Neket Skrevet 1. juli 2012 #1 Skrevet 1. juli 2012 Har reservert leiebil via Budget.no. Samme bil, samme dato osv var 150 dollar dyrere via .com enn .no? Fatter ikke hvordan det er mulig? Via .com uten at man taster inn hjemlandet er det vanligvis billigere-inntil man henter bilen og de finner ut man ikke har egen forsikring?
Musaleem Skrevet 2. juli 2012 #2 Skrevet 2. juli 2012 Det er viktig å sjekke prisene nøye, før man velger selskap. Akkurat hvorfor prisene varierer, vet jeg ikke (har vel noe med konkurransedyktige priser å gjøre, og eventuell etterspørsel) - men da jeg bestilte leiebil sist, varierte prisene med over 3000 kroner (da både hos andre leiebilselskap, men også innen samme selskap). Hvis jeg bestilte bil hos Hertz gjennom den norske siden, betalte jeg rundt 2300 for 11 dager (inkludert forsikring) - tilsvarende hadde kostet meg over 3000 kroner mer dersom jeg hadde valgt å bestille samme bil, hos samme selskap, gjennom telefonen (Hertz USA). Det er helt sykt at det går an. Man må da vel ha forsikring gjennom selskapet, uansett? Slik at dersom du kræsjer, selvforskyldt eller ei, så står du ikke i deep shit og må betale sykepenger for andre, eller erstatte en bil. Eller, man må vel ingenting, men...
Neket Skrevet 2. juli 2012 Forfatter #3 Skrevet 2. juli 2012 Amerikanerne forsikrer vel seg selv, og ikke kjøretøyet? Første gang vi leide bil var det så innigranskauen mye ekstra vi ikke ble opplyst om før vi kom til skranken at den rimelige leiebilen ble dobbelt så dyr....og nå har jeg hatt problemer med å finne bil fordi den ikke leveres på hentestedet. Skal hente i dag. Må si jeg er spent på evt overraskelser!
Musaleem Skrevet 2. juli 2012 #4 Skrevet 2. juli 2012 Mulig - eller, jeg vet ikke, men jeg har alltid betalt en samlet pris som gjelder både leiebil og forsikring, og har derfor heller ikke betalt noe mer enn det. Den forsikringen dekker da eventuelle skader som skjer med bilen (hvis f.eks. jeg får en sten på ruten, som gjør at den knuser, eller hvis jeg rygger inn i en annen bil +++) - samtidig dekker den eventuelle skader som andre skulle få som følge av at jeg kjører på dem, f.eks - hvis de da må på sykehus. Det er også veihjelp i prisen. Jeg tok ikke sykeforsikring, for det er jeg jo dekket med gjennom min egen reiseforsikring. Min pris var 2300 for elleve dager, akkurat det jeg forhåndsbetalte - hverken mer, eller mindre. Jeg sørget for at alle nødvendige forsikringer var med i prisen, for det er jo kjedelig å betale mer enn man tror.
Neket Skrevet 3. juli 2012 Forfatter #5 Skrevet 3. juli 2012 Bil hentet og ingen overraskelser utover oppgitt pris på nettet. Måtte selvsagt oppgradere da jeg så en rød Camaro stående utenfor :D Etter jeg trillet avgårde gikk jeg rundt den-den kom ferdig med bulker og riper, ingen ble med meg for å kikke på den. Jaja!
Musaleem Skrevet 3. juli 2012 #6 Skrevet 3. juli 2012 Hehe, så bra, da ble det ikke dyrere enn du forventet. Bilmerker og alt det der sier meg igrunn ingenting (jeg er bare glad hvis jeg får en ganske ny bil, og helst en som ikke er superstygg), men jeg ser fra google at det er en slags sportsbil. Jeg hadde vært redd for å få skyden, så jeg hadde stresset meg ihjel og dratt like raskt tilbake for å gjøre dem oppmerksomme på det, men de vet det nok fra før, så du får kose deg med bilen din.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå