeg faktisk klarer å drikke - Drakk MYE Cola før!

Det som er, er at jeg kommer aldri til å bli tynn! Jeg er stor i kroppen uansett, så mitt mål er å bli trent. Trur neppe jeg kommer noe særlig under 80-85 uten å se dum ut... Ingen trur egentlig jeg veier no mer enn 80 kilo nå heller, for selv om jeg veier mye er jeg ikke tjukk. Har ikke en eneste valk på magen for å si det sånn! Så dere som sier dere veier så og så mye, men vil trene det av: Ikke kikk for mye på kiloene, ta heller mål =)

Anonym poster: 2355347ba59738d79d889dfb699f5f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Jeg må bare gjenta:

Ikke begynn å løp/ jogg.

Synes også du skal være forsiktig med å gå opp og (særlig) ned trapper.

Tror det bare er å be om å få skader i knær og hofter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare gjenta:

Ikke begynn å løp/ jogg.

Synes også du skal være forsiktig med å gå opp og (særlig) ned trapper.

Tror det bare er å be om å få skader i knær og hofter.

Enig! Man må i hvert fall begynne veldig sakte, inkludere riktig styrketrening og lytte godt til evt smerter!

Folk undervurderer en skikkelig gåtur synes jeg! Det er absolutt det beste å begynne med. For noen som er overvektig og aldri har trent vil det ha stor effekt. Det er uansett kostholdet som vil ha størst betydning for vektnedgangen.

Anonym poster: 3f966817a3cd6f1922207e637a37ab4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kan, hvis en bare vil nok. Det første som kan være lurt er å sette seg inn hva slags mat man bør spise. Deretter åpne opp for trening.

Og bruke tid. Ting tar tid!

Anonym poster: d6780288a68ce09c4b4757eef14f0724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...