Gå til innhold

Fibromyalgi

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Hei, jeg har fibro og føler meg alene om det. Legen ser ikke på fibro som en sykdom, men som en tilstand som følge av stress/psyke osv. Mulig det er riktig når det starter... men etter å ha hatt det i fem år så vet jeg at det dreier seg om soma i mye større grad enn legen mener. :kjefte:

Jeg har det verst når det er kaldt, og når jeg overskrider grensene for aktivitet. Enten det er trening eller jobb. Og da er jeg utslått i alt fra en dag til mange uker. Det å sove er en nøkkel i å ha det bra.

Imidlertid får jeg null hjelp fra noen. Jeg har funnet at paracet/ibux virker bra når jeg legger meg. Til og fra. Men bare på smerter, ikke på søvn.

Finnes det andre midler som fungerer bra som man kan ta av og til? Stort sett kjenner jeg hvor grensene går hen, men av og til MÅ jeg overskride. Jeg har barn og familie, kan ikke bare sette meg ned selv om jeg burde. Og jeg skulle gjerne hatt noe jeg kunne ta av og til for å forebygge de råtne dagene når jeg har mye å gjøre i perioder.

Er det noe kosttilskudd som fungerer bra? Andre ting jeg bør tenke på?

Moderat trening hjelper veldig, men jeg har kroniske smerter og da sliter jeg med motivasjonen... går det an å trene med kroppen full av paracet?

Føler meg oppblåst og vassen tidvis. Alt sammen gjør at jeg balanserer på grensen til depresjon hele tiden. Fryktelig slitsomt. Hvor skal man hente energi?

Noen...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...